Tåkefyrste Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Transport Tycoon . Men det kommer jo! jupp http://www.atari.com/us/games/locomotion/pc Ellers så kunne jeg tenke meg å sett Lucasarts kaste seg rundt å lage en ny versjon av X-Wing vs. TIE-Fighter... Mest geniale spillet ever.
Darth Kjell Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Kan vi ikke bare si at Lucas Arts kunne kastet seg rundt og lagd remakes/oppfølgere til de aller fleste spillene fra 1990 til og meg Monkey Island 4?
kjhanken Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 En annen tittel jeg også vil nevne er Ports of Call. Bare ta deg en tur innom http://www.portsofcall.de/ de holder på med Ports of Call XXL som er vel en moderne remake.
Bagge Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Jeg håper inderlig ikke Lucasarts lager remakes av spillene fra den "klassiske" perioden (1990-1995), det hadde ødelagt mye av magien i disse fantastiske spillene. Hvis Lucasarts på et tidspunkt bestemmer seg for å begynne å lage adventurespill igjen (dog usansynlig), vil jeg mye heller at de skal bruke tid og penger på å lage nye spill og oppfølgere enn remakes av de gode, gamle spillene. De spillene som jeg føler trenger en remake er de som var basert på en fantastisk idé, men som ble hemmet av datidas teknologi, og av slike spill kan jeg faktisk ikek komme på noen i farta som ikke allerede har fått en remake eller en oppfølger.
Spirograf Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Pussig at ingen har nevnt Cannon Fodder 1 & 2. Disse spillene var helt konge og ikke minst; ubegripelig vanskelige! Jones in the fast lane er også en udødelig Sierra-klassiker sammen med Larry, Police Quest og Space Quest seriene. Lemmings (alle) kunne jeg tenkt meg i en versjon for Windows XP, de spillene er evige klassikere. Og det originale Worms... *mimre* Hehe, kom til å tenke på Stunt Car Racer også... Nokså enkelt spill, men timevis med morro var det. Hadde også sett et spill som Ikari Warriors (det var det det het?) oppdatert, det har det gått utallige timer med spilling + spoling med til
Niskivara Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 (endret) Ikari Warriors ja..... finnes vel ikke noe spill som man kunne spille igjennom fler ganger enn det. Mange andre gode forslag her i tråden også... Endret 23. august 2004 av Niskivara
Darth Kjell Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 De spillene som jeg føler trenger en remake er de som var basert på en fantastisk idé, men som ble hemmet av datidas teknologi, og av slike spill kan jeg faktisk ikek komme på noen i farta som ikke allerede har fått en remake eller en oppfølger. Et spill som trengte en remake var jo Stunts. Men der fikk vi jo Track Mania. TM er et helt overlegent bilspill.
proturbo Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Hehe, kom til å tenke på Stunt Car Racer også... Nokså enkelt spill, men timevis med morro var det. Vet ikke om noen husker "Stunts", men det var sinnsykt kult. Første skikkelige vektor graffikk spillet på PC. Kjøre rundt på bane og hoppe, kjøre loop, etc. Kunne også designe egne baner. Ellers kunne jeg tenke meg å spille alle Cinemaware spillene igjen. De var jo bare helt konge! Defender of the Crown, Wings, Lords of the Rising Sun, Sinbad, Rocket Ranger, It came from the Desert mm. Noen som har spilt Robin Hood: Defender of the Crown? Melder meg også inn i "Give-us-more-syndicate"
Hawkwind Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Et par spill som gikk i glemmeboken når jeg åpnet tråden: Fantasy General - Strategispill i fantasysetting fra SSI, med enkelte rollespillelementer. Gøyalt spill, grei story - passe progresjon mht. vanskelighetsnivå. Roadblasters - Arcadespill fra den gang da. Man kjører bil, skyter motstandere av veien og har det gøy. Kanskje ikke verdens beste spill, menmen Elite - Klassiker. Kan med dagens datateknologi -endelig- få en grafikk som er bra. Chaos Overlords - Relativt nytt spill; gangwars er tema, strategispill er typen
Deepsearch Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Enig med deg Spirograf. Cannon fodder 1&2 samt Lemmings var bare helt konge. Tør ikke tenke på hvor mange timer jeg har brukt på disse spillene. Har faktisk både amiga 500 og 1200 liggende enda. Aliens og platformspillet Superfrog (Som jeg har greid å ødelegge selvsagt) er også evige klassikere for min del. Husker også godt Robin Hood: defender of the crown. Morsomt spill.
