Gå til innhold

Hvor nydelig er Doom3?


Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dessuten, man kan ikke vente å vente på å kjøpe noe. Det kommer alltid noe nytt og bedre hele tiden.

 

Kan man vel.. Trenger ikke ha det beste til alle tider.. Har bestilt ett MSI 6800 som greier å kjøre alle spill på markedet nå rimelig bra... Jeg trenger ikke å spille spillene i 1600x1200 da min skjerm ikke støtter slike oppløsninger... Men etter de testen jeg har sett så kjører 6800 Doom3 i veldig høye oppløsninger med mer enn nok fps...

Lenke til kommentar
Far cry eier Doom 3. Doom 3 var bare et ensformet spill med god grafikk. Far cry er så mye mer.

FarCry har absolutt flott grafikk og jeg syns det var utrolig artig å spille det. Likevel syns jeg Doom 3 er i en helt annen grafikkdivisjon.

 

FarCry hadde flotte miljøer og masse detaljer for de som hadde kort til det, men jeg mener Doom 3 er fantastisk mye bedre. Det er for meg ingen tvil om at dette per i dag er det grafisk beste spillet på markedet. Om det er morsommere å spille enn FarCry blir en annen diskusjon.

 

Det lille jeg prøvde av Doom 3 syns jeg var rimelig skummelt. Satt om natten i mørket med headset. Det anbefales på det varmeste for de som liker å bli litt skremt. Jeg løper og kjøper med en gang det er i butikken, og har også bestemt meg for ett bedre skjermkort. (Enten 6600GT hvis det blir bra, eller 6800NU)

Lenke til kommentar
Synes ikke Doom III har så god grafikk som alle skal ha det til. Grafikken er god men ensformig.

 

F. eks på Far Cry får vi fine utemiljøer med vann, fugler, fisker, osv.

ok, la oss ødelegge heile Doom 3 følelsen med å ha store uteområder med små ufarlige dyr osv..

 

Det er tross alt på ein månebase på mars. Og det skal vere mørkt og Skummelt.

 

Eg synst vertfall grafikken er mykje beire på doom 3 enn i Far cry. Sjå på monstra, NPC'ane.. Utrulig bra laga.

Lenke til kommentar
Uten å måle noen hastighet så syns jeg spillet går ganske ok i 1024x768 på medium (Radeon 9800SE @ 9800 Pro). Ikke all verdens kvalitet med medium, men alt er jo så mørkt hele tida at man ikke får sett noe til denne gode grafikken. Alt skjer fort når man begynner å bevege seg å skyter litt, så jeg hadde ikke lagt merke til om grafikken var high eller medium (bortsett ifra flyten i spillet da).

Spillet eller er til nå ganske monotomt, men det er ikke min endelige vurdering. Jeg er enda ikke ferdig med spillet og andre omgivelser og overraskelser kan dukke opp.
Lenke til kommentar

Herregud. Kan ikke tro hva jeg leser her. Det er jo INGEN tvil om at D3 gruser farcry i grafikk.

Og dere som synes gameplayen er røten.... Det er jo akkurat den gameplayen som ble lovt. En slags fps resident evil. Det er helt genialt. Utrolig stemning i spillet. Veldig skummelt. Rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Hehe.. Unreal Engine3 kommer vel ikke før langt ut i 2005, og jeg tviler sterkt på at 6800Ultra takler den motoren topp... Vil tippe den takler UE3 som 9800Pro takler Doom3 i dag... Men det er nå bare det jeg tror da...

Den kommer ikke før i 2006, så GF6800 vil være ganske low-end innen den tid. Jeg vil nok heller være som GF3 takler Doom3 i dag, derfor brukte jeg det eksemplet siden Doom3 ble først demostrert med GF3.

 

Herregud. Kan ikke tro hva jeg leser her. Det er jo INGEN tvil om at D3 gruser farcry i grafikk.

