Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!


Anbefalte innlegg

Må vel bli FEAR som har vært det skumleste spillet jeg har spilt, tror faktis jeg ikke spilte mere enn 10 min før presset ble for stort ;p

 

Doom 3 derimot har jeg spilt et godt stykke men fullførte det aldri.

 

Et annet spill som skremte livskiten av meg og fetteren min var Resident Evil 1 på console ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må være enig med andre her at AvP 1 var ganske skummelt som Marines. Jeg har ikke prøvd Doom 3 ennå så jeg kan ikke si noe på det da. FEAR fikk meg til og hoppe i stolen et par ganger, men det var ikke i nærheten av AvP. Når noen her snakker om CS så må jeg nevne den Zombi mod'en som er til det syns jeg av og til kan være litt nervepirrende. Spesielt hvist du er den eneste mennesket igjen og det løper 30 zombier rundt deg. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

De flete horror spill er "monset hopper rett forran deg og du skvetter" skummelt. FEAR er "creepy" skummelt, jeg klarte ikke a spille mer en 15 min av FEAR før jeg var for anspent til å spille videre.

 

Enkelte scener i Quake 4 kommer pa 2. plass.

Lenke til kommentar

F.E.A.R.!

Greit nok, det er ikkje et spill som gjer deg mareritt natt etter natt eller gjer at du skrur på lyset ein ekstra gong for å sjekke hjørna i rommet etter stygge småjenter før du legger deg, men frykten for å skvette ligger der. ALLTID! Bortsett fra når du er i ein superartig skuddveksling da. Men det skal sies at spellet har kommet med mange øyeblikk der eg ikkje har skvetti, men bare satt meg opp i fosterstilling i stolen og bare vugga fram og tilbake til det var over. Etter sånne scener måtte eg ta meg ein velfortjent pause og sjå på kattunger på youtube.

Aldri har eg skvetti så mykjy som i FEAR.

 

 

Som den eine scenen i den fyrste FEAR der du skal klatre ned ein stega (stige); du snur deg for å gå ned, Alma står plutselig rett foran deg og smiler deg rett inn i trynet. Eg fekk panikk og heiv meg ned stegan i all hast, kom ned og skulle springe vekk fort som F*%#. Så eg snudde meg tvert til venstre og trur du ikkje Mr. Uglyface Man som eg ikkje husker navnet på kom gåans rett mot meg bare ein meter unna? Eg hylte. Som ei jente. Tastatur og mus spruta til alle kanter.

 

 

 

Ein scene der eg satt og spilte i ro og mak(?). Det var skummel stemning som vanlig, men ingenting spesielt som skjedde akkurat da. Plutselig smeller det heilt jæ*/#¤ i veggen rett ved siden av meg og eg kaster musa nesten på andre siden av rommet bae fordi eg skvetter så jævleg opp i stolen. Lyden? Jo, det var mamma, som heilt uviten om the horror som skjedde inne på rommet innafor veggen, som banket av skoa på ytterveggen RETT uttafor der eg satt.

Mamma fikk høre det av meg... Eg blei skikkelig forbanna akkurat da, men nå er det bare rasende festlig.

 

Så FEAR er det desidert skumlasta eg har spelt. EVER!? Ja, ever...

Lenke til kommentar

Husker godt en episode i HL2 EP2. Der er en bane hvor du er inne i en antlion hule for å finne noe greier som skal redde Alyx. Det var en del av banen som du må løpe fra en svær antlion guard. Løpe rundt og gjemme deg i små huler mens du hører buldrende skritt komme nærmere og nærmere. Det var creepy!

Lenke til kommentar

Må være enig med en god del folk her, skrekkfaktorn på fear innblandet med dårlige minner fra en god del asiatiske skrekkfilmer gjorde spillet til en storslått opplevelse.

