Gå til innhold

Kabinett&strømfors. Overpriset i Norge.


Anbefalte innlegg

Jeg har vert inne nettbutikken http://www.newegg.com

stort sett var prisene lik norske nettbutikker hvis en regner med ekstra kostnaden som moms gir når varen skal inn til norge.

 

MEN det var en ting som var sjokkerende billig , ja det er nesten rart.

Kabinett og strømforsyning var drit billig jeg dobbelt sjekket mange ganger trodde ikke øynene mine men ja d er sant . :dribble:

 

Feks Lian Li i aluminium! til 90 dollar 630 nok

eller billig kabinett med 400 w strømforsyning til 25 dollar 177 nok.

gå inn og sjekk på nettsiden hvis du er itvil og bli overasket :yes:

 

men samtidig blir jeg litt frustrert norske nettbutikker har jo overpris på sine kabinetter i forhold. .. dette burde gjøres noe med. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pris i Usa : 616,- Pris i Norge : 1095,-

 

Prisforskjellen er der, og den er jo relativt stor.. Men tatt i betrakting kundemasse, fordeler ved innførsel, mengden av kundemasse i forhold til norge, så tror jeg faktiskt ikke den prisforskjellen i bunn og grunn er så stor.

Jeg vil klandre webshoppene litt likevel fordi det er såpass overpriset i forhold , mange som handler kabinetter nå i forhold til før.

 

Skjønner at det må bli en forskjell pga. begrunnelsen din , men den burde vert mindre.

 

Vurderer og bestille et godt lianlikabinett ..tror det vil lønne seg.

Lenke til kommentar
Hvor dyrt vil det være å kjøpe et slikt kabinett fra utlandet? Hvilke ekstra avgifter vil du få, og hvor mye vil disse komme på?

 

Dette har vore besvart i X antall poster før, søk på forumet!

Er m.a. guide for bestilling frå utlandet og guide for toll osv.

 

Men kort summert:

Viss nettbutikken sender til Norge:

Det er ingen toll men du får 24 % MVA på vara sin pris + frakt.

Så må du betale fortollingsgebyr, 70 kr. Litt usikker på om dette er høgare viss vara sin verdi er over 1000 kr. sjekk posten.no

 

Døme:

Kabinett kostar 1500 NOK. Frakt 400 NOK.

Å betale:

(1500+400)*1,24 + 70 = 2426 NOK

 

Viss butikk ikkje levere til Norge er Magnum et alternativ. Tar litt tid, men heilt greit.

Svarte nettopp i ein anna tråd i Webshoperfaringer når det gjaldt Magnum. Les den, og les på Magnum.no.

Lenke til kommentar
Hvor dyrt vil det være å kjøpe et slikt kabinett fra utlandet? Hvilke ekstra avgifter vil du få, og hvor mye vil disse komme på?

Frakt: Usikker på hvor mye, men sikkert fort vekk et par hundre på et kabinett.

MVA: du må legge til 24% på pris+frakt

Postens fortollingsgebyr: 70,- (eller deromkring)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Problemet er jo de forp*lt høye avgiftene i dette nisselandet. ALT er dyrere. Period.

I Norge er mova. inkludert i prisen, i USA kommer som regel avgiften på 5-8% i tillegg, ei pakke jeg fikk forrige uke veide 4,7 kg og var på størrelse med et lite desktop-kabinett, frakt og fortollingsgebyr kom på 890,- mva. ble 430,-, da er det ikke avgiftene som drar opp prisen.

Lenke til kommentar
Hvor dyrt vil det være å kjøpe et slikt kabinett fra utlandet? Hvilke ekstra avgifter vil du få, og hvor mye vil disse komme på?

 

Dette har vore besvart i X antall poster før, søk på forumet!

Er m.a. guide for bestilling frå utlandet og guide for toll osv.

 

Men kort summert:

Viss nettbutikken sender til Norge:

Det er ingen toll men du får 24 % MVA på vara sin pris + frakt.

Så må du betale fortollingsgebyr, 70 kr. Litt usikker på om dette er høgare viss vara sin verdi er over 1000 kr. sjekk posten.no

 

Døme:

Kabinett kostar 1500 NOK. Frakt 400 NOK.

Å betale:

(1500+400)*1,24 + 70 = 2426 NOK

 

Viss butikk ikkje levere til Norge er Magnum et alternativ. Tar litt tid, men heilt greit.

Svarte nettopp i ein anna tråd i Webshoperfaringer når det gjaldt Magnum. Les den, og les på Magnum.no.

du betaler ikke moms på frakta men på verdien av varen så korrekt regnestykke blir da: 1500*1,24+400=2260 Du må bare huske å be avsender skrive hva som er frakt og hva som er verdien av varen på utsiden av pakken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...