Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt brydd over at ingen har nevnt de to største (og beste) klassierne noensinne, Cowboy Bebop & Neon Genesis Evangelion.

 

Bebop er litt "tarantino-i-verdensrommet", serien har et sinnsykt fett soundtrack, men ikke minst er det velding bra animasjon og manus.

 

Evangelion er litt mer sær, den krever litt mer hjernekapasitet enn gjennomsnittsserien, og det hjelper om du har litt kunskaper om zen/bibelen/kabbalah/psykoanalyse på forhånd også :p

 

Begger er verdt å ha på DVD, og er faktisk de eneste anime seriene jeg har kjøpt, sammen med de filhørende filmene for hver serie: Cowboy Bebop - The movie og End of Evangelion.

 

Alt kan fåes gjennom de fleste kjente nettsjapper.

 

(Skal du kjøpe evangelion, ikke plukk opp den gamle, men start å følge den nye, remasterea "platinum" versjonen; 5.1 lyd & MYE bedre bildekvalitet)

 

Fornevnte serier som kenshin og berserk er også knall. Det er fremdeles ting man kan gjøre ved animasjon som ikke funker i ekte filmer, pluss det er som regel en annerledes oppbygging i historiene, imotsetning til den VELDIG standard vestlige regla "snill mann sloss mot slem man for å redde dame/verden etc"

Endret av PcProffen
Lenke til kommentar
Neon Genesis Evangelion.

Denne serien, er kanskje ikke helt til å anbefale for folk, som aldri har sett anime før. Den er jo ganske "dyp" og inviklet mot slutten. Men helt klart en klassiker, og en serie alle anime-fans burde få med seg. :thumbup:

 

Genial avatar Smirnoff! Katten i Azumanga Daioh *Kawaii* :!:

Lenke til kommentar

Skal gjøre det lett...

 

Dette er en fin internett side å sjekke ut når det gjelder anime .. står egentlig alt!

 

--> AnimeNfo.Com <--

 

Og når det gjelder ting å se på så er det bare å gå hit og jobbe seg nedover! :)

 

---> Top 200 Anime <---

 

Ellers så anbefaler jeg: (ikke i rekkefølge alt er bra)

- Full Metal Alchemist

- Gundam SEED

- Trigun

- Outlaw Star

- Escaflowne

- Rurouni Kenshin

- Vandread 1st & 2nd

- Samurai Deeper Kyo

- Berserk

- Scryed

- Cowboy Bepop

- Macross Zero OVA

 

Have Fun

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

har alltid tenkt "herregud, anime. Hvordan kan folk bli hekta" :hmm:

 

Så var jeg på lan da, og tok mappen "Naruto - Anime"

Så 1 episode, og pang, hekta.

 

På 3 dager nå har jeg sett 70 episoder :p

Skjønner ikke hvordan jeg ble hekta, bare skjedde :ermm:

 

Nå er vennene mine frustrert, og sier det ikke er håp lengere for meg :!:

 

Andre serier som er og anbefale ?

Likte Ninja scroll og. Hørt noe om Samurai X, men aldri sett på

Lenke til kommentar

Samurai X er et annet navn for Rurouni Kenshin.

 

Det er utrolig mye anime å se der ute, 100vis av serier blir gitt ut hvert år. Men det meste er vel en smakssak-ting. Selv liker jeg ikke mainstream-serier som Naruto, FMA og alt det andre, men holder meg til de mer ukjente seriene som jeg selv synes er bra og aldri får den gjenkjennelsen som jeg synes de bør få. Se bakover i tråden for anbefalinger , det er vel en god del listet av folk til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...