Gå til innhold

En minnerevolusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2TB = 2 000 GB = 2 000 0000 MB

 

2 000 000 MB / 120 MB/s = 16 666,67 s

 

16 666, 67 s = 277,78 m = 4,629 timar!

 

4 tima og ca. 38 min tar det å skrive inn 2 TB på den disken.

Takker, regna selv ut og kom også fram til noe slikt, men siden mine mattekunnskaper er _svært_ begrensede fikk jeg meg ikke til å poste den her :p

 

BTW: 2 TB på under 5 timer er vel bra folkens eller hva? :yes:

Endret av eMPea
Lenke til kommentar

Men, er ikke dette litt rart sagt?

altså mer enn de aller fleste lovlydige PC-brukere har på hardisken sin.

Jeg siktet litt til piratkopiering og lignende, ettersom det er få personer her i verden som har økonomi til å betale for to TB med lisensiert programvare/musikk/spill. :)

Lenke til kommentar

Jorden kaller folkens.

 

Dette er meget slapp journalistikk fra amobil sin side. Jeg tipper artikkelen er basert på ITavisens ennå dårligere journalistikk. ITavisen skrev nemlig om dette på mandag og ble flamet til de grader på sitt eget "forum" fordi de hadde misstolket hele greia.

 

Poenget er at det er den _TEORETISK_ maksimale grensen for minnekort som har økt til 2TB. Dette ser dere både av bildet i artikkelen og i pressemeldingen. Det står altså null og niks om at det faktisk er på vei minnekort med den kapasiteten.

 

Artikkelforfattere og lesere biter på til de grader og tolker det nesten til at de finner disse kortene i butikken i mårra til spotpris selv om det er ganske innlysende at det er for alt godt til å være sant.

 

Beklager at jeg er gledesdreper her, men det er jammen godt å ha beina på jorda også... ;)

Lenke til kommentar

Simen1 har igjen 1000% rett! Ufattelig hvor lettlurte dere er på dette forumet.

Det var en stor spalte i Aftenposten i 1997 om at Opticom var på vei til å lansere ett slikt super minnekort. Det skulle klare å lagre opp til 17 TB. Dette førte selvfølgelig at aksjekursene steg kollosalt. Faktisk mer enn noen andre aksjer har steget i verdi noen gang. Disse minnekortene skulle være på markedet etter om 2 år sa Opticom da! Noen som har sett slike minnekort på 17 TB? Etter dette har flere andre produsenter lovt samme greia. Men ingen verdens ting har kommet på markedet.

 

Dessuten hvis de hadde klart å lage noe med slik kapasitet vill vi aldri fått det med en gang. I databransjen sitter det økonomer som har funnet ut at de tjener mest penger over lengre sikt hvis utviklingen tar små steg av gangen slik at folk må kjøpe nytt hele tiden.

Lenke til kommentar

Jepp! :-)

 

La meg bare få føye til at det per dags dato ikke er teknisk mulig å lage minnekort i den størrelsen heller. Problemet er at man ikke får skviset i nærheten av så mye minne inn på selv de minnekortene som er fysisk størst. Jeg tror ikke de kunne blitt mye mindre fysisk enn f.eks en stack med 500 4GB mikrodrive Compactflash-kort for å oppnå 2TB. Og da har man jo allerede en "dings" som er større en en vanlig CD-rom stasjon. For ikke å snakke om prisen :roll:

Lenke til kommentar
Jepp! :-)

 

La meg bare få føye til at det per dags dato ikke er teknisk mulig å lage minnekort i den størrelsen heller. Problemet er at man ikke får skviset i nærheten av så mye minne inn på selv de minnekortene som er fysisk størst. Jeg tror ikke de kunne blitt mye mindre fysisk enn f.eks en stack med 500 4GB mikrodrive Compactflash-kort for å oppnå 2TB. Og da har man jo allerede en "dings" som er større en en vanlig CD-rom stasjon. For ikke å snakke om prisen :roll:

må bare nevne at du får jo minnekort med 12gb da...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...