Å? Lys og skygge effektene er helt klart det beste jeg har sett i et spill og det har mye og si, og monsterene ser veldig bra ut, men texturene er ofte ganske tydelig low-res som trekker grafikken en god del ned etter min mening. Overall syns jeg faktisk FarCry ser bedre ut.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Personlig mener jeg at grafikken er imponerende med det første, men blir veldig ensformig og mindre prektig etter hvert som du spiller litt. Spesielt det faktum at du ikke kan ødelegge noe som helst/veldig statiske omgivelser, gjør at det hele ikke er så imponerende. Far Cry lykkes i min mening mye bedre.

Synes egentlig det var motsatt, grafikken var ikke all verden med en gang, men ble mer og mer imponert, dette er skrevet utifra perspektivet til en ti4200-eier, synes doom kalrer seg fint på lave setting, myyye bedre en feks far cry, som ser helt søppel ut på lave settings.

 

AtW

Lenke til kommentar
Okay... Siden jeg tror X800XT/6800Ultra vil slite litt med Unreal Engine 3 ville jeg vente med å kjøpe grafikkort til neste generasjon som visst nok skal komme en gang i 2005...

 

Men dere med 9800Pro.. Hvilken innstillinger kjører dere på?? Hakker det noe spes... Osv

jeg kjører med 1024 oppløsning på medium. ikke AA eller AF.

 

men en kompis av meg har softmodda 9800SE til 9800pro og han kjører 1280x1024 high og det går fint........find 3 errors with that picture plz.

Lenke til kommentar
dessuten, man kan ikke vente å vente på å kjøpe noe. Det kommer alltid noe nytt og bedre hele tiden.

 

Kan man vel.. Trenger ikke ha det beste til alle tider.. Har bestilt ett MSI 6800 som greier å kjøre alle spill på markedet nå rimelig bra... Jeg trenger ikke å spille spillene i 1600x1200 da min skjerm ikke støtter slike oppløsninger... Men etter de testen jeg har sett så kjører 6800 Doom3 i veldig høye oppløsninger med mer enn nok fps...

vurderer det kortet selv. du har vanlig 6880kort ? med 8 pipelines og 128mb ram?

 

greier du 1280x1024 med fps over 50? (snakker om den FPSen du ser i spill, ikke benchmark) bare lurer på. Det ser bra ut, og priser er grei og :)

Lenke til kommentar
men en kompis av meg har softmodda 9800SE til 9800pro og han kjører 1280x1024 high og det går fint........find 3 errors with that picture plz.

Forskjell på resten av hardware? Har han mer minne e.l.?

han har 1 gig, 2500+@ 3200+ barton.

 

Men jeg har flashet til XT og så tilbake til Pro[har Hercules 9800pro 128MB Samsung 2.8ns]. lurer på om det har gjort no`...

 

Om dere har link til original BIOS til det kortet, si ifra på pm eller her :) jeg har original BIOS selv, men lurer på om det går bedre med en annen(?)

 

Edit: jeg har 2800+@3200+, 1gig RAM, og 9800pro.

 

Men jeg har TwinMOS ram, mens han har 3200LL Corsair.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

jeg kjører Doom III rent på medium grafikk, 800X600, og synes det er ganske bra grafikk med tanke på hvor rent og nøyaktig modellene og teksturene er kjørt sammen, og tar jeg ikke feil er det vel modellene "lagret" ferdig med all tekstur, så ingen teksturer blir lagret i spillmappen...

 

mitt Doom III system

AMD Athlon XP-M 2800+ @ 3200+

512 pc2700 ddr (2X256 dual channel)

gForce 4 TI 4800 Se 128Mb.

Seagate Baracuda 120GB

glir som smør i vann ;p

Lenke til kommentar
vurderer det kortet selv. du har vanlig 6880kort ? med 8 pipelines og 128mb ram?

 

greier du 1280x1024 med fps over 50? (snakker om den FPSen du ser i spill, ikke benchmark) bare lurer på. Det ser bra ut, og priser er grei og 

 

Som du ser i signaturen min så har jeg ikke fått mitt 6800 enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...