Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker veldig mye og veldig ofte på mange forskjellige ting. Og den tingen jeg tenker på mest og som jeg lurer på mest er: Hvor kommer alt fra ? Jeg blir redd av den tanken.

Bare tenk på at du kommer fra ingen ting ... når du dør skjer det ingen ting

 

Hvis man tenker at Jorda ble lagd ved hjelp av en stor eksplosjon i universet, og at menneskene, dyra og plantene ble skapt ved hjelp av stoffene, gassene fra diverse ting, hvor kommer selve universet fra da ? Hva er egentlig universet ? Hvor er enden ?

 

Hvordan ble universet skapt ?

- Kanskje på samme måte som jorda ble skapt, men da kan man jo tenke på hva skapte universet ?

 

Grunnen til at vi tenker at det liksom MÅ ha kommet fra et sted er vel fordi vi ser at barn kommer fra magen til kvinnen eller noe. Dette er svar vi aldri kommer til å finne tror jeg. Vi er ikke så smarte.

 

:hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Men jeg mener å ha hørt at lysets hastighet er absolutt makshastighet stemmer det?? :S

 

Det er den absolutte hastigheten for noe som ikke har masse som for eksempel fotoner (lys). Hvis noe har masse kan det ikke oppnå denne hastigheten, siden det da vil trenge uendelig med energi og den vil få uendelig masse. Hvis dette mot formodning var mulig ville for eksempel bilen bli revet i stykker før man oppnådde denne hastigheten.

 

Edit: leif

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Tid finnes ikke, derfor er det ikke mulig at tiden går saktere.

Hmm. Hva mener du egentlig med det?

Helt enig ! Tid finnes ikke ! Selvom det er dag og natt så finnes det ikke noen tid ! Bare prøv å vær våken i 2 dager så ser du det ! Vi lever her og NÅ !

 

:hmm:

 

Noen ganger vet jeg ikke selv hva jeg tenker så jeg sier sikkert mye piss her ;)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig lys?

Partikler eller bølger. Tror det er bølgemodellen som hersker blandt de kloke ( ifølge 2FY boka mi:P)

Litt for høyt nivå for meg dette. :p

 

Hvis et tre faller i skogen og det er ingen i nærheten, lager det noen lyd da?

lyd er jo ikke lyd før vi kan høre det er det?

 

EDIT: sa ikke Einstein at tid var den fjerde dimensjonen? Hvordan kan tiden da ikke eksistere?

Endret av wannabe nerd
Lenke til kommentar
Hvis et tre faller i skogen og det er ingen i nærheten, lager det noen lyd da?

lyd er jo ikke lyd før vi kan høre det er det?

Ehhh, jo... En ting eksisterer selv om du ikke ser på den.

jo jeg vet at det er partikler i lufta som går i noen slags bølger slik at vi kan oppfatte dem med øret.

Men bølgene i havet er jo der, men det er ikke lyd av den grunn, så hvorfor skal lydbølger være lyd når vi ikke kan høre dem? :p

 

EDIT: en del feil der ja

Endret av wannabe nerd
Lenke til kommentar
Hvis et tre faller i skogen og det er ingen i nærheten, lager det noen lyd da?

lyd er jo ikke lyd før vi kan høre det er det?

Ehhh, jo... En ting eksisterer selv om du ikke ser på den.

jo jeg vet at det er partikler i lufta som går i noen slags bølger slik at vi kan oppfatte dem med øret.

Men bølgene i havet er jo der, men det er ikke lyd av den grunn, så hvorfor skal lydbølger være lyd når vi ikke kan høre dem? :p

 

EDIT: en del feil der ja

Jo hvis bølgene er store og bryter på land. :p

Lenke til kommentar
"Tid" er kun et begrep vi mennesker har funnet opp for å systematisere vår tilværelse.

Ey, der har vi en som har skjønt det!

Jo, lett å tenke sånn, men klokkene i de nevnte satelittene går allikevel saktere enn våre klokker gjør. Hvorfor gjør de det, når det ikke finnes noe sånt som tid?

Lenke til kommentar

Hvordan kan tid bare være et begrep, og ikke-eksisterende. Når klokka går saktere når vi beveger oss i høye hastigheter?

 

Hvis tiden kan bøyes må den jo eksistere...

 

EDIT: kom meg i forkjøpet :p Dessuten: sa ikke Einstein at tiden er den fjerde dimensjon? Mulig han prater om en annen tid enn oss, men det påvirker iallefall vår tid (eller noe sånnt)

Endret av wannabe nerd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...