 

Men husker når jeg var veldig liten, så var Doom 1 piss skummelt på PS1.. System Shock 2 var rett å slett ekkelt, Silent Hill 1 og 2 er jo også på listen men fikk aldri samme følelse på 3-4 dessverre :(

Og såklart Mariens på AVP1 som andrefolk sier her, andrenalin rush når man hører summinga på radaren..

 

Men det skummleste spillet jeg har spilt i øvre alder, FEAR

Det skummleste spillet jeg har spilt i min yngre alder, DOOM..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det skummleste jeg har spilt er S.T.A.L.K.E.R - Shadow of Chernobyl ... Gud som jeg koste meg med det spillet, så utrolig stemningfullt å snike seg rundt i post-nuclear Chernobyl om natten! :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med ToreBarsk og de andre som har nevnt FEAR... Det er sinnsykt skummelt..

til ToreBarsk: husker jeg var der du fortalte om i spoileren din.. hehe... lagra rett før det og fikk en kompis til å spille... han skreik nesten like høyt som meg, på VT og da non the less...

Lenke til kommentar

Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth, satt med hjertet i halsen hele veien, ikke noe hyggelig å løpe rundt i den creepy byen der nesten uten våpen i det hele tatt. Sinnsykt bra spill, men måtte gi opp mot slutten (på båten) da jeg kom til et område som var umulig å komme seg videre fra.

Lenke til kommentar

-Thief 3, "The Cradle"-brettene topper listen uten problem.

-Silent Hill-serien.

-F.E.A.R. har sine øyeblikk.

-Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Begynnelsen er stemningsfull og creepy.

-Doom 3. Jau det er faktisk creepy selv med billige triks, selv for en erfaren gamer i sine 30 år.

-Morrowind faktisk ja, den forlatte dvergske minen rett utenfor Balmora ga meg en uhyggelig følelse av å bli forfulgt i mørket.

-Half-Life 2. Ravenholm og sine raske hyllende zombier ga meg panikk et par ganger. Syke greier.

-STALKER. Det første kloakk-brettet er skitskummelt. Særlig den siste korridoren. Jeg husker jeg fikk hakkeslepp og øynene større enn hodet akkurat før jeg kom meg ut. Forstyrret scene.

-Condemned og Condemned 2. Jeg bokstavelig talt hylte i C2 da jeg åpnet skapet i et bad for å ta en health-pack, og stengte igjen speildøren... da var det en syk skapning som stod rett bak meg.

-AvP2 som marine. Bevegelsesdetektoren får skylden.

 

Av eldre spill synes jeg faktisk gamle førsteperson-RPG som Dungeon Master og særlig Black Crypt kunne vært skumle til tider. Dvs. når lyset dør ut og man hører forskjellige monstre nærme seg.

 

Spøkelseshotell oppdraget i Vampire the Masquerade: Bloodlines er noe av det skumleste jeg har spilla.

Ja den hadde jeg glemt. Og du har F så rett! Utrolig creepy brett, som kan måle seg med mitt førstenevnte.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om folk som sier FEAR her også mener ekspansjonspakkene, men jeg mener at ekspansjonspakkene (Extraction Point og Perseus Mandate) var skumlere enn det første FEAR-spillet.

 

Nå får vi se hva de får til i Project Origin

Du har rett, særlig Extraction Point. Litt for mye som var oppbrukt i Perseus Mandate.

Lenke til kommentar
Doom 3 i starten og HL1

 

Nja, kan ikke si at HL1 er så skummelt. Det er faktisk bare litt kjedelig (I starten)

 

Det skumleste spillet jeg har spilt er Resident Evil 4 (Ikke for å være pyse :blush: )

 

Ravenholm de første gangene, fast zombies isses scary shit!

Ble faktisk litt skremt der ja :p

 

Han her skremte meg litt. (Resident Evil 4)

 

chain.jpg

 

Endret av impishrazor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har spillt mange freaky spill, ett av de beste er nok Bioshock.

Atmosfæren og stemninga er helt syk.

 

 

I spoileren er det noen skrekkelige filmsnutter fra Bioshock.

 

 

 

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...