Gå til innhold

Skumleste spill EVER?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

F.E.A.R. helt klart. Var så mange forskjellige scener i det spillet. Hvis vi ser utenom Alma, så var det mange andre øyeblikk også:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du er inne i kontorbygget, og plutselig fyker en død vakt gjennom et vindu forran deg, og lander ved føttene dine. Svatt noe så utrolig, husker jeg skjøt fyren mens han fløy gjennom lufta!

 

Når du er nede i det ødelagte huset etter at helikopteret har styrtet, og du hører plutselig tramping i etasjen over, og så faller en EVE gjennom taket og lander rett forran deg. Ikke bare at jeg skvatt, men jeg var pissredd for jeg hadde ingensteder å løpe eller gjemme meg, og greie begynner å løpte rett mot deg.

Lenke til kommentar
System Shock 2.

 

Ingen over, ingen ved siden.

 

-KJ

Thief 3. Definitivt. Mye,mye skumlere enn Doom 3 :yes: Atmosfæren på den banen jeg snakker om er også typisk for Looking Glass (Eidos hyrte inn tidligere arbeidere fra LG). Da kan det ikke slå feil!

 

Det som skiller grøsseraspektene i System Shock 2 og Thief-spillene fra resten (og da spesielt Doom 3), er at Looking Glass var så kompetente at de ikke trengte å pakke spillet inn i en kraftig 3d-motor for å formidle atmosfæren. Og ja, spillene har atmosfære - ikke mange 1 sekunds pulshopp (BØ!), men steder hvor man kjenner nakkehårene reise seg.

2634835[/snapback]

 

 

Thief 3 ja.... når du skal inn i det gamle sykehuset til den onde heksen... fy søren.. du regelrett løper du også sammen med garret.

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
F.E.A.R. helt klart. Var så mange forskjellige scener i det spillet. Hvis vi ser utenom Alma, så var det mange andre øyeblikk også:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du er inne i kontorbygget, og plutselig fyker en død vakt gjennom et vindu forran deg, og lander ved føttene dine. Svatt noe så utrolig, husker jeg skjøt fyren mens han fløy gjennom lufta!

 

Når du er nede i det ødelagte huset etter at helikopteret har styrtet, og du hører plutselig tramping i etasjen over, og så faller en EVE gjennom taket og lander rett forran deg. Ikke bare at jeg skvatt, men jeg var pissredd for jeg hadde ingensteder å løpe eller gjemme meg, og greie begynner å løpte rett mot deg.

8723033[/snapback]

 

lol, jeg spilte fear tidligere i dag, så leste jeg det her, så spilte jeg litt etterpå og så fant jeg ut at jeg var rett før det med EVE-greia :p Men jeg knerta den fort med sånn partikkelgeværgreie<3

Lenke til kommentar
F.E.A.R. helt klart. Var så mange forskjellige scener i det spillet. Hvis vi ser utenom Alma, så var det mange andre øyeblikk også:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du er inne i kontorbygget, og plutselig fyker en død vakt gjennom et vindu forran deg, og lander ved føttene dine. Svatt noe så utrolig, husker jeg skjøt fyren mens han fløy gjennom lufta!

 

Når du er nede i det ødelagte huset etter at helikopteret har styrtet, og du hører plutselig tramping i etasjen over, og så faller en EVE gjennom taket og lander rett forran deg. Ikke bare at jeg skvatt, men jeg var pissredd for jeg hadde ingensteder å løpe eller gjemme meg, og greie begynner å løpte rett mot deg.

8723033[/snapback]

 

lol, jeg spilte fear tidligere i dag, så leste jeg det her, så spilte jeg litt etterpå og så fant jeg ut at jeg var rett før det med EVE-greia :p Men jeg knerta den fort med sånn partikkelgeværgreie<3

8727917[/snapback]

 

runna akkurat F.E.A.R nå, å jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i denne scenen?..

Lenke til kommentar
F.E.A.R. helt klart. Var så mange forskjellige scener i det spillet. Hvis vi ser utenom Alma, så var det mange andre øyeblikk også:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du er inne i kontorbygget, og plutselig fyker en død vakt gjennom et vindu forran deg, og lander ved føttene dine. Svatt noe så utrolig, husker jeg skjøt fyren mens han fløy gjennom lufta!

 

Når du er nede i det ødelagte huset etter at helikopteret har styrtet, og du hører plutselig tramping i etasjen over, og så faller en EVE gjennom taket og lander rett forran deg. Ikke bare at jeg skvatt, men jeg var pissredd for jeg hadde ingensteder å løpe eller gjemme meg, og greie begynner å løpte rett mot deg.

8723033[/snapback]

 

lol, jeg spilte fear tidligere i dag, så leste jeg det her, så spilte jeg litt etterpå og så fant jeg ut at jeg var rett før det med EVE-greia :p Men jeg knerta den fort med sånn partikkelgeværgreie<3

8727917[/snapback]

 

runna akkurat F.E.A.R nå, å jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i denne scenen?..

8728295[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er når du

Akkurat har kommet til helikopteret etter at Alice Wade har stikki av bilen sin, og helikopteret blir skutt og må kræsjlande i et hotell/leilighetshus/whatever, så kommer du i et rom hvor du ser at noe tungt går over deg, så går du litt lenger så kommer det en EVE som faller ned foran deg/bare noen meter unna deg(Jeg rygga litt rett før den kom, så :p)

 

Jeg vet egentlig ikke hvor nærme jeg er slutten egentlig, jeg synes spillet er så utrolig langt til å være i sin sjanger... Jeg er ikke så vandt til FPS heller da.

