dabear Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 "Takk, i like måte" 8741166[/snapback] men på moderne norsk, gir den setningen mening? "Takk på lik måte" eller kanskje "takk på samme måte" ville kanskje vært bedre?
Onyx Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Spørsmål: Ubuntu kan fint installeres på PS3. Hva med Windows XP og Windows Vista? Endret 30. mai 2007 av Onyx
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 "Takk, i like måte" 8741166[/snapback] Det er slik man skriver det rett, ja.
TanglewoodD Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hvor lenge lever en gjennomsnittlig flue ? Har ei jeg ikke klarer å ta livet av på rommet ;/ Edit ; Fikk den nå ! Edit 2 ; Den flyr faen meg ennå, den pusta jo faen ikke istad ! :O Endret 30. mai 2007 av Hurt
Caze Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Når benytter man titlene kaptein og skipper? Vet at det heter kaptein på militære skip, men det er jo kapteiner på sivile også. Når heter det skipper? Og hvor går forskjellen mellom båt og skip?
Laffe Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Hvor lenge lever en gjennomsnittlig flue ?Har ei jeg ikke klarer å ta livet av på rommet ;/ Edit ; Fikk den nå ! 8741441[/snapback] Ja, hva var gjennomsnitten? for jeg også lurer på det samme.
Kakofoni Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Ja, hva var gjennomsnitten? for jeg også lurer på det samme. 8741729[/snapback] Han fikk flua, ikke levealderen på en gjennomsnittlig en. Endret 30. mai 2007 av Mr. Crowley
JohndoeMAKT Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Spørsmål: Ubuntu kan fint installeres på PS3. Hva med Windows XP og Windows Vista? 8741378[/snapback] PS3 med Cell er en PPC-arkitektur i motsettning til vanlige maskiner som er x86. (Ev. x86-64) Grunnen til at mange GNU/Linuxvarianter kan kjøre på PS3, PC, Mac, Amiga, mobiltelefoner, vaskemaskiner, nettverksroutere og mer er at kildekoden er tilgjengelig til egen kompilering. Det betyr at om du har rette kompilatorer til en ny arkitektur vil du sannsynligvis kunne kompilere mye fra GNU/Linuxverdenen direkte til en ny arkitektur uten store endringer. (Noe er nok native kode, så det er nok et par hull i veien) Windows derimot har lukket kode som betyr at de eneste som har mulighet til å kompilere Windows fra kode er Microsoft. De har gitt ut Windows for DEC Alpha, MIPS R4000, Itanium, x86 og x86-64, og Windows CE for x86, MIPS, ARM, og Hitachi SuperH.
Laffe Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det.
Iyon Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Ja, hva var gjennomsnitten? for jeg også lurer på det samme. 8741729[/snapback] Han fikk flua, ikke levealderen på en gjennomsnittlig en. 8741844[/snapback] Vanlige husfluer kan leve en halv måned til en måned i ville forhold, og lenger i laboratoriet.
Simen1 Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det.8742465[/snapback] Det er stort sett bare meg, Dotten og Ueland som bytter brukernavn. Jeg leser i hvert fall gjennom begrunnelsen. Det trengs ikke spesielt gode grunner for å få gjort byttet så de aller fleste bytter blir godkjent.
Khaffner Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Er det lov å montere på nyere og bedre luftfilter på en moped, eller regnes det som trim?
Bruktbilen Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det. 8742465[/snapback] De byttet mitt nick Vekk med "11" på slutten av Brukbilen
TanglewoodD Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Er det lov å montere på nyere og bedre luftfilter på en moped, eller regnes det som trim? 8742653[/snapback] Det er lov, men du kommer ikke gjennom visning med det.
Ståle Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Er det lov å montere på nyere og bedre luftfilter på en moped, eller regnes det som trim? 8742653[/snapback] Det er en egen kategori for moped/mc her pa forumet. Jeg foreslar at du bruker den
Zappza Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Når benytter man titlene kaptein og skipper? Vet at det heter kaptein på militære skip, men det er jo kapteiner på sivile også. Når heter det skipper? Og hvor går forskjellen mellom båt og skip? 8741719[/snapback] Kaptein er den som er ansvarlig på båten, og den som er høyeste makt.Skipperen er den som styrer båten =)
Kakofoni Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 hmmm leser ikke adminene "grunnen til hvorfor man har lyst til å bytte nick" ?? for det ser ikke ut som de gjør det. 8742465[/snapback] Jeg sendte inn noe om at informasjon om brukernavnendring var for vanskelig å finne tak i. Tittelen het noe med brukernavnendring. Det var kanskje dumt, for jeg fikk aldri svar.
Khaffner Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Er det lov å montere på nyere og bedre luftfilter på en moped, eller regnes det som trim? 8742653[/snapback] Det er lov, men du kommer ikke gjennom visning med det. 8742697[/snapback] hva mener du? går utifra at det ikke regnes som trim siden du sier det er lovlig...
Codename_Paragon Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Tenk at man har to planter, ikke noe spesifikk type planter, men bare planter generelt, og så gir de 12 timer sollys hver dag. Så bestemmer man seg for å gi de 6 timer sol i stedet for. Hvis alle andre forhold (jordsmonn, luft etc) er helt like, vil plantene vokse 50% av hva de ellers ville vokst? Eller mer eller mindre enn 50%? Ok, om det var for generelt til å kunne svare på; Hadde det vært mulig å få økte avlinger per kvadratmeter jorde dersom man lagde kornåkere i tre etasjer? Se for seg at jordet er uendelig stort sånn at det ikke blir noen sol og skyggeeffekter på sidene av det og at jordet for hver kvadratmeter har to hyller a en halv kvadratmeter over med hver sine "åkerlapper". Altså at hver kvadratmeter jorde har 2 kvadratmeter kornåker fordelt på 3 etasjer over seg. Tenk videre at solskinnet når til alle etasjene, men hvert kornstrå bare får 50% så mye lys som det ellers ville fått. Ville dette gitt høyere avlinger enn uten hyllene? 8725787[/snapback] Som vanlig er det riktige (og ubrukelige) svaret: "det kommer an på..." Litt mer matnyttig: Først og fremst er det endel planter som vokser når det er mørkt, de strekker seg oppover for å finne sollys. Enkelte ser planter som finner hull i bordkledningen ved beddet, og resten av planten på loftet. Dernest må en huske på at det finnes flere typer fotosyntese, noen planter liker ikke mye sol, andre vil ha mest mulig. Sånn sett kan en stable plantene etter lysbehov for å maksimalisere virkningen, men noe nøyaktig 50-prosents resultat kan jeg ikke garantere. En annen ting en kan dedusere fra planeten er at siden de er grønne, så absorberer de rødt-orange-gult + blått-fiolett (kanskje UV?). Mulig du kan dele opp lysspekteret for å optimalisere for farve. I tillegg kan du lede bort grønt lys (som klorofyllet ikke nyttigjør seg) til rhodopsinbaserte planter, som har et komplementerende nyttespekter. Det er mange muligheter for den kreative ingeniørbonden.
Anbefalte innlegg