Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor heter mandlene i halsen nettopp mandler?

Edit: Kan vel egentlig tenke meg at det er pga formen.

 

Hvorfor har man mandler og blindtarm?

7629639[/snapback]

 

Godt spørsmål, men jeg tror det er ingen svar. Jeg har hørt at man ikke vet funskjonen til de.

 

Hm... :hmm:

7630642[/snapback]

I mandlene produseres eller oppbevares det bl.a mye hvite blodlegemer. det er en av grunnene til at det skal litt mere til for å få fjernet dem nå enn før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det lov å "tigge" på nettet?

 

f.eks lage en internett-side hvor du skriver et eller annet, og har en paypal account eller lignende hvor folk kan gi deg penger?

7630869[/snapback]

Dersom du lyver på siden, så er det ulovlig. Dersom du sier at pengene går til din egen lomme er det fullt lovlig.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Noen som kan gi en enkel forklaring på hva en provinse er?

7633962[/snapback]

 

En provins er en undernasjonal regjeringsform under direkte kontroll av nasjonens høyeste regjering. I noen land bruker man ordene stat eller departement i stedet for provins.

 

Ordet provins ble introdusert av romerne, som delte imperiet sitt inn i provinciae for å holde effektiviteten og dynamikken oppe. Ordet har røtter i latin og betyr innflytelsessone.

 

Den mest befolkningsrike provinsen i verden er Henan i Kina som har hele 93.000.000 innbyggere. Provinsen Xinjiang i Kina med en flate på 1.600.000 kvadratkilometer er den største rent arealmessig, mens Québec i Canada er like etter med sine 1.500.000 kvadratkilometer.

 

 

Hvorfor akselerer universets utvidelse?

Gjør den nå virkelig det?

Det er flere teorier på hvordan universet er. En av dem sier at universet går utover som følge av the Big Bang, som igjen ble forårsaket av at alt stoff ble presset sammen. Så de regner med av at alt kommer til å implodere igjen. Men som sagt er det mange forskjellige teorier.

http://no.wikipedia.org/wiki/Universet

 

 

Noe jeg lurer på... når jeg har lagt meg for natten og ikke får sove. Ligger jeg der å hører på regnet mot ruten etc etc.. Så plutselig hører jeg en knitre lyd, av og til fra CRT skjermen. Men avogtil tror jeg ikke det er CRT skjermen.. hva er det som forårsaker den lyden?

Lenke til kommentar
Hmm. Tenkt på det selv. Kan hende det er noe statisk energi på støv som kommer ned i sprinklene og reagerer med en nylig avslått skjerm..

7634777[/snapback]

 

Komponentene inne i skjermen kan lage knake/knitre-lyder i det de kjøles ned. Skjermen blir jo forholdsvis varm når den er på, og det kan ta flere timer før komponentene er kjølet ned til romtemperatur.

Lenke til kommentar
Hvorfor heter mandlene i halsen nettopp mandler?

Edit: Kan vel egentlig tenke meg at det er pga formen.

 

Hvorfor har man mandler og blindtarm?

7629639[/snapback]

 

Godt spørsmål, men jeg tror det er ingen svar. Jeg har hørt at man ikke vet funskjonen til de.

 

Hm... :hmm:

7630642[/snapback]

I mandlene produseres eller oppbevares det bl.a mye hvite blodlegemer. det er en av grunnene til at det skal litt mere til for å få fjernet dem nå enn før.

7630668[/snapback]

Hva er de hvite klompe greiene som av og til kommer fra mandlene?

Lenke til kommentar
Snø dannes på vei ned fra skyene.

 

Vannet fryser.

Når det hagler faller vel regnet så fort net at det ikke når å bli flak?

 

____

 

Åssen i helvette blir man kvitt influensa?

7638771[/snapback]

Alltid trodd at haggel var regn som hadde blåst opp igjen (før det traff bakken selvfølgelig) og så frøset. Aner ikke hvor jeg har det fra, er sånt jeg bare har "visst" siden jeg var sånn rundt 5-6 år. Har jeg hatt feil alle disse år :cry: ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...