Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil få fram six-packen så kan du jo kjøre forskjellige typer for situps.

Finnes 9 forskjellige metoder som jeg bruker.

 

Samtidig at du kan kjøre noen intervaløvelser.

Starte med rolig oppvarming som består av jogging i ca 5-10 min.

Hvis du har gangfelt som er opplyst med gatelys i nærheten kan jeg gi det et fint forslag.

 

Det du gjør:

Du spurter en lyslengde, så går du neste lengde. Spurte ei lengde, går ei lengde.

 

Dette kan du gjøre 3 kvelder i uka.

Vil tro at du kan få fram et resultat etter noen uker.

 

Det er klart at det sikkert er slitsomt å gjøre dette, men jeg vet ikke om du synes det er verdt det. Its up to you.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Som andre her sier, så er det en grunn til at det er 16-års grense. Man skal ikke trene vekter før man er fult utvokst og ferdig med puberteten. Lærte dette av Stig Penne (profesjonell håndballspiller på landslaget). Siden du er 14 år, så skal du ikke bruke annet enn din egen kropp som belastning. Trening med vekter (selv lette manualer), kan føre til skader på skjelettet som du kanskje aldri blir kvitt.

Lenke til kommentar
Takk takk for fin svar, bare kom med flere. Det hadd seg sånn at Datastolen tok over meg, så nå har jeg begynt å gjøre noe med det..

Jeg anbefaler deg sterkt til rådføre deg hos nærmeste trenger/ansatt i et helsestudio..uansett svar, så tror jeg de kan forklare deg hva du bør gjøre og hva du ikke bør gjøre..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...