Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt jobba Nødstopp - det så flott ut. Også godt å se at folk bruker Lian Li ennå - jeg føler at de ikke har fått nok anbefalinger her på forumet de siste årene. Det er jo tradisjonelt en kanonprodusent av kabinetter.

Mange takk! Er generelt sett storfan av Lian LI's aluminiumskonstruksjoner. Kabinettet mitt har endt opp litt skranglete etter all moddinga da, men med sidepanelene på er det null problem :grin2:

 

Akryl eller PETG du har brukt?

 

God jul alle sammen. :)

EK's 10/12mm akrylrør. God jul!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legger ved nybygget :)

 

Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7, Socket-1151 HyperX Fury 2666MHz 16GB Corsair RM750, 750W PSU Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 GAMING Intel Core i5-6600K Skylake Samsung 850 EVO 500GB SSD NZXT S340 Midi Tower Hvit NZXT Kraken X61 CPU Kjøler

Cpu temp idle: 13-15 grader, load: 25-27 grader

Gpu temp idle: 25-27 grader, load: 60-68 grader

 

post-135988-0-09673200-1450990382_thumb.jpg

post-135988-0-21461500-1450990709_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt jobba Nødstopp - det så flott ut. Også godt å se at folk bruker Lian Li ennå - jeg føler at de ikke har fått nok anbefalinger her på forumet de siste årene. Det er jo tradisjonelt en kanonprodusent av kabinetter.

Problemet er at Lian li markedet har død ut i Norge. Er vel stortsett bare techbay som har et par Lian li produkter igjen, men mener å ha lest en eller annen plass at de ikke tar inn flere. 

Lenke til kommentar

 

Godt jobba Nødstopp - det så flott ut. Også godt å se at folk bruker Lian Li ennå - jeg føler at de ikke har fått nok anbefalinger her på forumet de siste årene. Det er jo tradisjonelt en kanonprodusent av kabinetter.

Problemet er at Lian li markedet har død ut i Norge. Er vel stortsett bare techbay som har et par Lian li produkter igjen, men mener å ha lest en eller annen plass at de ikke tar inn flere.

Det er synd da - de er veldig fine. Man finner fortsatt mange i en del butikker utenlands, så det er absolutt mulig å få tak i dem, bare litt dyrt å frakte hit.

 

Tommsern92: Det er ikke mulig at komponentene i maskinen din er kaldere enn romtemp, så det er nok en feilmåling.

 

Etter hvert som systemet ditt emitterer varmeenergi til rommet rundt deg vil romtemperaturen stige og systemtemperaturen synke (i forhold til romtemperaturen). Det at maskinen din hele tiden gir fra seg varmeenergi gjør at maskinen din aldri kan klare å nå samme temperatur som rommet. Hvis systemet ditt hadde vært kaldere enn rommet ditt ville det være rommet som gav fra seg varme til datamaskinen din, og ikke omvendt. Om man hadde hatt en vannkjølingsloop med dritmye radiatorareale og sykt effektive vifter ville det gjort denne varmeoverføringen mer effektiv, som vil føre til at datamaskinens temperatur vil tilnærme seg rommets temperatur i større grad, men det vil ikke forandre på den grunnleggende termofysikken. Det er ikke mulig å gi fra seg varmeenergi til noe som er varmere enn seg selv.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

 

 

Godt jobba Nødstopp - det så flott ut. Også godt å se at folk bruker Lian Li ennå - jeg føler at de ikke har fått nok anbefalinger her på forumet de siste årene. Det er jo tradisjonelt en kanonprodusent av kabinetter.

Problemet er at Lian li markedet har død ut i Norge. Er vel stortsett bare techbay som har et par Lian li produkter igjen, men mener å ha lest en eller annen plass at de ikke tar inn flere.
Det er synd da - de er veldig fine. Man finner fortsatt mange i en del butikker utenlands, så det er absolutt mulig å få tak i dem, bare litt dyrt å frakte hit.

 

Ja er synd. Falt selv for Lian Li i glansdagene deres på det norske markedet, og da var det ingen problem å få tak i dem. 

Lenke til kommentar

Angrer på at jeg ikke kjøpe TJ11 når jeg først hadde sjansen, gikk for 800D istedenfor, men kan ikke angre. Beste kabinettet jeg har vært borti noengang, har ikke bygget i Caselabs eller LittleDevil enda da

 

Har tj07 og 2x Ld cooling. Tj07 liker jeg fortsatt best, når man ser det forfra. Inni er tj07 veldig utdatert, men det skulle jo bare mangle. Kjøpte mitt i 2005 eller.no :p

Lenke til kommentar

Plutselig er sånnt som å kunne fjerne harddisk- og 5.25"-brønner og lignende blitt viktige faktorer i valg av kabinett, i hvert fall om man skal ha vannkjøling og gjerne trenger all plassen man kan få. Dette kunne man vel nesten ikke med noen eldre kabinetter (i hvert fall 5.25"-brønnene), og da utdateres jo de gode gamle kassene fortere enn man skulle ønske. Jeg merker selv at det hadde vært digg å hatt noe à la Fractal Design Define S, hvor ALT er modulært og man bare kan velge og vrake i innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...