Gå til innhold

DVD brenner (intern!) til bærbar PC?


jmnj

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan gi meg et greit svar på dette:

 

Har en pakkabell igo3000 bærbar PC, med innebygget CD brenner.

Har også et DVkamera og vil gjerne lage DVDer av det jeg filmer.

 

Vet det finnes eksterne DVDbrennere, men lurte altså på om det finnes en grei måte å røkke ut CD brenneren og kjøpe DVD brenner (kombo, +/-, CDRW, osv) å sette inn istedet. Altså en INTERN DVD brenner for bærbare maskiner.

Hvor mye slike koster, om det er enkelt å bytte, og hvor jeg kan kjøpe, gjerne linker til produkter på nettsjapper.

 

Eller er det en grunn til at jeg ikke finner noe info om interne DVD brennere til bærbare maskiner noe sted?

 

Håper dere kyndige kan gi meg forklaring på dette.. Er en liten toåring som gjerne vil se seg selv på DVD snart! ;-)

 

På forhånd tusen takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På noen maskiner kan du bytte ut den optiske enheten med noe annet, for eksempel et batteri eller en harddisk. Da er det en knapp (en ganske stor en) du kan trykke inn, og så inn igjen for å få enheten ut. Har du det?

 

Hvis ikke, så er nok alternativet en ekstern DVD-brenner, eller å brenne en VCD eller SVCD.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Det beste tipset jeg har er å sjekke med PB om de har noen DVD brennere du kan kjøpe, evt. om du kan sende in PC'en og få den "fiksa" hos dem...

 

grunnen til at du ikke finner så mange interne CD/DVD drives til bærbare er att disse mer enn ofte ikke følger en fastsatt standard for utforming...i.e. du kan ikke bruke en Dell CD brenner i en IBM maskin, selv om det er plass til en CD brenner i begge...(de passer rett og slett ikke i de fleste tilfeller)...

 

Ellers er alternativet å kjøpe ett eksternt 5 1/2 tommer CD kabinett og en DVD brenner (eller en ferdig ekstern DVD brenner..), og koble til via USB2 eller firewire... gjør jo samme nytten det... (hvis du ikke har USB2 eller firewire, så er det PCMCIA kort du kan kjøpe som gir deg slike porter på laptoppen)

 

det siste alternativet er nok det enkleste, og mest sannsynlige at du får til...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det ble ekstern DVD brenner, USB2.0, og det funker jo som ei kule! Brenner kjapt og stabilt og uten feil. Godt fornøyd med det ja!

 

Måtte også skaffe en liten PCMCIA sak med USB2.0 porter, funker heilt topp den også.

 

Gav ikke mer enn 2200 for brenner og PCMCIA kort, så det spørs om ikke det er en grei løsning, hvis flere enn meg vil brenne DVD med en bærbar som er mer enn et halvt år gammel...

 

For å skaffe intern DVD brenner ble både dyrere og mer tungvint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...