Gå til innhold

Microsoft får fingeravtrykk-dilla


Anbefalte innlegg

Jeg ser for meg den dagen all innlogging på windows foregår med fingeravtrykk og de kan hentes fra andre pc'er og brukes av hackere/virusmakere.

 

Det blir kjempespennende.

 

På en annen side så tenner tanken litt om å bli ferdig med alle innlogginger på all verdens internettsider etc, og en felles (iso helst) standard på innlogging. *mmm*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørsmålet er hvordan data blir overført og lagret.

alt kan sniffes om du har tilgang på tastatur og mus input på en maskin. det er veldig fort gjort å snike inn en trojan eller noe som sniffer på tastatur trafikken i ett os om en vil det. derfor har de fleste sikre systemer som jeg nevnte flere lag hvor helst ett av dem endres for hver gang. derfor vil fingeravtrykk i seg selv ikke være den ultimate løsninga men vil sammen med allerede eksisterende sikkerhets systemer gjøre det lettere å si at personen som nå logga seg inn faktisk er den personen som skal ha tilgang til den bruker kontoen og ikke noen som har fått tak i passordene.

 

det er under slike situasjoner at ngscb (tidligere kjent som palladium eller noe sånt) har sin misjon siden servern kan da spørre ut maskina om dens tilstand osv for å bedre sikre mot falske programmer.

 

det finnes ikke noen ultimat sikkerhet som står på egne bein, skal du ha sikkerhet så må den gå i dybden...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

4 Slitte taster beviser at det er 4 ulike tall.

F.eks tastene 1,2,3 og 4.

 

Mulige kombinasjoner:

 

1 234

1 243

1 324

1 342

1 432

1 423

 

2 134

2 143

2 314

2 341

2 413

2 431

 

3 124

3 142

3 214

3 241

3 412

3 421

 

4 123

4 132

4 231

4 213

4 341

4 314

 

 

Sånn, da var vi enige om 24 kombinasjoner.

 

(Litt off-topic, men nå er det ute av verden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...