Gå til innhold

Noen her som har Doom 3 orginalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rekner med at en del av dere kanskje har bestilt Doom 3 fra en amerikansk butikke eller noe, isåfall, har dere fått det?

Jeg vet ikke helt om jeg kan klare å vente til 13.August med å kjøpe det.

PS: Hvis noen av dere HAR spillet, så gjerne fortell meg hvor dere bestilte det fra, så kan jeg vurdere om jeg skal gjøre det samme :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spillte det hos en kompiss som hadde lastet spillet ned. Hadde lenge tenkt å kjøpe spillet i butikken, grafikken var god, men gameplayet skuffet meg.

Hadde jeg spillt en demo av dette først ville jeg nok ikke brukt pengene på spillet.

Skrevet

-Feilpostet

Som Counter-Strike, Halflife, Warcraft og andre populære spill har, så har de egne forum. Det samme gjelder for DOOM III.

Flyttes over til DOOM III forumet ;)

Skrevet
Gameplayet er sinsykt kjedeli egentlig, bare gå og blaffe ned monstre, regner med at HL2 blir mye bedre

Ja!

Man gjør jo ikke noe annet en å gå rundt i trange korridorer samtidig som man skyter aliens som popper frem her og der. I lengden blir det veldig kjedelig, det er alt for lite variasjon.

Skrevet
Gameplayet er sinsykt kjedeli egentlig, bare gå og blaffe ned monstre, regner med at HL2 blir mye bedre

Ja!

Man gjør jo ikke noe annet en å gå rundt i trange korridorer samtidig som man skyter aliens som popper frem her og der. I lengden blir det veldig kjedelig, det er alt for lite variasjon.

Dette har jeg ventet på. Spill som blir så hypet før de kommer ut, innfrir sjelden kravene. :yes:

Skrevet

Henger meg på med de som er skuffa... ufattelig lineært og kjedelig i lengden... minimal replay verdi hvertfall! Nå har jeg spilt ganske lenge, og jeg må si jeg er nysjerrig på hvordan historien utvikler seg, den er faktisk bedre enn jeg hadde forventet. Bare synd med alle disse demonene man må skyte til det kjedsommelige.....

Skrevet

ser fort hva ID software har tenkt på.... grafikk grafikk og atter grafikk, gameplayet har kommet litt i andre rekke. Er drit lei av og lete etter pda og keys, har enda ikke måtte tenkt meg to ganger om for og få åpnet en dør. PDA må jo vært genialt for og legge inn puzzles med, f.eks ved at en forsker forteller hvordan man skal endre et eller annet på en fiks måte i en mail. Men men kan hende d kommer når jeg har skutt meg gjennom 100 flere mørke ganger og skutt utallige edderkopper. som btw har en elendig måte og dø på. "Oi den ble til grønt gørr", så orginalt :whistle:

er ikke misfornøyd bare ikke helt fornøyd...

Skrevet

Da var jeg igjennom spillet... level designet ble mye bedre mot slutten hvertfall, når man kommer seg ned i "excevation" områdene. Men gameplayet var virkelig det samme hele veien gjennom.

Skuffende å se at en så tilsynelatende god spillmotor er så dårlig brukt, visst var det pent å se på men jeg har ingen planer om å spille det igjen.

De mest skuffende tingene ved spillet, vedsiden av gameplayet, var fysikken. Level'ene så virkelig fine ut, men de var nesten 100% statiske. Kasser kunne ikke flyttes selv med granater, mens tønner som stod rett vedsiden kanskje flyttet seg et par millimeter, eller hoppet avgårde alt ettersom de følte for. Glass kunne knuses, men bare innimellom. Lab utstyr som lå rundt omkring var opplagt skuddsikkert for det rikket ikke på seg en millimeter, med mindre det var en bærbar PC da, for da hoppet det overalt...

Nei det var for mye som ikke stemte i det spillet. Skal gi det pluss i margen for en ting da, det funket hele tiden. Ingen grafikk feil, ingen rare heng eller andre snodigheter. Ferdigprodusert var det hvertfall, og det er fint å se :)

Skrevet

Hvis man hadde hatt satt release til den samme dagen verden over, hadde man spart en del penger. Mange europeere som laster ned spillet i disse dager, da de ikke gidder å vente til den 13.

