Gå til innhold

Hvor nydelig er Doom3?


Prebo

Anbefalte innlegg

Før var det Farcry, men har det nå blitt passert av Doom 3?

Definitivt :thumbup:

Doom 3 i 800x600 er vel ikke så artig....?

Med et GF4 ti 4200 på medium settings i 800x600 var det imponerende! Jeg kunne heller ikke tyne det særlig lenger med de specs som jeg har. (se profil)

 

FarCry har fin grafikk den, men kan se seg ganske så forbigått av Doom III. Plus at tekniske spesifikasjonene og nyvinningene som denne motoren gir, gir utsikter for enda mer imponerende sceneries enn FarCry og Doom III til sammen.

Det levner meg ingen tvil at Doom 3 motoren vil bli en standard fremover i kanskje like mange år som Quake 3 motoren har vart.

 

Eneste som mangler nå er et stort og proft spill designer crew, med et budsjett på størrelse med en stor Hollywood film, bare de kan begynne å røre overflaten på potensialet denne spill motoren kan gi. Og nei, det behøver ikke å være et mørkt horror FPS spill....

 

Hvor nydelig er Doom 3? Så nydelig som du kan få kjøpt for penger nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 9800pro, og kjører doom 3 med ok fps (gjennomsnittlig 40 ca).

 

Leste en artikkel om ytelse/kvalitet på grafikkmotoren doom3 bruker, der jeg fant ut at det var mest ok å kjøre 1024x768 uten AA og på high. med alle advanced-greiene på.

 

edit: og ja, doom3 er sweet :yes:

Endret av humbuq
Lenke til kommentar

Må si det ikke svarte til forventningene.. Doom 3 har ligget så lenge "i lufta" at forventningene har nådd skyene, da. Grafikken er grei med mine settings, men det er i gameplay-delen av spillet jeg ikke synes det henger med. Bare mørke ganger liksom... Kost meg masse med Doom I og Doom II. Ikke at det er mulig å sammenlikne, men..

Lenke til kommentar

Doom 3 er mykje betre enn Far cry. Far cry hadde ALDRI den samme stemninga som Doom 3 har. Doom 3 har MYKJE betre grafikk og, serlig om ein har virkelig bra hardware som kan køyre spelet på maks. Doom 3 har og gjort det svært bra med historia og. Den er svært spennande vertfall :) Noke Far cry ikkje hadde.

 

Spel doom 3 i natta med surround annlegg, bra grafikk og høg lyd. DÅ skal ej skrive under på at dokke kjem til å bli skremde!

Lenke til kommentar
Spel doom 3 i natta med surround annlegg, bra grafikk og høg lyd. DÅ skal ej skrive under på at dokke kjem til å bli skremde!

 

Jepp.. Eller ett headset av høy kvalitet... :whistle: Nifst!!

 

EDIT: Er stolt av at jeg kom med ett så populært topic!!! :yes: hehe

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
"Svarer på Hvor nydelig er Doom3?"

 

Ca 1000.. 

 

Nå var nå hele poenget med dette topice å få vite hvor bra folk med 9800Pro kjører Doom3, og om folk var fornøyd med det resultate de fikk.. ... At folk sammenligner Doom3 mot Far Cry var ikke hensikten med dette topice...

 

EDIT: Og siden jeg har fått vite det jeg var ute etter, så kan dette topice godt stenges...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
"Svarer på Hvor nydelig er Doom3?"

 

Ca 1000.. 

 

Nå var nå hele poenget med dette topice å få vite hvor bra folk med 9800Pro kjører Doom3, og om folk var fornøyd med det resultate de fikk.. ... At folk sammenligner Doom3 mot Far Cry var ikke hensikten med dette topice...

 

EDIT: Og siden jeg har fått vite det jeg var ute etter, så kan dette topice godt stenges...

Ok.

 

Eg har Desse specsa:

 

P4 2.0 ghz overklokket til 2.3 ghz

512 ddr ram PC 2100 twimnos

R9800pro.

 

Køyrer High detail og 1024*768 uten anti aliasing. Hadde eg hatt meir og betre ram og kanskje en CPU av raskare sort ville eg sikkert klart 1200*1024 og high detail

 

Eg ligger på ca 30-40 fps. Holder i massevis for meg.

Lenke til kommentar

FarCry har fin grafikk den, men kan se seg ganske så forbigått av Doom III. Plus at tekniske spesifikasjonene og nyvinningene som denne motoren gir, gir utsikter for enda mer imponerende sceneries enn FarCry og Doom III til sammen.

Hvilkne flotte spesifikasjoner og nyvinninger? Hva er det som gjør denne motoren så bedre enn CryTek motoren? Hovedsaklig ligger Doom3 på DX7 nivå.

 

Lys og skygge effektene er dog helt klart det beste til nå, men det er stort sett det. Og kraftig bruk av stencil volumes er veldig krevende og setter begrensinger på andre ting som polygon nivået som er ganske lavt i Doom3 og det vil nok vegre utviklere til å bruke motoren.

 

Det levner meg ingen tvil at Doom 3 motoren vil bli en standard fremover i kanskje like mange år som Quake 3 motoren har vart.

Veldig tvilsomt. Mener å huske selv John Carmack har kommentert dette.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Vet ikke om noen bryr seg, men jeg har 9700pro, XP1800+ og 256MB ram og får 31 fps i timedemo på 1024 medium. Faktisk fløyt spillet mye bedre på 1024 enn 800, uten at jeg vet helt hvorfor. Men jeg syntes uansett det var enorm forskjell på å spille på 1024 i forhold til 800, til dere som enda sitter med 800 oppløsning... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...