Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men liksom, om man legger seg/står opp sent hver dag, i en lang periode, er det ikke usunt, vel? o.o

7643868[/snapback]

 

Det må du se etter selv. Noen mennesker har stor behov for å sove lenge, mens andre trenger mindre søvn. Forskerne mener likevel at en burde få 8 timers (ikke mer, det skal visstnok ha en negativ virkning) søvn hver dag, slik at kroppen får nok hvile. Selv tar jeg ikke hensyn til dette. Det viktigste er at man føler seg opplagt og har nok energi til å møte utfordringene i hverdagen.

Lenke til kommentar

Jeg vet at personlig foretrekker jeg kald drikke, med unntak av kakao eller te. Har også intrykk av at dette gjelder de aller fleste, spesielt når man tenker på vann. Er det sånn at mennesker naturlig liker kaldt vann bedre enn varmt vann, eller er dette noe som jeg bare er opplært til fra jeg var liten av?

Lenke til kommentar

Når jeg brenner stearinlys, så kommer det en flamme.

Den er blå helt nede, og mesteparten gul.

 

Finnes det noen diagram\skjerma, som fortelle hvor varmt det er når det er gul flamme ?

 

Og har alt som brenner(enter det er klær eller gasser) samme farge ved samme temperatur ?

Lenke til kommentar
Er det vanlig/meningen at man skal søke på skole etter videregående?

 

Trodde liksom man ikke trengte å tenke på det ettersom man kommer i militæret?

7647363[/snapback]

 

Litt avhengig av hvilke ambisjoner du har for fremtiden din, vil jeg nok anbefale å søke innen fristen på en eller flere skoler og linjer. Det er ingen automatikk at alle havner i millitæret høsten etter russetida. Idag er det vel snarere tvert om. Mange slipper innkallelse og andre blir dratt inn på andre tider av året en på høsten.

 

Hvis du har tenkt å studere så søk. Får du plass har du i alle fall på offentlige skoler mulighet til å reservere plassen et år hvis du skal i millitæret. Da har du også sikkerheten og slipper å tenke mer på saken. Kommer du på andre tanker i løpet av året så har du jo muligheten til å søke på noe annet.

 

En annen mulighet er også å ta kontakt med forsvaret og prøve å komme inn i til høsten. Kanskje en befalsutdanning e.l. kan friste. Det kan også hende at du er skolelei og bare trenger et år vekk fra alt og løpe litt rundt i skauen ;)

Lenke til kommentar
Ville dere si det er usunt å skifte døgnet?

Altså at man legger seg/står opp mye senere, enn vanlig?

 

Det er bare en diskusjon jeg og en i klassen min har. - Jeg mener det ikke er usunt: Det som er usunt, er om du får for lite søvn, ikke om du endrer søvnrytmen. o.o

 

Noen som vet? o.o

7643628[/snapback]

Vel, det er samme faen når du legger deg og når du står opp egentlig, så lenge du får nok søvn. Spørs vel egentlig bare hvordan det går, nå som alle aktiviteter kun er åpne på dagstid =)
Lenke til kommentar
Dersom omtrent hele klassen (90%) skriver under på et ark at de ikke vil ha en bestemt lærer som klasseforstander neste år, må de da bøye seg etter det og gi oss en annen lærer?

7649132[/snapback]

Tviler jeg sterkt på. Må nok ha noen skikkelige grunner, og da har nok underskrifter lite å si.

Lenke til kommentar

Det skal nok ganske tungtveiende grunner til å kvitte seg med en lærer. Underskrifter sier ikke noe om hva argumentene er, kun at det er endel elever som støtter påstanden. Jeg har hatt en runde på høgskolen da jeg gikk der og veien er lang. Hvis det allikevel skulle være noe virkelig graverende feilskritt læreren har tatt så er deet alltids en mulighet. Ikke gi dere, plutselig sitter neste års studenter/elever i samma dritten.

Lenke til kommentar
Dersom omtrent hele klassen (90%) skriver under på et ark at de ikke vil ha en bestemt lærer som klasseforstander neste år, må de da bøye seg etter det og gi oss en annen lærer?

7649132[/snapback]

Nei. Hvis dere leverer en klage på en lærer til rektor, blir det mest sannsynlig et felles møte med dere og læreren. Da må dere komme med påstandene deres om hvorfor han/hun skal byttes ut. Hvis dere har en god sak, går det som smurt. Hvis dere sliter med å forklare dere, derimot, slår det kun tilbake på dere selv.

 

Prøv å plukke ut én eller to elever som skal snakke med læreren på egenhånd, så ordner problemene seg kanskje allikevel. Av erfaring vet jeg at det kan gå. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...