Gå til innhold

Anime - Hva anbefaler du?


Anbefalte innlegg

For de som ikke kjenner til Anime:

Princess Mononoke (film) er et bra sted å begynne, utrolig flott film som gir deg en "overgang" fra typisk Disney til Anime.

 

Last Exile - skikkelig bra!

 

Naruto er vel en av de mest populære seriene nå, og verdt å få med seg, samme gjelder One Piece

 

For de mer rutinerte er det stort sett bra anbefalinger som har kommet her.

 

Men alle som er interessert i Mecha og roboter må jo få med seg Gundam. (De beste: Den orginale fra slutten av 70-tallet, Gundam Wing og Gundam Seed (Gundam Seed Destiny er i gang på japansk tv nå :w00t: ))

 

Sp+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oioioioi.

Anbefaler denne på det sterkeste!

 

Kimi Ga Nozomu Eien (Oversatt : The Eternity You Wish For)

 

For en sinnsykt bra seerie. Drama/Romance/Schoolkids. Må inrømme at jeg gråt der ja. :cry:

Men det er så ekte, alt sammen. Denne må dere bare se. Den er på 14 episoder.

 

Tenkte først at jeg ikke kom til og like slikt, men jaggu tok jeg feil. Kjente meg nesten litt igjen der jeg satt og tuta. Kanskje jeg er litt svak, menmen :)

 

Likte også Love Hina. Kanskje jeg er litt av den ecchi typen :whistle:

Endret av stranden
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å like anime, men klarer ikke helt å gjøre det. Grunnen til det er at hver gang noen anbefaler anime er det rett og slett for barnslig. Jeg er stor tilhenger av HongKong filmer og gamle japanske filmer, så anime burde passe meg.

 

uansett gjør det aldri det. Synes Naruto og Princess Mononoke er tull. Er stor fan av Ghost In The Shell og GITS - Innocence. Finnes det slik dyp og mer voksen anime i serieform også ?

Lenke til kommentar

Prøv Ghost in the Shell-serien. Første sesong er på 26 episoder, andre sesong er på vei, 14 episoder av 26 ute hittil. Liker den selv veldig godt.

 

Hvis du liker action-anime med pistoler og damer, ta også en titt på f.eks "Noir".

 

Forøvrig synes jeg "RahXephon" og "Haibane Renmei" er serier som passer for de som er på søken etter anime som er litt dypere og seriøs.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Synes Naruto og Princess Mononoke er tull. Er stor fan av Ghost In The Shell og GITS - Innocence. Finnes det slik dyp og mer voksen anime i serieform også ?

Hvis du vil ha litt mer seriøs anime, anbefaler jeg serien Gasaraki :) Denne serien er vel mer av de "ukjente" og er vel ikke fullt så populær som de mer kjente seriene, men jeg synes den er genial :)

 

veldig mye intriger og politikk.. en blanding av drama og sci fi vil jeg si.. så kanskje noe å ta en titt på? :)

Lenke til kommentar

Filmen Blood: The Last Vampire var en stor overraskelse! Utrolig spennende film om en vampyr som jakter på demoner. Handlingen foregår i en amerikansk militærbase i Vietnam på 60-tallet. Kjempeflott animasjon (teamet bak Ghost In The Shell) og et meget godt manus! Eneste minus er at den bare er 40min lang...

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å like anime, men klarer ikke helt å gjøre det. Grunnen til det er at hver gang noen anbefaler anime er det rett og slett for barnslig. Jeg er stor tilhenger av HongKong filmer og gamle japanske filmer, så anime burde passe meg.

 

uansett gjør det aldri det. Synes Naruto og Princess Mononoke er tull. Er stor fan av Ghost In The Shell og GITS - Innocence. Finnes det slik dyp og mer voksen anime i serieform også ?

Prøv cowboy bebop, den er litt mer voksen.

Ser Neon Gensis Evangelion nå, det er en meget bra serie.

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp traileren Blood : The Last Vampire, og den var dritbra! Det er AKKURAT slik anime jeg vil ha i serieform, ikke det barne CowboyBebop, Dragonball Z, Digipoke opplegget :)

 

Finnes slike serier eller er det bare filmer som har denne kvaliteten ?

sjekk ut..

 

- Macross Zero Ova

- GunGrave

- Ninja Scroll (ikke serien)

- Escaflowne

- Wolf's Rain

- Witch Hunter Robin

- .Hack//Sign

- Samurai Deeper Kyo

Lenke til kommentar

Liker en god del anime, men har problemer med en del serier. Synst mange mildt sagt er drepende langsomme når det gjelder animasjon. For avslørende på en måte. Misunner imidlertid dere som svelger alt. Vil tro jeg går glipp av mange unike historier:)

 

Noen meninger om dette?

Endret av hdx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...