Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, for å si det slik... Jeg bestilte tre filmer (Layer Cake, Star Wars: Clone Wars Vol. 1 og 2) 15. Mai. Jeg venter på filmene enda. :hrm:

 

Skal vedde på at the "Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - Special Extended DVD Edition Giftset" (måtte bare! :p ), som ble sendt fra Amazon.com for omtrent ei uke siden, kommer frem i postkassa mi FØR pakkene fra Play! :(

 

EDIT:

99,5% av gangen så gjør de det. Har vel skjedd meg to ganger tror jeg at de har sendt to filmer i samme pakke...

 

Da i såfall må det ha skjedd en feil eller noe sånn. Jeg har bestilt filmer og spill derifra i fire år nå, og jeg har aldri opplevd at de pakker to filmer sammen. :hmm:

6200022[/snapback]

 

 

har 5 bestillinger fra play nå, den første bestillte jeg den 17 altså 12 dager siden.

fremdeles ikke kommet

Lenke til kommentar
Vel, for å si det slik... Jeg bestilte tre filmer (Layer Cake, Star Wars: Clone Wars Vol. 1 og 2) 15. Mai. Jeg venter på filmene enda. :hrm:

 

Skal vedde på at the "Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - Special Extended DVD Edition Giftset" (måtte bare! :p ), som ble sendt fra Amazon.com for omtrent ei uke siden, kommer frem i postkassa mi FØR pakkene fra Play! :(

 

EDIT:

99,5% av gangen så gjør de det. Har vel skjedd meg to ganger tror jeg at de har sendt to filmer i samme pakke...

 

Da i såfall må det ha skjedd en feil eller noe sånn. Jeg har bestilt filmer og spill derifra i fire år nå, og jeg har aldri opplevd at de pakker to filmer sammen. :hmm:

6200022[/snapback]

 

 

har 5 bestillinger fra play nå, den første bestillte jeg den 17 altså 12 dager siden.

fremdeles ikke kommet

6200280[/snapback]

 

Den ene bestillingen min sto på vent i 1 måned. Filmene var inne og det stod at jeg hadde penger på kortet. Sendte mail, og de sa bare beklager.. Avbestilte hele maruklet og har ikke brukt siden siden..

Jeg sier ikke at de er dårlige på service, sikkert bare jeg som var uheldig..

Lenke til kommentar

jeg har ikke fått mine som ble bestillt 17, så hvis jeg ikke får noen i mårra har det godt 14 dager og jeg kan si til play at den er borte, sente også mail til dem i går og spurte hvorfor det tar så lang tid, men de skylte bare på lokale levrandører, med andre ord posten.

Lenke til kommentar

Skylde på andre har de aldri gjort før. De sendte The Incredibles til meg umiddelbart uten noe nøling med en gang jeg sendte mail en gang og fortalte at den ikke hadde kommet (hadde gått tre uker da - filmen hadde forsvunnet - aka BLITT STJÅLET - i posten).

 

Dette var før perioden som er nå, hvor alt tar så lang tid.

 

Før har jeg sett på Play som et kvalitetsmerke. De hadde noe av den beste servicen du kunne finne på noe nettsted. Nå er jo alt gått bananas! Kan jo ikke fortsette sånn!

Lenke til kommentar

mailen fra play.com

 

We aim to have all orders dispatched within 24 hours, most items then take 3-5 working days to arrive. Unfortunately we are not able to guarantee this as postal services do vary in each area.

 

It is our policy to allow 14 days from the postage date before we can declare an item lost in the post. If this occurs please contact us via the helpdesk section on our website http://www.play.com/DVD/DVD/TOPNAV/5-/Abou...l?page=helpdesk and we will investigate the matter further for you.

 

Alternatively you can contact our Customer Service Department on 0845 800 1020 (UK only) or 0044 1534 877 595 (outside UK).

 

We hope that this information answers your query, please do not hesitate to contact us again if you have any further queries.

Lenke til kommentar

Det er jo maksimalt pisspreik siden Amazon.co.uk kun bruker 2-4 dager på å frakte filmer og tilsvarende fra England og hjem til deg, de bruker også posten. Jeg mistenker Play.com å ha gjort noe med innsendingspapirene (i mangel av et bedre ord. Poenget er i allefall at de har prøvd noen innsparingstiltak på shippingen) slik at filmene ligger nede i Oslo og råtner i en til to uker før de blir videresendt.

Lenke til kommentar

Har også lagt merke til at Play er blitt trege.

 

Bestilte "The brown bunny" og "X-files season 1" for snart 2 uker siden, og de har ennå ikke kommet.

 

Før tok det maksimalt 1 uke.

 

Vel tilbake til topic: Lasse Åbergs "Selskaps reiser" boksen med 5 filmer for 299,- på NotaBene på Buskerud Storsenter.

 

 

 

edit: Rettet leif

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Hoho, da blir sentralen deres raskt full av klagemail, og service-folka grinete! :wee:

 

EDIT:

Det er jo maksimalt pisspreik siden Amazon.co.uk kun bruker 2-4 dager på å frakte filmer og tilsvarende fra England og hjem til deg, de bruker også posten. Jeg mistenker Play.com å ha gjort noe med innsendingspapirene (i mangel av et bedre ord. Poenget er i allefall at de har prøvd noen innsparingstiltak på shippingen) slik at filmene ligger nede i Oslo og råtner i en til to uker før de blir videresendt.

 

Selvfølgelig er det jo pisspreik. Å nevne Amazon er ikke engang nødvendig. Play har ALLTID brukt å vært greie på leveringa. Nå er de ALLTID trege. Om de hadde vært "ustabile", hadde sjansen for at posten kan ha noe skyld være større, men siden de hele tiden har vært stabilt raske før, og er stabilt trege nå, så kan det jo ikke være noe annet svar.

 

Å teste posten er lett. Bestill en film fra Amazon og en fra Play på samme dag. Da finner man raskt ut at posten ikke har en dritt med det å gjøre.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Skylde på andre har de aldri gjort før. De sendte The Incredibles til meg umiddelbart uten noe nøling med en gang jeg sendte mail en gang og fortalte at den ikke hadde kommet (hadde gått tre uker da - filmen hadde forsvunnet - aka BLITT STJÅLET - i posten).

 

Dette var før perioden som er nå, hvor alt tar så lang tid.

 

Før har jeg sett på Play som et kvalitetsmerke. De hadde noe av den beste servicen du kunne finne på noe nettsted. Nå er jo alt gått bananas! Kan jo ikke fortsette sånn!

6208419[/snapback]

For ganske mange år siden (vi snakker tilbake til før 2000, da Play het Play247) hadde de en sak der det var en mengde varer som tok enormt lang tid før de kom fram etter at de hadde sendt ut "Shipping notice". De skyldte på Royal Mail, som de selvfølgelig ble trodd på (alle tror alt mulig galt om posten i ethvert land), helt til RM gikk lei, og la fram dokumentasjon på at en del containere var sendt et par uker etter det Play påstod, og en del var ikke sendt i det hele tatt. Play måtte rykke ut med offentlig beklagelse i England for å ha gitt Royal Mail skylden for Plays egne "interne glipp".

Det er jo maksimalt pisspreik siden Amazon.co.uk kun bruker 2-4 dager på å frakte filmer og tilsvarende fra England og hjem til deg, de bruker også posten. Jeg mistenker Play.com å ha gjort noe med innsendingspapirene (i mangel av et bedre ord. Poenget er i allefall at de har prøvd noen innsparingstiltak på shippingen) slik at filmene ligger nede i Oslo og råtner i en til to uker før de blir videresendt.

6208793[/snapback]

Ettersom det er kunder av Play i flere land som klager på at ting tar (til dels mye) lengre tid for tida har neppe Posten i Norge noe med forsinkelsene å gjøre. Men Play har jo så vidt jeg har fått med meg skiftet fraktfirma for i hvert fall større pakker, mulig dette har hatt innvirkning på alle, og noen underveis sparer penger på mengdeinnlevering til lokale postvesen, og "sparer opp" til de har antall tilstrekkelig til å oppnå rabatt.

Er det bare DVD det gjelder? Bestilte noen bøker til dama, som bor temmelig øde til, og de sendte dagen etter bestilling, og hun fikk dem to eller tre dager etter.

6208840[/snapback]

Tar jeg ikke veldig feil sendes bøker fra et annet sted enn andre varer (bøker er mva-frie i så vidt jeg vet alle europeiske land, så det er ikke noe å spare på å sende fra mva-frie Jersey).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...