TaZ Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=13159 Vil dette funke på «High» i Doom3 Eller er det bare svada VG skriver? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=238288 Maskin XP3200 1024MB ram TaZ Endret 12. august 2004 av taz
SupremeX Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) High nei? KANSKJE medium, hvis du har skjermoppløsning 800x600. edit: kjører det selv i High @ 1280x1024 med 60fps stabilt, synker til 40-50fps når det er mye lyseffekter. Har et 6800GT (måtte skryte ) Endret 12. august 2004 av SupremeX
Carnifex Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Vet ikke helt om du spøker her men nei, det vil ikke gjøre det noe særlig bra i Doom 3 er jeg redd Low end kortene med 256MB minne har såpasse tregt minne at de er dårligere enn 128 MB versjonene. I tillegg er 9200 serien svært svake kort. Egner seg vel ikke til de mest krevende spillene akkurat. Det ble nok siktet til 9800Pro/5950 Ultra eller bedre når de nevnte dette. (Primært 6800/X800) Endret 12. august 2004 av Carnifex
SilverCRX Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Prøvde D3 på min maskin (A64 3000+, 1 giga ram, R9200 128), og det gikk "omtrent" flytende på 640x480 low detail.. Ikke helt store opplevelsen egentlig, ettersom grafikken er det eneste jeg kan se som er bra med det spillet..
TaZ Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Poenget mitt er at han som skrev artikkelen rangerer skjermkort etter hvor my ram det er på det.. Det er jo helt bak mål.. Påpekte det i en mail til han men det var antall ram som var greie mente han.. Heisann, Takk for mailen. Men slik er det nok ikke. Så klart er videominnet ikke det eneste som teller, men i Doom 3-sammenhengen betyr det mye fordi med 64 MB kan du bare spille på "Low", mens du med 256 MB kan spille på "High". Med andre ord er videominnet veldig viktig i Doom 3. Desto større videominne du har, desto mer teksturdata kan spillet holde på og desto flere tekstureffekter slår det på (og f.eks. velger å ikke komprimere teksturene). Har du et 64 MB-kort og prøver å kjøre "Medium" (noe jeg ikke vet om går ann en gang), vil spillet hakke seg i hjel tenket på di som ikke vet at Radeon 9200 256 MB ikke duger
Carnifex Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Skjønte nesten det ja Her er en pågående tråd om dette, der artikkelforfatteren kommenterer litt og: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=280580
TaZ Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 Ok så ikke den..Bare å stenge denne da.. TaZ
Windoge Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Om man velger skjermkort etter minne gjør man noe veldig dumt.
_Mag_ Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Poenget mitt er at han som skrev artikkelen rangerer skjermkort etter hvor my ram det er på det..Det er jo helt bak mål.. Påpekte det i en mail til han men det var antall ram som var greie mente han.. Heisann, Takk for mailen. Men slik er det nok ikke. Så klart er videominnet ikke det eneste som teller, men i Doom 3-sammenhengen betyr det mye fordi med 64 MB kan du bare spille på "Low", mens du med 256 MB kan spille på "High". Med andre ord er videominnet veldig viktig i Doom 3. Desto større videominne du har, desto mer teksturdata kan spillet holde på og desto flere tekstureffekter slår det på (og f.eks. velger å ikke komprimere teksturene). Har du et 64 MB-kort og prøver å kjøre "Medium" (noe jeg ikke vet om går ann en gang), vil spillet hakke seg i hjel tenket på di som ikke vet at Radeon 9200 256 MB ikke duger haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå