Gå til innhold

Hva er bowlingrekorden din?


Ingar

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke husker feil så er rekorden min 225 eller 229. Spilte litt bedriftsbowling for 8 år siden og lå på rundt 150 i snitt da.

 

Har lyst og begynne med bedriftsbowling på ny, men ikke så lett og finne info om hvordan starte lag etc.

 

Kanskje noen skulle startet et hw.no forum bedriftsbowling lag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

Og da fant jeg en tråd jeg kan briljere i.

 

Fikk ny pers på en serie på søndag. 300

 

Mine rekorder:

 

1 serie: 300

2 serier: 535

3 serier: 767

4 serier: 916

5 serier: 1211

6 serier: 1383

 

 

EDIT: Ny pers på 3 serier: 773

EDIT2: Ny pers på 6 serier: 1415

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gratulerer med full score!

 

Akkurat fått interesse for bowling og vurdere frem og tilbake om jeg skal begynne aktivt.

Ligger på rundt 150 med hallkule (altså lånekule fra hallen), etter noen runder med samme kule har jeg fått 181 som bestenotering.

 

Hvor kjøper dere kuler hen, og hva må dere ut med?

Endret av Minus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøper alle mine kuler fra min lokale pro-shop. Altså har vi en kar i hallen som driver med kuleboring og slike ting.

Jeg gir vel mellom 2000-3000 for en skruball.

 

Men jeg ser du er fra Molde. Molde har jo egen bowlingklubb veit jeg, så du kan jo stikke ned i hallen når klubben har trening og høre litt med dem om hva de anbefaler :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, den er 299 med hallkule , men det er lenge siden når jeg bowlet mye og siden ikke skjedd igjen :) Så må vel nesten si 236 :) Startet bowle igjen med bedrift. Handlet fingertippkule, men det er ikke lett. Har klart 186 med den men spilt veldig lite enda. Får ikke satt fingeren på det men gjør samme feil veldig ofte. Og ikke minst må spareène skjerpes. De bommer jeg for det meste på.... Grrrrrrr

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ny highscore, 194 (79 på 3. rute, som jeg er meget fornøyd med).

 

Uansett, så har jeg et spørsmål til dere.

 

Jeg klarer ikke og komme over 200, har spillt aktivt i ca. 2 år, og spiller snitt på 120 - 127 som jeg synes er dårlig med tanke på treningen jeg har hatt, og turneringene jeg har spillt..

 

Meen, når jeg kommer i en hall som har laminat bane, går alt så mye bedre! - Spiller lett 150 - 165 i snitt, der jeg har vært nært og slå rekorden flere ganger.

 

På min hjemmebane så er det den "gamle" brunswick banen med bord. - I det siste har jeg sett at hvis jeg kaster riktig (litt lengre ned på banen), så kan bordene "hoppe" opp på andre siden.. - Det er også flere store hakk og spor i banen som er blitt limt igjen med trelim, og noe herde stoff.

 

Spillet mitt er veldig uregelmessig, noen ganger kan jeg få 80 - 90 og ikke klare og komme over 100 på 3 serier, så kan det være 2 - 3 serier jeg har snitt på 160 - 170, også detter de ned etter en stund.. - Jeg har også flere store og dype hakk i kulen, og borringen er gjort feil, pluss at tommelhullet er for stort.. - idag sitter jeg med "klumptommel" fordi jeg må gripe/klipe ballen for og kunne holde den, jeg kan ikke bruke metoden og klemme inn istedenfor og klipe fordi tommelhullet er for langt ifra fingerhullene.

 

Hakkene i kulen kommer mest sannsynlig fra returmekanismen, da jeg har hørt andre i klubben jeg er med i at når kulen faller fra samlebåndet og ned på returen, så lander den på bart metall, eller i beste fall bart metall med elektroteip.

 

Jeg lurer derfor på om det kan være banen som gjør at jeg spiller så dårlig som jeg gjør? - og at spillet mitt er så uregelmessig som det er.

 

- Wackamole

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg lurer derfor på om det kan være banen som gjør at jeg spiller så dårlig som jeg gjør? - og at spillet mitt er så uregelmessig som det er.

 

- Wackamole

Får man ikke trent på skikkelige baneforhold så er nok mye av treninga bortkasta uansett. Banene deres høres faktisk ut som noe av det verste jeg har hørt. Mye av ujevnheten i ditt spill kommer sannsynlig av at banene er i så dårlig stand at det finnes et hopetall med forskjeller ikke bare mellom banene, men individuelt per bane.

Jeg ville aldri ha spilt i hallen deres om du mener det er normalt å få store, dype hakk i kulene.

 

Et lite tips; FINN DEG EN NY KULEBORRER! Hvis han som borrer kuler for deg ikke klarer å få til riktig størrelse på tommelen en gang, så er det egentlig ikke noe håp.

 

Oppsummert: Dårlige baner + bedriten borring = lik null potensiale for utvikling.

 

Jeg har spilt i litt over 2 år selv, og jeg har et ligasnitt på 208. Mye av dette skylder jeg på min hjemmehalls gode rutiner for daglig vedlikehold, pluss en kuleborrer som virkelig vet hva han driver med.

Lenke til kommentar
Har vore til to kuleborrere, begge meiner kulene er riktig boret. Har forsøkt å finne råd og hjelp på eit bowlingforum på nettet, men finn ingen god forklaring.

Nå var det egentlig ikke deg jeg kommenterte til angående å finne deg en god kuleborrer, men mitt tips til deg er noe du allerede har skrevet. Vakumhull. Eller ventilasjonshull, som du kalte det.

Lenke til kommentar

Rekord 300, satt for et par år siden nå. Ikke spillt på 2-3 år, ville vært morsomt å se hva jeg klarer nå :p

 

Zeph: Regner med du bruker talkum ? Eventuelt forsøk med glideteip på sidene på tommelen. Jeg hadde samme problem selv som ble løst med teip og talkum.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Prøvd det meste, men i lengden blir det alltid eit problem. Talkumet har ein tendens til å lage ei gugge etter nokre seriar. Tape er det som funker best, legg det på undersida av tommelen. Ville gjere eit forsøk på å få kuler eg slepp bruke tommeltape med, men det skulle vise seg å ikkje være lett. Den siste borreren eg var til sa problemet var huda på tommelen som krølla seg opp og lagde vakum i tommelen. Skal prøve å lage vakumhol neste veke. Når tommelen er heilt tørr går det greit, men to-tre kast seinare er det kome litt fuktighet (sjølv med bruk av handkle og luft), og då vil ikkje kula av tommelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...