Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter igjen med å finne gode eller ikke fullt så avslørende bilder på Google. Er nok mest oppblåste/up close bilder av skuespillerne, og slikt ville nok forkortet oppgaven rimelig kjapt. 

Kan jo si at filmen innehar ei fin blanding av moderne western-krim, og der det dukker jo opp mange, faktisk veldig mange kjente fjes, da spesielt typer man ofte støter på gjennom krim-genren. 

Hovedrolleinnehaveren måtte visstnok legge på seg en 15-20 kilo (eller mer) før filming, og hvor det ble visstnok gjort noen forandringer/scener som måtte senere spilles inn på ny, og når da skuespilleren endelig hadde fått av seg mesteparten av ekstra kiloene, så måtte han altså igang med nok et heftig etegilde, da for å komme tilbake  til "matchvekta" si.

Selv mener jeg at filmen og rolleprestasjonen er sannsynlig den aller beste han gjorde i det tiåret filmen ble laget/utgitt.

Lenke til kommentar
JohnMerrick skrev (27 minutter siden):

høres ut som Stallone og Copland.

Stemmer det ja. Meget fin film, der Sly (omringet av kvalitets skuespillere) stjeler showet fullstendig (i mine øyne) fra karer som De Niro, Keitel, Liotta osv, og er vel litt tilbake i outsider drama-rollefiguren ala Rocky Balboa med ei noe tilbakelent karakter som stadig blir behandlet som en "simpel" stakkar, der grunnet ei hørselskade må ta til takke med å være "vaktmester" i et mindre bo strøk, dominert av blåkledde og meget korrupte politimenn, der er vel nesten mer som gangstere og mafiosoer å regne, enn lovens håndhevere. Sly derimot, dagdrømmer (litt som ei avdanka Sheriff i en småby uti ørkenen) om litt action og alvor skal endelig skje, og får så alt slengt rett i fanget, og når the shit goes down, vel, da står han plutselig helt alene, mot ei mindre gruppe med heller tvilsomme og skyteglade drittsekker.

Nei, ei solid drama-thriller med noen fantastiske rolleprestasjoner, der spesielt Sly og Ray Liotta for min del, er de to som virkelig treffer godt her:

 

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...