Jaja... Har nå bestilt det uansett jeg.

Skrevet (endret)

Så det også hos en kompis som lasta det ned. Gameplayet er, som sagt, ikke akkurat half-life. Bare å gå rundt og lete etter PDA'er (liten bærbar datamaskin=nøkler) med passord til diverse dører. Veldig mange skumle lyder, og VELDIG mørkt så man må bytte mellom våpen og lommelykt HELE tida, og det blir ganske plagsomt når et monster kommer hoppende plutselig.

Han var bare på 3. eller 4. brettet, men alt var bare trange korridorer der ett og anna monster spratt fram. Eller så kom man inn i litt større rom der man VISSTE at det kom en scripta sekvens der det kommer mange monstre ned fra veggen osv når du går til midten av rommet.

Var også litt komisk når man hiver granater inn i mørket for å drepe monstre lengre fram. Monstrene spawner visst ikke før man er innen en viss rekkevidde, så selv om du har pepra hele rommet med granater, blir du likevel vel overfalt av 2-3 monstre når du går inn i rommet.

Men det var også endel ting som fikk han til å hoppe i stolen, som når ei metallplate i taket plutselig ramla ned rett bak han med et høyt smell.

Er veldig mye pent å se på, teksturene er vanvittig detaljerte, men nå har jo han powermaskin nok til å spille på Very High settings. Hakka nesten ingenting, bare et par plasser når det kom flammeeffekter og flere monstre på en gang.

Gameplayet er kjedelig i lengden tror jeg, men Doom 1 og 2 var jo ikke akkurat storybaserte spill de heller.

Det var heller nesten ingen fysikk inne i bildet, kasser sto som om de var bolta fast i bakken, småting på pulter og kontormøbler var limt fast med lynlim, skuddmerker festa seg ikke på noenting, bare fadet ut etter ett sekund ellerno.

Kunne ikke ødelegge noenting som sto rundt omkring, PC'r var like hele selv om han blåste på skjermen med rocket launcher og motorsag. Det var skuffende, siden nesten alle FPS'r nå for tida har en god fysikkmotor. Monstrene ramlet overende med typisk "rag doll" fysikk men det er visst alt.

Endret av Bitex
Skrevet

Ja!

Ja,hva annet hadde dere ventet dere? Alle som er litt oppdatert vet jo at det er det man gjør i Doom.Skyt det som rører seg,trange korridorer,finn nøkler,kort osv for å passere dører o.l

Skrevet

Ja!

Ja,hva annet hadde dere ventet dere? Alle som er litt oppdatert vet jo at det er det man gjør i Doom.Skyt det som rører seg,trange korridorer,finn nøkler,kort osv for å passere dører o.l

ja d var sånn for 10 år siden ja... hvilket fps var ikke sånn da?

Skrevet
Veldig mange skumle lyder, og VELDIG mørkt så man må bytte mellom våpen og lommelykt HELE tida, og det blir ganske plagsomt når et monster kommer hoppende plutselig.

Spilte også spillet hos en kompiss, men kommer ikke til å kjøpe dette spillet - takler ikke at det skal være så forbanna mørkt hele tiden - enten er man bevepna-blind-mann, eller så er man en ubevepna-fyr-med-flashlight...

:no:

Skrevet

Det med flashlighten vil jeg si var en positiv ting faktisk. Var skummelt å vandre rundt i mørket med flashlighten som bare lyste opp en liten del av bildet. Når det så dukket opp demoner (som det gjorde ofte) måtte man bytte til et våpen igjen, og da ble det mørkt... kamper med bare lyset fra hagleskuddene til hjelp var ganske imponerende! Desverre ble det rett og slett for mye av det, tror det er det største problemet med Doom 3... helt likt, hele veien gjennom...

Flashlighten var forresten utrolig bra laget, skyggene, lyset, alt var veldig troverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...