Gå til innhold

Geforce eller ATI?


phonetik

Anbefalte innlegg

Lurer på kva eg skal kjøpe... Såg at hardware.no anbefaler ATI. men i DOOM 3 testen eg sjekka ut scora RADEON X800 Pro veldig dårleg blant high-end korta så..

 

PS veit nokon om kva leverandører som leverer dei mest stillegåande korta?

Har eit Geforce 3 frå Asus som bråker verre enn Heathrow :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALLE X800 baserte kort er meget støysvake og kan nesten ikke høres. Enklere blir det ikke. Hittil ser det ut til at ATi gir mest for pengene, men jeg selv mener Nvidia er noe bedre grunnet mere fremtidsrettet kort. Er redd også for at du har klart å dra opp en slik dum topic, GeForce vs. ATi. Dumt. Se hvordan det utvikler seg først..

Lenke til kommentar

I Half-Life 2 ser det ut som det bilr ganske tvert om, så det spørs hva du syns er viktigs. Men begge spillene vil nok være ganske så spillbart med enten X800 eller GF6800.

 

Doug specifically stated that the ATI x800 was the card of choice amongst many of the testers, as it ran roughly about 30% faster than Nvidia's best cards.

- http://pc.ign.com/articles/535/535268p1.html?fromint=1

Lenke til kommentar
stemmer det. men hva er vitsen med pixekshader 3 på et grafikk kort når det ikke finnes spill som støttere det? er nok også en god stund til spill med det kommer.

Jeg har sett en liste med slike spill.Det er ganske mange av dem, og et er ikke SÅ lenge til de kommer mener jeg å huske. ;)

 

btw: Far Cry med patch støtter det.

Endret av asad
Lenke til kommentar
and doug NEVER lies ;)

jeg tror det ikke før jeg får se det..

haha. Samme her. har null tro på det der.

Nei samarbeidet med Valve bærer nok ingen frukter for ATi og ATi er sikkert lite opptatt av at HL2 er raskest på dems hardware.

 

Klart det er sant. Det står på internett!!1

Det er ikke akkurat snakk om en påstand fra en ukjent person fra en eller annet forum.

Lenke til kommentar
and doug NEVER lies ;)

jeg tror det ikke før jeg får se det..

haha. Samme her. har null tro på det der.

Nei samarbeidet med Valve bærer nok ingen frukter for ATi og ATi er sikkert lite opptatt av at HL2 er raskest på dems hardware.

 

Klart det er sant. Det står på internett!!1

Det er ikke akkurat snakk om en påstand fra en ukjent person fra en eller annet forum.

Altså, du har tro på at x800pro/xt vil ha 30% høyere ytelse enn det beste kortet fra Nvidia? jeg kan personlig vedde 200kr med deg på at dette ikke kommer til å skje. ikke fordi jeg er nvidia fan. Jeg har faktisk et X800 selv. Men fordi det er HØYST usannsynlig.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Enig der. Tror nok ATi blir raskest på HL2, men ikke med mye. Det av tester som er på nettet av BETA HL2 så er faktisk 6800 kortene raskere enn X800 kortene. Har diskutert dette på en annen post, å kom ingen vei med ATi fanatikerene. Uansett, gidder ikke krangle, jeg bare nevner det.

 

PS. Hadde ikke kjøpt X800Pro uansett, P.G.A bare 12 Pipelines.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke MÅ ha kort nå med en gang ville jeg sett an til det kommer noen benchmarks for Half-Life 2 i løpet av en måneds tid.

 

Nvidia har tradisjonelt vært best på Open GL (Som Doom 3 kjører) mens Ati har hatt et overtak i D3D (Som MANGE spill bruker) de siste par årene.

 

Selv om det frister med max ytelse i Doom 3 så er det ikke noe sjakktrekk hvis Nvidia sin toppmodell viser seg å være merkbart dårligere enn Ati sin toppmodell i de fleste andre spill.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Altså,  du har tro på at x800pro/xt vil ha 30% høyere ytelse enn det beste kortet fra Nvidia? jeg kan personlig vedde 200kr med deg på at dette ikke kommer til å skje. ikke fordi jeg er nvidia fan. Jeg har faktisk et X800 selv. Men fordi det er HØYST usannsynlig.

Hvorfor er dette så usannsynlig? X800XT PE har betydelig mer fillrate (30% mer enn GF6800U) som har mye å si for shader intensive spill. Half-Life 2 vil støtte 3Dc som komprimerer normal maps med 4:1 som kan redusere minne trafikken betraktelig, samt ATi sannsynligvis jobber/har jobbet hardt med å optimalisere driverene for HL2 (skal ikke se bort ifra at dette har vært en del høyere prioritert enn Doom3/OpenGL). Man skal heller ikke se bort ifra at Valve har optimalisert spillet spesielt for ATi hardware.

Lenke til kommentar
Enig der. Tror nok ATi blir raskest på HL2, men ikke med mye. Det av tester som er på nettet av BETA HL2 så er faktisk 6800 kortene raskere enn X800 kortene. Har diskutert dette på en annen post, å kom ingen vei med ATi fanatikerene. Uansett, gidder ikke krangle, jeg bare nevner det.

Det har så vidt jeg vet kun kommet ut en tidlig alpha versjon og det er nok denne som er blitt brukt. Uansett blir det vanskelig å trekke noen konklusjoner ut fra dette, vet du f.eks hvilken codepath GF6800 brukte..

 

PS. Hadde ikke kjøpt X800Pro uansett, P.G.A bare 12 Pipelines.

Selv om det hadde kjørt på 800Mhz? X800Pro har like høy (faktisk noe høyere) fillrate som GF6800GT pga høyere klokke frekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...