Lenke til kommentar

ved normal spilling så bruker man ca 12 timer i fear. jeg synes det er helt greit dersom du liker å nyte spill.

 

men jeg har testa å kjapt du faktisk komme deg igjennom fear, og (på easy) jeg brukte ca 3 timer og 45 minutter. dette var tredje gang jeg spillte igjennom det da, så det bidro vel noe også for farta.

 

til dere som har spillt eller spiller fear nå, ta å skaff dere extraction point også, utvidelsespakka til fear. den er omtrent like bra, og nesten like lang (dersom jeg ikke husker helt feil)

 

for å være noe ontopic også...

 

skumle spill jeg har spillt er fear, doom 3, condemned og penumbra overture (testa demoen)

 

er vel kanskje noen flere, men husker ikke i farta

Lenke til kommentar

F.E.A.R. og Doom 3 er de spillene som har satt flest støkk i meg :dribble:

 

En må vel ta med i beregningen at hvis man spiller midt på dagen og sollys kommer inn gjennom vinduene, eller om du ikke sitter alene i rommet om natta når du spiller det, så blir det skumle til "normalt". Min mening xP

Endret av Blackhawkaaj
Lenke til kommentar
F.E.A.R. helt klart. Var så mange forskjellige scener i det spillet. Hvis vi ser utenom Alma, så var det mange andre øyeblikk også:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du er inne i kontorbygget, og plutselig fyker en død vakt gjennom et vindu forran deg, og lander ved føttene dine. Svatt noe så utrolig, husker jeg skjøt fyren mens han fløy gjennom lufta!

 

Når du er nede i det ødelagte huset etter at helikopteret har styrtet, og du hører plutselig tramping i etasjen over, og så faller en EVE gjennom taket og lander rett forran deg. Ikke bare at jeg skvatt, men jeg var pissredd for jeg hadde ingensteder å løpe eller gjemme meg, og greie begynner å løpte rett mot deg.

8723033[/snapback]

 

lol, jeg spilte fear tidligere i dag, så leste jeg det her, så spilte jeg litt etterpå og så fant jeg ut at jeg var rett før det med EVE-greia :p Men jeg knerta den fort med sånn partikkelgeværgreie<3

8727917[/snapback]

 

runna akkurat F.E.A.R nå, å jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i denne scenen?..

8728295[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er når du

Akkurat har kommet til helikopteret etter at Alice Wade har stikki av bilen sin, og helikopteret blir skutt og må kræsjlande i et hotell/leilighetshus/whatever, så kommer du i et rom hvor du ser at noe tungt går over deg, så går du litt lenger så kommer det en EVE som faller ned foran deg/bare noen meter unna deg(Jeg rygga litt rett før den kom, så :p)

 

Jeg vet egentlig ikke hvor nærme jeg er slutten egentlig, jeg synes spillet er så utrolig langt til å være i sin sjanger... Jeg er ikke så vandt til FPS heller da.

8729086[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
du har litt igjen, men for min del så synest jeg spillet var altfor kort
Lenke til kommentar

Jeg syns ikke spill som får deg til å skvette kan karakteriseres som skummelt. Spill jeg syns har vært skumle, kornologisk, sånn ca:

 

X-Com 2 Terror from The Deep

Tex Murphy - Under A Killing Moon (Gikk på barneskolen på disse to, vel å merke)

Tex Murphy - Pandora Directive

 

(FMV av et markinfisert lik var ikke vanlig kost på tiden da dette spillet kom.

 

Thief - Deadly Shadows

 

Ah, thief. Elsker å spille dette spillet, det holder så høyt kunstnerisk nivå at jeg blir stum av beundring. Spesielt skummelt er skipet, Abysmal Gale, Shalebridge Cradle, Enforcerne som er ute etter deg, De levende statuene og til slutt selvfølgelig merra (the hag).

Lenke til kommentar
men folkens..dere som bare har prøvd doom3 og fear som skumle spill, så anbefaler jeg  dere til å prøve call of cthulhu

8738865[/snapback]

 

Jeg har prøvd utrolig mange skumle spill :p

 

Project Zero-serien, Silent Hill-serien, Forbidden Siren, FEAR, DOOM3, Resident Evil-serien, Clock Tower-serien... Osv. osv.

Lenke til kommentar
Husker da jeg spilte Thief (1) i sin tid. De zombiene på andrebrettet fikk meg til å slutte å spille det spillet gitt.

8738976[/snapback]

 

LOL, samme her! Jeg fikk hele panikken! Fatter ikke hvorfor, men hele stemningen i spillet freaket meg ut, så fikk jeg en helvetes zombie i ansiktet! Uff. Tok meg et par dager å vage å spille den mer.

 

 

Men MEST skummel er nok Alien vs Predator 1+2 som marine. De blinkede lysrørene og den "motion" lyden...ooohhh, får frysninger ned ryggen ved å bare tenke på det spillet....

Husker jeg fyrte av som gal i retningen ting beveget seg....LOL, snakk om "spray and pray"....

 

Hadde vært kult om de lager ny snart. Med dagen utvikling siden den gang kunne det blitt sikkelig "uhyggelig".... :dribble:

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...