Gå til innhold

Hvor nydelig er Doom3?


Prebo

Anbefalte innlegg

Hva skal du med 512 MB RAM til? Det trenger du IKKE til D3 ihvertfall...

 

Som sagt kommer alt an på hvor mye du er villig til å betale for et skjermkort, og hvor bra grafikk og hvor mange FPS du krever. Er ingen mellom 9800 PRO og 6800 128MB prismessig liksom. Stor hopp i prisen, tja, men også et meget stort hopp i antall FPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdere å kjøpe ett 9800Pro, visst jeg ikke er fornøyd med det, så kan jeg vel benytte meg av angreretten og levere det tilbake i ett 6800 og betale de 1000 ekstra sant??

 

Hva skal du med 512 MB RAM til? Det trenger du IKKE til D3 ihvertfall...

 

Har ikke tenkt å kjøpe det heller, det var bare ett døme..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Dersom det er doom3 som teller for deg ville jeg gått for nvidia 6800 da de har enorm forskjell i framerate i forhold til ati sine kort (i doom3 vel å merke).

 

Selv har jeg bestilt X800XT, men dette er jo nesten det eneste av ATI sine kort som kjører doom3 brukbart.

 

Skal du ha et billigere kort gå for Nvidia, ellers er jeg ganske sikker på at du blir skuffet. Ihvertfall dersom du ønsker å kjøre på høye innstillinger.

 

På den andre siden så kan du sannsynligvis kjøre doom3 med akseptable innstillinger med 9800 Pro og det er ganske stor prisforskjell.

Lenke til kommentar

med et ati 9800 pro kan du spille i 1024x768 og high som max og få flyt i spillet(doom 3)ca 40-45 fps,men er du fornøyd med dette selv !

6800 nu klarer 1280x1024 og high,så en del forskjell blir det nok.skal du spille med høy oppløsing og bruk av AA/AF på i far cry,doom 3,eller hl2 bør du sikkert ha et 6800 nu eller mere.

 

bruker selv bare et ati 9800 non pro,men synes kortet får slite i doom 3 og far cry.1024x768 er akkurat spillbart,men ikke mere.og spillene stopper jo ikke opp med kravene til grafikkortet ditt,så kan lønne seg og oppgradre så mye som man har råd med.

 

kansje nv 43 6600 får bedre ytelse enn ati 9800pro og kommer i samme prisklasse ,da kan jo dette være et bedre kjøp ?

 

ps:vent noen uker til,kansje noen kort har tilbud,eller nv 43 har bra ytelse og pris.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg prøvde den på 1024/768 Medium og det gikk ganske greit (spec i profilen).

Jeg likte ikke selve spillet og jeg synes den er ekstremt kjedelig - fullstendig linear. Grafikken er også ikke noe spesielt. Likte mye bedre Far Cry.

Jeg kom frem til "Hell" level (tror det er den siste), men gadd ikke å spile lengre (hehe) og avinstallerte den.

Ville egentlig bare se hvordan nivåene er blitt designet.

Lenke til kommentar
Okay... Siden jeg tror X800XT/6800Ultra vil slite litt med Unreal Engine 3 ville jeg vente med å kjøpe grafikkort til neste generasjon som visst nok skal komme en gang i 2005...

 

Men dere med 9800Pro.. Hvilken innstillinger kjører dere på?? Hakker det noe spes... Osv

Feil!

Om du har sett presentasjonen der de viser fram unreal 3 engine, så sier han at GF6800 (han sier ikke ultra eller GT, bare GF6800) er det eneste kortet som klarer å kjøre en grei framerate. Så har du GF6800 ultra med min. 256mb, kanskje vente å kjøpe 512mb versjonen, da skulle du klare å kjøre spill som bruker unreal 3 engine. Når den kommer er litt mer uvisst :)

Lenke til kommentar
Jeg har i det siste fått tvilen: ''er det nødvendigt med ett X800/6800 for at Doom3 skal vere vakkert?'' Har råda til ett X800XT/6800Ultra, men det er så mye anna jeg kunne tenke meg (fattig student..)

 

Så prøve jeg Doom3 bort med en kammerat som har XP2500 @ 2GHz, 512MBram og 9700... Det hakket ikke, han kjørte det på 800x600 - medium.. Å jeg vart veldig skuffet!! Prøvde med 800x600 - High, men syns ikke det vart noen forskjell... Han hadde ikke AA osv på...

Har omtrent samme maskin, men 9600 Pro i stedet for 9700. Spiller på medium, 800x600.

 

Selv om dette verken er den rammeste maskinen, eller de beste innstillingene, så får i alle fall jeg en flott opplevelse av å spille Doom 3.

 

Grafikken i Doom 3 er en essensiell del av spillet, men mest fordi den gjør at du lever deg inn i spillet, og ikke fordi du blir sittende utenfor spillet og titte inn.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Feil!

Om du har sett presentasjonen der de viser fram unreal 3 engine, så sier han at GF6800 (han sier ikke ultra eller GT, bare GF6800) er det eneste kortet som klarer å kjøre en grei framerate. Så har du GF6800 ultra med min. 256mb, kanskje vente å kjøpe 512mb versjonen, da skulle du klare å kjøre spill som bruker unreal 3 engine. Når den kommer er litt mer uvisst :)

Akkurat som at Doom3 går helt greit på GeForce3 med 64MB VRAM? Det at UnrealEngine3 ble demostrert med et GF6800 kort betyr ikke at spill som benytter denne motoren vil gå helt fint med et slikt kort.

UnrealEngine3 skal forsåvidt også blitt demostrert med X800.

Lenke til kommentar
Spør du meg er Doom3 en gedigen flopp, ikke kjøp ett dyrt skjermkort kun for å spille det, du kommer til å bli skuffet.

 

gameplayet og grafikk er like ensomformig som de forrige doom spillene, hadde nok forventet meg en mye større utvikling på alle disse årene

 

:thumbdown:

Tuillball, gameplayet er flott, ikke den meste gripende historien akkurat, men skrur du av lyset og har lyden på full puu på øreklokkene skal jeg garantere at du får en bra opplevelse i form av høy puls og skvetting. atmosfæren i spillet er genial synes nå jeg

 

har faktisk blitt mer redd av det spillet enn av alle filmer jeg har sett de siste 10 åra :D

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Akkurat som at Doom3 går helt greit på GeForce3 med 64MB VRAM? Det at UnrealEngine3 ble demostrert med et GF6800 kort betyr ikke at spill som benytter denne motoren vil gå helt fint med et slikt kort.

UnrealEngine3 skal forsåvidt også blitt demostrert med X800.

 

Hehe.. Unreal Engine3 kommer vel ikke før langt ut i 2005, og jeg tviler sterkt på at 6800Ultra takler den motoren topp... Vil tippe den takler UE3 som 9800Pro takler Doom3 i dag... Men det er nå bare det jeg tror da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...