Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker en god del anime, men har problemer med en del serier. Synst mange mildt sagt er drepende langsomme når det gjelder animasjon. For avslørende på en måte. Misunner imidlertid dere som svelger alt. Vil tro jeg går glipp av mange unike historier:)

 

Noen meninger om dette?

Jeg er helt enig. Jeg takler ikke dårlig animasjon. Jobber som animatør selv så jeg er muligens _ekstremt_ kresen. Derfor gir jeg opp anime-serier bare jeg ser et dårlig klipp eller dårlig skulpturerte characters.

Lenke til kommentar
Liker en god del anime, men har problemer med en del serier. Synst mange mildt sagt er drepende langsomme når det gjelder animasjon. For avslørende på en måte. Misunner imidlertid dere som svelger alt. Vil tro jeg går glipp av mange unike historier:)

 

Noen meninger om dette?

langsom animasjon? nja, det er en kombinasjon av budsjett og virkemiddel. færre bilder per sekund ->billigere.

som virkemiddel brukes ofte stillbilder med scrolling horisontalt/vertikalt, gjerne med "overlappende" effekt og forskjellig hastiget. dette for å gi inntrykk av bevegelse, uten bevegelse.

 

det har blitt mer avansert såklart med inntog av cgi og større budsjetter, men jeg syns sjarmen ved anime er nettopp ved slike virkemiddel som over og andre f.eks perspektiv.

 

ikke la animasjon og andre eksentrisiteter stå i veien for å anime.

Lenke til kommentar
Legion Skrevet 26/10/2004 : 16:57

 

langsom animasjon? nja, det er en kombinasjon av budsjett og virkemiddel. færre bilder per sekund ->billigere.

som virkemiddel brukes ofte stillbilder med scrolling horisontalt/vertikalt, gjerne med "overlappende" effekt og forskjellig hastiget. dette for å gi inntrykk av bevegelse, uten bevegelse.

 

det har blitt mer avansert såklart med inntog av cgi og større budsjetter, men jeg syns sjarmen ved anime er nettopp ved slike virkemiddel som over og andre f.eks perspektiv.

 

ikke la animasjon og andre eksentrisiteter stå i veien for å anime.

 

Selvsagt begrenses mulighetene i forhold til økonomi, men på samme tid kan dette være med på å skape anime som ikke appelerer i like stor grad til massene. Ta eksempelvis Spirited Away, her snakker vi om en veldig bra produksjon, som har åpnet for at flere har fått smaken for anime. Poenget mitt er at jeg får problemer med anime som gjenspiller stillbildene for tydelig. Men sant, det er bare snakk om forskjellig smak.

Endret av hdx
Lenke til kommentar

Okay, nå har jeg sett CowboyBebop som faktisk var ganske bra. Så også NinjaScroll tv-serie (en episode) og jeg lo så elendig det var. Sånne kjempefluer og surrealistiske ting og tang. Out of perspective for min del. ting av anime jeg liker nå :

 

Blood - the Last Vampire

Cowboy Bebop

GITS

Innocence

 

Basert på disse vil jeg gjerne ha flere anbefalinger. Det MÅ være ekstremt bra visuelt og helst så mye CGI så mulig :)

Lenke til kommentar
Last Exile har en del CGI.  Den er også en av mine favorittserier.

Da skal det sjekkes ut :)

 

Edit : Sjekka nettopp hva det var, og det er definitivt ikke noe for meg. Jaja, tror jeg gir opp anime. Holder meg til storfilmene som Innocence og Appleseed ++ :)

 

Finnes de da ingen anime som ligner på Blood The Last Vampire eller Ghost In The Shell2 ?

 

EDIT 2 : :lol: Hvis jeg prøver å google "anime for adults" eller "adult anime" så kan dere gjette hva som kommer opp :ermm:

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Du har jo Ghost in the shell serien, stand alone complex og 2 gig.

Ellers vil jeg anbefale Samurai Champloo, Hellsing er jo evig bra, Juuni Kokki (12 Kingdoms) har også en bra story, Macross Zero ser unektelig pent ut, Serial Experiments Lain om du trenger noe spesielt å se på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...