Gå til innhold

GAinward 6800U GS håpløst!


magneto

Anbefalte innlegg

Dette kortet var umulig. Yter ikke som d skal i det hele tatt.

 

Hakket seg nesten gjenom i Nature og Trolls lair i 3D mark. :roll:

Har prøvd alt også. Sjekket rundt på forums og har prøvd alt de nevner der.

ER vist noen kort som kan rettes opp men dette ville ikke.

 

Slokna forresten helt når jeg bare satt og skrev en mail til PCutstyr på den. Skjermen ble sort og slo seg av. og vifta til skjermkortet gikk for fullt. :(

 

Tydelig at disse kortene har mye feil. Skal sende dette i retur. :mad:

 

Håper det går i orden med å få pengene tilbake bare.

 

Går for POV i steden.

 

Ville bare advare litt til dere som har lyst på GAinward, som liksom skal være best.

 

Ikke no Doom3 enda nei. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare til informasjon så har jeg kjøpt et POV 6800 Ultra og hatt problemer med ustabilitet og bugs.

 

3DMark ville ikke kjøre i det hele tatt. Doom3 + Painkiller + FarCry hakket og crashet. Vet om 3 andre i norge med tilsvarende problem med POV 6800.

 

Nå har jeg fått kortet til å fungere brukbart etter å ha innstallert ny BIOS på skjermkortet. Default Clock er tilsvarende 6800 U Extreme Edition (ellerhvadetnåheter) dvs. 450/1200.

 

Demoene til nVidia fungerer ironisk nok ennå ikke. De fleste OpenGL spill crasher/låser seg når jeg exiter dem, men jeg har tilgode de bluescreenene med "Stuck in infinite loop" meldingene jeg hadde før jeg flashet. Doom 3 flyter perfekt i 1280 x 1024 med 4x aa, vertical sync og high settings. Fungerer også fint med 1024 x 768 med no aa og ultra high settings.

 

Score i 3DMark2003 med POV6800U med ny bios på en Athlon XP 3000+ og 1024 mb Corsair XMS3500 er 11790 poeng. Ikke så værst uten klokking av maskinen synes jeg. Skjermkortet kan også klokkes høyere.

 

Si ifra om du trenger ny bios du å! :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått kortet til å fungere brukbart etter å ha innstallert ny BIOS på skjermkortet. Default Clock er tilsvarende 6800 U Extreme Edition (ellerhvadetnåheter) dvs. 450/1200.

 

Kanskje det er derfor ? Hvis kortet er ustabilt så må du ihvertfall ikke klokke det opp. :no:

Endret av dreden
Lenke til kommentar

Gainward ( å noen andre ) Ultra kort har problemer med BIOS'en sin. Jeg har funnet ut at denne biosen er helt perfekt. Ingen problemer i det hele tatt med den. Vet det er mange på f.eks xtremesystems.org som også bruker denne uten problemer.

 

Anbefaler alle som har problemer med Ultra kortene sine om å teste denne biosen på kortene deres.

 

XFX GeForce 6800Ultra BIOS

 

Ligger resten av "stuffe du trenger + en read me fil også på siden min

 

Bios Flash Stuff

 

Gi meg tilbakemeldinger om hvordan det går da :thumbup:

Lenke til kommentar

Beklager et dumt spørsmål, men: Hvis man flasher Gainward kortet med XFX BIOSen, vil vel kortet stå som XFX under Device Manager etterpå?

 

(Er det Enhets Behandling det heter på Norsk?)

 

Foreløpig ligger mitt Gainward GeForce 6800 Ultra (men i Nvidia referanse design) trygt i esken sin, i påvente av svar fra nettbutikken(ikke om BIOSen selvsagt, men om det at det er Nvidia referanse design og ikke "ekte vare").

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Har du tatt en titt på Nvnews, der har det vært mange med problemer. En av grunnene til at jeg venter.

 

Jeg har hørt rykter om det.

 

Litt dumt at nVidia fikk litt startproblemer denne gangen, ettersom ATI egentlig vant forrige runde (generasjon) med 9700 og 9800 kortene unner jeg nVidia og vinne denne gangen.

 

Selv om nVidia var enerådige før fortjener de ikke å få et dårlig selv om NV3x serien var litt bak mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...