Gå til innhold

Trening til gutt 14 :P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men uansett, jeg fraråder deg kraftig å begynne å trene med vekter, da en 14-åring ikke skal bruke annet enn sin egen vekt som belastning. Trening med vekter kan få alvorlige følger. Situps til mage, armhevninger (varier med avstanden mellom hendene for å trene ulike muskelgrupper) og ryggups funker fint. Viktig å trene ryggen også selv om ikke dette synes så godt på stranda. Dette er veldig viktig!

 

hvordan?

 

Hva er idealvekten? =)

Lenke til kommentar
er en grunn til at det er 16 års aldersgrense da. Kroppen din har ikke godt av å bli kjørt for hardt før den er ferdig utvokst.

who cares :roll:

Mulig dette var ironisk (hva vet vel jeg :roll: ), men som en person sa tidligere her, så er det synn å være en krøpling når du runder 18. Dette er hva du kan risikere hvis du trener for hardt med vekter før kroppen din er utvokst og du er ferdig med puberteten. Så hvis du ikke bryr deg, så er det tydelig at du ikke ser alvoret og hvilke konsekvenser dette kan få.

Lenke til kommentar
er en grunn til at det er 16 års aldersgrense da. Kroppen din har ikke godt av å bli kjørt for hardt før den er ferdig utvokst.

who cares :roll:

Alle som ikke vil ha vonde ledd/sene/muskelskader når de blir eldre (20-25år)

kjenner 2 som har flere forkjellige skader som trener på 3t og de er 15 år, kommer de til å få flere problemer i livet?

Lenke til kommentar
Kjøp deg noen anabole steroider så vokser det nok ... eller vent til du er mann ! Du blir ikke mann av å trene deg til å få like store muskler, mye tidligere.

ekke d ulovlig a? ;)

Neeeei da ! :ermm: Ikke blir du helt god i hue av det heller. Det bare klikker for deg til slutt for du blir så aggresiv :p Haha :!:

Ikke akkurat.

 

Det som skjer er at de steoridene du tar gjør så at du får enorme mengder med (noe som jeg ikke husker navnet på) Tilslutt så slutter kroppen og produsere det tingen jeg fortsatt ikke husker navnet på. Dette fører til at kroppen tilslutt faller sammen på en måte :S Tror jeg.

Lenke til kommentar
Men uansett, jeg fraråder deg kraftig å begynne å trene med vekter, da en 14-åring ikke skal bruke annet enn sin egen vekt som belastning. Trening med vekter kan få alvorlige følger. Situps til mage, armhevninger (varier med avstanden mellom hendene for å trene ulike muskelgrupper) og ryggups funker fint. Viktig å trene ryggen også selv om ikke dette synes så godt på stranda. Dette er veldig viktig!

 

hvordan?

 

Hva er idealvekten? =)

Vet ikke hva idealvekten er desverre, men du blir mer enn nok sterk av å ta armhevninger, situps og ryggups (rygghev). Vet ikke om det var dette du mente, men jeg kan desverre ikke forklare deg hvordan disse tingene gjøres. Det må nesten vises.

 

Ser at vekten din er ganske lav i fohold til høyden din, så hvis du vil ha muskler, så er det viktig at du spiser mye og får i deg masse kalorier. Havregryn og melk er ypperlig ;) Men, hvis du utelukkende kun spiser havregryn og melk over en lang periode, så kommer magen din til å gå i spinn, tro meg!

 

kjenner 2 som har flere forkjellige skader som trener på 3t og de er 15 år, kommer de til å få flere problemer i livet?

Umulig å vite, men du skal ikke se bort fra det. Pass på at ikke du gjør samme feilen som dem. Det vil du garantert angre på!

 

Forresten, god natt alle sammen :sleep:

Lenke til kommentar
De som jeg kjenner sier har hatt fremgang med treninga, ( større muskler )

jeg begynte å tren for ca 1mnd. sia, er det mullig å bli fortere "påvirket" av treningen?

Hva er det du egentlig vil?

 

Nå har jeg + en rekke andre frarådet deg det du er ute etter..

 

Spis steroider! Spis masse sånn "powerbars", drikker etc..tren tungt med kortet repetisjoner, ha minst 2-3 dager pause med biceps..(trenger litt tid for å bygge opp muskelvevene igjen) og andre større muskler..

 

tror det var sånn jeg fikk det forklart en gang for lenge siden..hehe ;)

 

Edit: trente i 1 mnd, så kjøpe jeg meg en pc :!:

edit2: ta bort de første linjene av forklaringen i min "karriere"..ment som ironi..går ut fra du skjønte det ;)

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
De som jeg kjenner sier har hatt fremgang med treninga, ( større muskler )

jeg begynte å tren for ca 1mnd. sia, er det mullig å bli fortere "påvirket" av treningen?

Hvis du kutter ned litt, kanskje trene 2-3 ganger i uka så vil det nok gå et halvt år før du får noe synlig resultat.

 

Det tar lang tid å skaffe seg store muskler :/ Hvis ikke du vil bruke anabole da :p

Lenke til kommentar
godnatt...

 

-rikelig med havre/korn(frokostblanding) frokost ?

-Middag?

-Kveldsmat, skal jeg droppe den eller spise litt Frokostblanding der også?

Hvis du skal drikke noe drikk vann eller farris osv. IKKE BRUS.

 

Frokost: Ikke noe usunt :p

Middag: Det mor lager er nok best (=

Til kveldsmat skader det ikke med skikkelig grovbrød med noe godt pålegg på. Gjerne sleng i deg et glass med melk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For å spise sunt må du spise ofte:

 

Frokost: gjerne vær i litt aktivitet før du spiser, slik at forbrenningen kommer i gang.

Lunsj: Egentlig hva som helst, men bruk hue.

Middag: Samme som over.

Mellommåltid: Et lite og lett måltid, før trening kanskje. Frokostblanding vokser i magen og holder deg mett gjennom en lang treningsøkt.

Kvelds: Samme greia som frokost.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Frokost: Brødmat, melk og frukt

Lunsj: Brødmat/youghurt, melk og FRUKT

Middag: Grønnsaker, kjøtt, fisk (Mac'en er ikke kjøtt)

Mellom: Frukt og grønt

Kvelds: Brødmat, frokostblanding, melk

 

Husk å spise litt lett rett etter trening (frukt, kjeks osv) og en god middag når du kommer hjem (min 20-30 min etterpå).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...