Gå til innhold

Hva er bowlingrekorden din?


Ingar

Anbefalte innlegg

Ja, eg såg det, tenkte eg skulle skrive det likevel. :p

 

Har du erfaringar med vakumhull? Har ikkje funnet mange erfaringar på nettet. Det er uansett verdt eit forsøk, kula tar ikkje skade av det. Har hatt problemer i eit år snart, byrjar bli litt lei.

Jeg har vakumhull i alle kulene mine, og jeg klarer meg ikke uten. For meg er det en nødvendighet, uansett om tommelhullet i kulene mine egentlig er litt store

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

Jepp, bor i nordland og det er langt mellom hallene her, nærmeste utenom den vi har her i byen, ligger en ferge og 15 mil unna.. - eventuelt den i narvik som ligger 20 mil unna..

 

Tror jeg må flytte :p - Har fått tips om en som kan borre kuler i bodø, ellers så er jeg forhandsvis ofte i oslo, og har fått råd om og dra til en av "norges beste" som jeg har hørt dem har kalt ham :) (han er forsåvidt ikke i oslo, men var ikke så langt unna visstnokk).

 

Takker for "bekreftelsen" :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Og da fant jeg en tråd jeg kan briljere i.

 

Fikk ny pers på en serie på søndag. 300

 

Mine rekorder:

 

1 serie: 300

2 serier: 535

3 serier: 767

4 serier: 916

5 serier: 1211

6 serier: 1383

 

 

EDIT: Ny pers på 3 serier: 773

EDIT2: Ny pers på 6 serier: 1415

Ny revidert og utvida liste over perser:

 

1 serie: 300

2 serier: 545 (272,5 i snitt)

3 serier: 804 (268 i snitt)

4 serier: 975 (243,75 i snitt)

5 serier: 1252 (250,4 i snitt)

6 serier: 1466 (244,3 i snitt)

7 serier: 1689 (241,2 i snitt)

8 serier: 1946 (243,25 i snitt)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Ny highscore, 194 (79 på 3. rute, som jeg er meget fornøyd med).

 

Uansett, så har jeg et spørsmål til dere.

 

Jeg klarer ikke og komme over 200, har spillt aktivt i ca. 2 år, og spiller snitt på 120 - 127 som jeg synes er dårlig med tanke på treningen jeg har hatt, og turneringene jeg har spillt..

 

Meen, når jeg kommer i en hall som har laminat bane, går alt så mye bedre! - Spiller lett 150 - 165 i snitt, der jeg har vært nært og slå rekorden flere ganger.

 

På min hjemmebane så er det den "gamle" brunswick banen med bord. - I det siste har jeg sett at hvis jeg kaster riktig (litt lengre ned på banen), så kan bordene "hoppe" opp på andre siden.. - Det er også flere store hakk og spor i banen som er blitt limt igjen med trelim, og noe herde stoff.

 

Spillet mitt er veldig uregelmessig, noen ganger kan jeg få 80 - 90 og ikke klare og komme over 100 på 3 serier, så kan det være 2 - 3 serier jeg har snitt på 160 - 170, også detter de ned etter en stund.. - Jeg har også flere store og dype hakk i kulen, og borringen er gjort feil, pluss at tommelhullet er for stort.. - idag sitter jeg med "klumptommel" fordi jeg må gripe/klipe ballen for og kunne holde den, jeg kan ikke bruke metoden og klemme inn istedenfor og klipe fordi tommelhullet er for langt ifra fingerhullene.

 

Hakkene i kulen kommer mest sannsynlig fra returmekanismen, da jeg har hørt andre i klubben jeg er med i at når kulen faller fra samlebåndet og ned på returen, så lander den på bart metall, eller i beste fall bart metall med elektroteip.

 

Jeg lurer derfor på om det kan være banen som gjør at jeg spiller så dårlig som jeg gjør? - og at spillet mitt er så uregelmessig som det er.

 

- Wackamole

Ser du sist var på i mai, men svarer uansett. Jeg ser utifra beskrivelsen at det er Sortland du snakker om, verre forhold har jeg ikke sett eller hørt om.

 

Protip: Dra til Svolvær (gjerne ei helg jeg er på jobb :D), eller vent til Sortland får nye baner (florerte om rykter om nye baner i januar på turneringa forrige uke). Hvorvidt det siste stemmer vet jeg ikke.

 

Men her har vi jo flere landslagsspillere, vi har en trener, og mange av oss kan en del i teorien, men er ikke like gode i praksis.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser du sist var på i mai, men svarer uansett. Jeg ser utifra beskrivelsen at det er Sortland du snakker om, verre forhold har jeg ikke sett eller hørt om.

*snip*

 

Det har du helt rett i at er Sortland! (Har ikke vært aktiv på diskusjon.no på lenge, beklager sent svar).

 

Hører også dem skal få nye baner, men ikke før til sommeren (men den regla skal sies at jeg har hørt lenge...)

 

Har faktisk flyttet til Svolvær nå for en liten periode, må vell kanskje begynne på'an igjen og ta meg en tur på treningene deres :-)

 

- Wackamole

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser du sist var på i mai, men svarer uansett. Jeg ser utifra beskrivelsen at det er Sortland du snakker om, verre forhold har jeg ikke sett eller hørt om.

*snip*

 

Det har du helt rett i at er Sortland! (Har ikke vært aktiv på diskusjon.no på lenge, beklager sent svar).

 

Hører også dem skal få nye baner, men ikke før til sommeren (men den regla skal sies at jeg har hørt lenge...)

 

Har faktisk flyttet til Svolvær nå for en liten periode, må vell kanskje begynne på'an igjen og ta meg en tur på treningene deres :-)

 

- Wackamole

Sorry, har vært på ferie i Irland siden den 12., så har ikke vært på disk siden da. Ja, du vet hvor du finner oss, vi har iallefall turnering hver tirsdag fram til om tre dager, da er det finale (krav om spill for finaleplass), egentlig bare for å skaffe serier til NM, men det er jo moro lell.

 

Men du kan jo komme innom på tirsdag å ta en kopp kaffe å se, og eventuelt snakke med Håkon (klubbleder) om medlemskap om du ikke vil være i Blue Strike da selvfølgelig.

 

Sånn, off topic done, resten går sikkert over pm ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...