Hisoka Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Synes de skulle lage en re-make av Castlevania, det har jo lagd det men kun til PS2. Skulle ønske det kom til PC en gang i framtiden.
Goophy Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Vet ikke om noen husker "Stunts", men det var sinnsykt kult. Første skikkelige vektor graffikk spillet på PC. Kjøre rundt på bane og hoppe, kjøre loop, etc. Kunne også designe egne baner. 4D Sports Driving. Spilte det senest igår på 80286'en. Er litt moro selv om grafikken er foreldet...
Hr. Jenssen Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er! Det er det jeg mener med re-make! Det hadde jo ikke vært artig å spilt fate of atlantis med D3 grafikk da!
Goophy Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 [iC' date=24/08/2004 : 15:11] Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er! Det er det jeg mener med re-make! Da kan du jo bare bruke en MS-DOS emulator da (eller for hvilket som helt annet operativsystem eller konsoll spillet var beregnet på).
Passasjer Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Jones in the fast lane er også en udødelig Sierra-klassiker sammen med Larry, Police Quest og Space Quest seriene. Husker jeg holdt mye på med Jones,ja. Men selve konseptet som var genialt den gang, er vel forbigått av mange spill, som Sims O.L..
Passasjer Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 [iC' date=24/08/2004 : 15:11] Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er! Det er det jeg mener med re-make! Det hadde jo ikke vært artig å spilt fate of atlantis med D3 grafikk da! Det jeg mener er genialt å gjøre, er å lage spillet med bedre grafikk, men at man også slenger inn det gamle spillet som en "Easter Egg", så som at det gamle Metroid fulgte med da jeg kjøpte Metroid prime, og Zelda: OOC og Master Quest fulgte med da jeg kjøpte Wind Waker...
Penneknekt Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Bare ta deg en tur innom http://www.portsofcall.de/ de holder på med Ports of Call XXL som er vel en moderne remake. Herlig!
Ol'H Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 [iC' date=24/08/2004 : 15:11] Altså, det som folk burde gjort, det er å "lage" spill om igjen, slik at de har samme funksjoner, grafikk etc. men bare at de kan spilles på dagens PC'er! Det er det jeg mener med re-make! Det hadde jo ikke vært artig å spilt fate of atlantis med D3 grafikk da! d kaller jeg en konvertering... hvis jeg noen gang skulle vært villig til og kjøpe noe sånt ville d kun vært i store pakker med f.eks 10-30 spill.
Spirograf Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Hehe, kom til å tenke på Stunt Car Racer også... Nokså enkelt spill, men timevis med morro var det. Vet ikke om noen husker "Stunts", men det var sinnsykt kult. Første skikkelige vektor graffikk spillet på PC. Kjøre rundt på bane og hoppe, kjøre loop, etc. Kunne også designe egne baner. Ellers kunne jeg tenke meg å spille alle Cinemaware spillene igjen. De var jo bare helt konge! Defender of the Crown, Wings, Lords of the Rising Sun, Sinbad, Rocket Ranger, It came from the Desert mm. Noen som har spilt Robin Hood: Defender of the Crown? Melder meg også inn i "Give-us-more-syndicate" Åh, hadde helt glemt Wings (of Fury, sant?) og It came from the desert! Har sjelden vært så engasjert i et spill som ICFTD, og det var sykt skummelt på den tiden... Commander Keen serien kunne de også spandert en oppfølger på, de spillene var meget avhengighetsskapende (og Captain Comic selvfølgelig).
stian_molvik Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Syns nå Street Rod kunne fortjent en remake jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå