Gå til innhold

Nå har jeg kjøpt 754 og da er det drit, matrix!


ccalz

Anbefalte innlegg

Det er til å bli kvalm av at folk gidder å kjøpe det dyreste og beste når det er best bare et par måneder og deretter faller til halve verdien. Sykt spør du meg, men det er ikke mine penger....

Hvorfor er det sykt? Folk må vel få bruke pengene sine som de ønsker. Har man interessen så er man villig til og betale litt ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter selv med et 9800pro og en "gammel" P4 2,4Ghz med bare 533Mhz QPB, men jeg spiller tilogmed FarCry på temmelig bra detaljer. Jeg synes det er bare tull å kjøpte det som er best hele tiden, men av og til er det et unntak. F.eks da jeg kjøpte mitt 9700pro hadde det nettop kommet ut, men det var jo ingen andre kort som hadde hardware DirectX9 støtte.

Lenke til kommentar

De to høyeste hakkene på ytelsesskalaen er ALDRI verdt det. Så enkelt er det.

 

Socket 939 har minimalt med fordeler over 754, og en stor ulempe; pris. Så hvis noen har lyst til å skryte av sitt nye 939-system, blir jeg slettes ikke imponert. Jeg ser bare sånn på dem :roll: og går videre ...

 

 

 

;)

Lenke til kommentar

Da jeg først begynte å spille 3D-spill, så var det Half-Life jeg spilte, på en PC med 300 MHz CPU, og 4MB grafikkminne. Jeg slet med å finne en innstilling for video (HW/SW, og oppløsning) som hakket minst mulig...

 

Nå har jeg en 32bit Athlon 2,3 GHz CPU, og en R9500 pro. Det er ikke den aller kjappeste maskinen, men jeg spiller FarCry og UT2004 på 1024x768, det er fungerer bra. Jeg klager ikke, og jeg har tross alt en bedre PC enn de fleste PC-eiere i den vestlige verden. Men nå er det snart tid for Half-Life igjen, og det spørs om ikke jeg nok en gang har mangelfull hardware.

 

Men det kommer ikke på tale å bytte ut maskinen min for å kunne spille HL2 uten å irritere meg over lav oppløsning, lav FPS, og hakking. Jeg velger heller å spare x000,- kr. Jeg må nemlig bytte ut alt, dersom jeg skal slippe å irritere meg. Og når alt kommer til alt: det er bare 5 år siden jeg spilte den første HL, og nå gidder jeg ikke lenger å spille det, fordi jeg har blitt for godt vant med bedre grafikk (uten å dermed kommentere CS, som havner i en annen kategori, ettersom det er MP).

 

Det jeg prøver å si, er vel at det er mye penger å spare, dersom man er tålmodig. "Alle" skal spille HL2 når den kommer ut. Enten så holder maskinen min mål, eller så må jeg legge spillet på hylla en stund. Jeg tipper at jeg kommer til å spille HL2 med 800x600 oppløsning, 35 FPS, og være fornøyd med det. Og når jeg får en ny PC, om et år eller to, så vil jeg kunne spille HL2 på nytt, og kanskje ha like stor glede av det nok en gang, med 1600x1200, 8xFSAA og 16XAF.

Lenke til kommentar
Nå har jeg en 32bit Athlon 2,3 GHz CPU, og en R9500 pro. Det er ikke den aller kjappeste maskinen, men jeg spiller FarCry og UT2004 på 1024x768, det er fungerer bra. Jeg klager ikke, og jeg har tross alt en bedre PC enn de fleste PC-eiere i den vestlige verden. Men nå er det snart tid for Half-Life igjen, og det spørs om ikke jeg nok en gang har mangelfull hardware.

 

Men det kommer ikke på tale å bytte ut maskinen min for å kunne spille HL2 uten å irritere meg over lav oppløsning, lav FPS, og hakking. Jeg velger heller å spare x000,- kr. Jeg må nemlig bytte ut alt, dersom jeg skal slippe å irritere meg.

På en måte kan du si at spillet koster mange tusen kroner... (fordi man må ta med kostnadene det koster å gjøre PC'n i stand til å takle spillet ok)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er bare tull å kjøpte det som er best hele tiden, men av og til er det et unntak. F.eks da jeg kjøpte mitt 9700pro hadde det nettop kommet ut, men det var jo ingen andre kort som hadde hardware DirectX9 støtte.

På den tiden var det jo ikke annet enn demoene til ATi som støttet Dx9. Ser ikke helt poenget med å legge ut 4-5000kr for å kjøre de. Hadde du ventet til noen interresante spill støttet Dx9 så hadde du nok spart et par-tre tusenlapper og fortsatt hadd flott ytelse. Bla. kunne du fått valget Radeon 9500pro...

Lenke til kommentar

I matrixet har det bestandig vært sånn at det beste nesten alltid koster det dobbelte av det som kan kategoriseres som det "nest" beste, hvertfall hva cpu angår, skjermkort også før alle forskjellige kom. Er så dumt laga, blir kvalm av det ja :(

Lenke til kommentar
Det er til å bli kvalm av at folk gidder å kjøpe det dyreste og beste når det er best bare et par måneder og deretter faller til halve verdien. Sykt spør du meg, men det er ikke mine penger....

Verdien er den samme, det er prisen som halveres.

Altså får du mere for pengene :D

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Det med socketsa er jo helt villt da, prosessorene koster over dobbelt til 939 bare fordi de skal presse folk til å kjøpe 754 i "mellomtiden", skjønner ikke poenget, de kunne like godt latt vær å lagd 754 og heller tynt markedet med flere valgmuligheter innenfor 939, ville jo vært mye bedre fra mitt synspunkt, men som sagt, matrixet er ikke slik.. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har en XP2500@2400MHz, 9600XT og 512 mb ram.

Jeg synes dette holder i lange baner jeg. Skal ikke påstå at det kommer til å fungere i de nyeste spillene som HL2 og D3 men vi får se. Ser ikke heeelt poenget med å bruke like mye på CPU som jeg brukte på hele pc.

 

Men det er vel sånn det er, jeg ser rart på folk som ikke mener at 250gb lagringsplass er et minimum ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Socket 939 har minimalt med fordeler over 754, og en stor ulempe; pris. Så hvis noen har lyst til å skryte av sitt nye 939-system, blir jeg slettes ikke imponert. Jeg ser bare sånn på dem :roll: og går videre ...

:!:

 

Sant nok. S 939 er for folk med mye penger. Den har, som du sier, minimalt med fordeler over 754, men det kommer til å komme kraftigere (og dyrere) prosessorer til denne sokkelen og den vil på denne måten kjøre i fra S 754. Hvem som sitter igjen med mest for pengene er en annen sak.

Lenke til kommentar

Roundup testen viser jo at det er minimalt med fordeler for 939 foreløpig, men du får kjøpt kraftigere prosessor til 939 men 10x dyrere. Får være fornøyd med 754, kommer vel bedre cpu'er dit også etterhvert, mange som har det så de stopper vel ikke å lage cpuer der. Men i konklusjonen på roundupen sier han at en prosessor som er på samme klokkefrekvens i 939 som en i 754 vil yte mye bedre?? Skjønnte ikke helt det etter å ha sett igjennom testen.. :ermm:

Lenke til kommentar
Det er til å bli kvalm av at folk gidder å kjøpe det dyreste og beste når det er best bare et par måneder og deretter faller til halve verdien. Sykt spør du meg, men det er ikke mine penger....

Jeg antar det var en spissformulering, for det er i beste fall en overdrivelse.

 

Det er også merkverdig at du blir kvalm av dette du beskriver, samtidig som du jo også sier at "det er ikke mine penger.."

 

Enkelte takler rett og slett ikke at andre kan ha økonomi til å kjøpe det dyreste og det beste. Vi er alle forskjellige, og med ulike ressurser.

 

Hva så om en kar vil svi av 1 mill på en dyr bmw, eller 100 K på det feteste innen HIFI? Gjør det deg kvalm? Det angår jo ikke deg i det hele tatt. Tvert i mot burde du faktisk være tilfreds med det, fordi det viser at det er et marked for å utvikle ny og dyr teknologi, som med tiden blir billigere og mer tilgjengelig for de med litt slankere lommebok, eller litt andre prioriteringer. Utviklingen presses hele tiden fremover av ressurssterke forbrukere - og du nyter bare godt av det i lengden.

Endret av Radial
Lenke til kommentar
Jeg blir hverfall kvalm av det, her sitter jeg og griner hvis jeg har svidd av 5000,- på en pc oppgradering, mens jeg skatter 36% sånn at bondevik kan gå i silkedress

Du har ikke tenkt på det du får tilbake for skatten din, eller hva?

 

At du blåser tusenvis av kroner på "feil" produkt (noe det egentlig ikke er), er jo ditt eget problem. Du burde ha lest mer før du gikk til innkjøp.

Lenke til kommentar
Jeg blir hverfall kvalm av det, her sitter jeg og griner hvis jeg har svidd av 5000,- på en pc oppgradering, mens jeg skatter 36% sånn at bondevik kan gå i silkedress

Jaaaada... det er nok bondevik som tar alle skattepengene lol! :!: Du vet tydeligvis ikke hva politikere i Norge tjener. Det er ikke spesielt imponerende...

 

Ellers er jeg enig med Radial. Hadde det ikke vært for dem som hadde penger og vilje til å kjøpe det dyreste utstyret på markedet, så hadde utviklingen av bedre utstyr, samt prisreduksjon over tid på nye produkter fallt nesten til null. Vær glad for at det finnes rike folk / entusiaster du...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...