Gå til innhold

Techno musikk generalisering!


VeXx

Anbefalte innlegg

Likte techno godt før, så gikk jeg over til mer trance (nærmere bestemt tunnel og jungeltrance), og nå er det nesten bare house (spesielt tech-house) som er på playlisten min. Techno er greit å høre på noen ganger, men blir etterhvert altfor mye. Alt >140bpm er for mye for mine ører nå :p Eneste techno som jeg hører på er Tidy-musikk (Paul Glazby, Paul Maddox, Lee Haslam :thumbup: og Yoji Biomehanika).

 

Har selv opplevd Glazby og Maddox live på Red Box i Dublin, og Haslam på Cosmo i Oslo.

 

Edit: Btw, til dere techno/trance/house-hoder på forumet: Det går rykter om at det blir Hyperstate i 2005 :) . Ikke like stort som andre events i utlandet, men bedre enn ingenting.

Endret av Jerre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og husk alle barn: Om instrumentet bruker strøm, er det ikke et instrument.

Du aner ikke hva du prater om.

 

EDIT: Vexx -> Fragletrollet har laget en mye lengre og mer utviklet elektronikaguide...

Ja jeg vet, bare plaget meg at ikke det var hardstyle som er _DEN_ største stilen og beste + jumpstyle :) Og samples vil folk alltid høre på, da det er javla kjipt og sitte å lese om musikk.

Lenke til kommentar

Pastet fra den andre helt like tråden:

 

Synes fortsatt det er elendig, skabbete, etc som før. Målt i stygghet overgår dette faktisk trance med mange meter. Så dersom jeg hater denne musikken må jeg få lov til å gi uttrykk for det, akkurat som dere hater metal/rock osv. Jeg bruker forresten like mye svarte klær som dere bruker partydop.

 

Det disse dj`ene gjør er jo å spille 3-4 sampler om igjen og om igjen(ok, kanskje 4-5, men da er jeg snill) i forskjellig tonefall. SVÆRT fantasiløst, og SVÆRT lite variasjon. Men det er jo min mening.. :roll:

Lenke til kommentar
Pastet fra den andre helt like tråden:

 

Synes fortsatt det er elendig, skabbete, etc som før. Målt i stygghet overgår dette faktisk trance med mange meter. Så dersom jeg hater denne musikken må jeg få lov til å gi uttrykk for det, akkurat som dere hater metal/rock osv. Jeg bruker forresten like mye svarte klær som dere bruker partydop.

 

Det disse dj`ene gjør er jo å spille 3-4 sampler om igjen og om igjen(ok, kanskje 4-5, men da er jeg snill) i forskjellig tonefall. SVÆRT fantasiløst, og SVÆRT lite variasjon. Men det er jo min mening.. :roll:

Sier jo litt om hvor mye du vet. Slike idiotiske og naive/"morsome" utsagn kan du si når dere samles i svartkledde klubben for 15 åringer. Der slår det nok ann.

 

Du aner ikke peset ved å lage bare en fet bass eller en rå synth lyd. Og for å sette dette sammen til et komplekst stykke er en annen vise. Slikt trenger du ikke å si her i denne tråden, gå i Nigthwish tråden og skriv hvor fet Nemo er.

Lenke til kommentar
flott at du slår eit slag for techno\hardstyle\trance vexx! Eg er og veldig lei av at dei fleste generaliserer slik musikk, men er det er vel på ein måte forståelig...

Ja slitk skjer jo med all musikk. Limp Bizkit og Dark Throne blir satt i samme bås og får mine metallkompiser til å freake 2k4. Når noen sammenligner Dina med Hardstyle eller i verstefall hardcore så tipper det over for meg og uddisinstinktet våkner :p

Lenke til kommentar
Sier jo litt om hvor mye du vet. Slike idiotiske og naive/"morsome" utsagn kan du si når dere samles i svartkledde klubben for 15 åringer. Der slår det nok ann.

 

"Jeg er eldre enn deg"-argumentet er alltid like bra. :whistle:

 

Du aner ikke peset ved å lage bare en fet bass eller en rå synth lyd. Og for å sette dette sammen til et komplekst stykke er en annen vise. Slikt trenger du ikke å si her i denne tråden, gå i Nigthwish tråden og skriv hvor fet Nemo er.

Jeg tror jeg ga ganske klart uttrykk for at det var MIN mening. Jeg sa aldri at jeg hadde klart å lage en technolåt (i en av sjangrene), men jeg tror jeg ville hatt enda større problemer med å lage en fengende rock/hardrock/metal-låt. Ja, du kan gjerne si at jeg generaliserer techno, det til tross for at jeg faktisk har hørt sanger fra de forskjellige technosjangrene du beskriver. Liker jeg det ikke, så liker jeg det ikke. Og som nevnt synes jeg de forskjellige sjangrene du la ut klipp fra er enda verre enn trance(hvor jeg faktisk ikke misliker alt). For meg spiller det liten rolle om folk kaller det techno eller deler det opp i forskjellige sjangre som du gjør.

 

Hvorfor postet du i det hele tatt denne tråden hvis du ikke ville ha diskusjon rundt temaet?

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Alle kammisene mine sier "Trance er dritt", men jeg sier så vis som jeg er "Trance er ikke en sang, men en genre, det finnes bra trance og det finnes dårlig trance" og da nikker dem på hodet og sier "Oi, du er så smart".

 

Konklusjon: Trance finnes det noe bra av, men ingenting kan måle seg med Opeth og Windir. Takk for meg.

Lenke til kommentar

Jeg hører like mye forskjell mellom all syremusikken som finnes, som jeg ser forskjell på asiatriske mennesker. Alle sjangrene innen syremusikk høres klin lik ut på samme måte som asiatene (tilsynelatende) snakker likt og ser likedan ut.

 

Eneste forskjellen er at jeg liker asiatene, men hater techno. :)

Lenke til kommentar
Jeg hører like mye forskjell mellom all syremusikken som finnes, som jeg ser forskjell på asiatriske mennesker. Alle sjangrene innen syremusikk høres klin lik ut på samme måte som asiatene (tilsynelatende) snakker likt og ser likedan ut.

 

Eneste forskjellen er at jeg liker asiatene, men hater techno. :)

Syremusikk er faktisk en egen sjanger (og har flere undersjangere) innenfor elektronika. Og dersom du hadde prøvd å være litt mer åpen for musikken, så hadde du hørt tydelig forskjeller på syre og f.eks house. Det kan sammenlignes med rock, der du har flere sjangere (pop rock, ska, alternative, heavy etc). Ja, de tilhører kategorien rock, men er ganske så forskjellig. Same thing med elektronika.

 

Btw, for en asiater som meg, så ser alle dere nordmenn like ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...