Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel kundeservice stinker...


Anbefalte innlegg

Har sikkert vært nevnt her tidligere, men jeg må få ut litt frustrasjon!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg skal flytte og har meldt flytting til NGT for over en mnd siden, da fikk jeg beskjed at jeg skulle kobles ned og opp 09.08.04. På kundesidene hadde de foreslått en montørdato som følger: 10.12.03.

Jeg skulle altså ha hatt montør inn i det nye huset 8 mnd før jeg i det hele tatt kjøper hus og flytter! :w00t:

Jeg forkastet selvfølgelig den datoen og foreslo at montør skulle komme 10.08.04, og de jobber fortsatt med å finne en dato til meg!!

 

Så jeg ringer kundeservice:

 

1. Sitter 35 min og venter for å komme gjennom til kundeservice.

 

2. De siste 10-15 min gjentar en manns-stemme at min plass i køen er nå nr 1, og jeg rykker statid framover i køen... :hmm: WTF, jobber det bare en pers på kundeservice?

 

3. Når jeg endelig får svar, svarer en slapp person...han virket ikke interessert å hjelpe meg i det hele tatt. De kunne ikke gjøre noe som helst, han sa tom til meg at de hadde bestilt dato 29.06 til meg. Og det var uten å vite hverken navnet mitt eller kundenr!!!!!! :ohmy:

 

4. ER DET MULIG???!??!?!?

 

Greit nok at NGT er den mest populære (og beste?) leverandøren i Norge, men kundeservicen deres kan de stappe en viss plass....

 

 

- En som vurderer å bytte leverandør -

(Noen som har tips om gode leverandører?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem som du nevner her. Meldte flytting, og fikk da opp at montør skulle komme i 2002, to år før jeg flyttet. Dette er vel fordi at en automatisk får opp siste innstalasjonsdato på det stedet du bor nå.

 

De trengte 9 uker på å koble meg opp på det nye stedet, og i tillegg måtte jeg betale 500 for å få det flyttet.

 

Jeg ringte CD, de kunne levere innen 1 uke, og gratis etablering. Dagen etter ringte montøren å lurte på om han kunne komme å levere modem og teste linjen. De svarer som oftest på tlf innen 5 min, så vente tiden jeg hadde hos ngt er borte. Prisen klager jeg heller ikke på. 398 betalte jeg hos ngt for 1700/512 linjen, mens nå betaler jeg 447 for 2050/2050.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem som du nevner her. Meldte flytting, og fikk da opp at montør skulle komme i 2002, to år før jeg flyttet. Dette er vel fordi at en automatisk får opp siste innstalasjonsdato på det stedet du bor nå.

 

De trengte 9 uker på å koble meg opp på det nye stedet, og i tillegg måtte jeg betale 500 for å få det flyttet.

 

Jeg ringte CD, de kunne levere innen 1 uke, og gratis etablering. Dagen etter ringte montøren å lurte på om han kunne komme å levere modem og teste linjen. De svarer som oftest på tlf innen 5 min, så vente tiden jeg hadde hos ngt er borte. Prisen klager jeg heller ikke på. 398 betalte jeg hos ngt for 1700/512 linjen, mens nå betaler jeg 447 for 2050/2050.

CD??

 

Hvem? Hva? Hvor?

 

Hvilken leverandør er det?

Lenke til kommentar

Har selv hatt min del problemer med NGT. Det kan virke som de tror at de ikke kan miste kunder. Nå skal det sies at kundeservicen deres er i ferd med å forbedre seg, de ansetter til og med folk som har peiling på data!

 

Vurderer sterkt å bytte til Chess når de kommer i gang, er godt fornøyd med kundeservicen deres så langt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemnet.

Men ett par mail så fiksa de det.

 

Men det som er dårlig er at jeg utrykkelig sa at jeg ikke kunne ta i mot montør før en bestemt dato, alikevel klarte de å bestille montør vel 2 mnd i forveien, jeg ga da straks beskjed om at jeg ikke var hjemme på dette tispunktet i en ny mail. NGT skulle da fikse dette. Alikevel ringte det meg en montør den dagen de hadde bestilt for tidlig. Sente ny mail, osv. mye styr. Fikk blant annet bekreftelse på at de ikke skulle komme montør, likevel fikk jeg bekreftelse på montør noen dager etterpå.

 

Men de klarte å ordne det til slutt, får bare håpe montøren kommer en dag i august. :roll:

Lenke til kommentar

Har selv nextgentel og er veldig fornøyd med kundeservice. Innstallasjonen ble foretatt 6 uker etter bestilling noe de fortalte ved bestilling. De gangene jeg har ringt kundeservice har de vært greie og hjulpet til. Hadde problemer med at telefonen ikke virket , ringte telenor og fikk beskjed at jeg måtte henvende meg til nextgentel pga at det måtte være noe problem med splitteren Deres. Dette gjorde jeg og den var faktisk i orden (internett virket). Ringte Telenor og deretter ringte en servicemann fra Telenor, samme leksa en gang til, skyldte på splitteren. Slik holdt jeg på i 14 dager før Telenor kom med servicemann, iflg. telefon måtte jeg betale alt for det var sikkert i splitteren inne i huset. Jeg ble oppringt på jobb og måtte gå hjem i 2 timer for han måtte sikkert inn i huset fordi det var der feilen var. Servicemannen klatret opp i stolpen og testet i boksen og her var det heller ingen summetone, det var brudd i en ledning mellom to stolper. Han kommenterte etterpå at det var godt det ikke var splitteren min for da måtte jeg ha betalt, er dette servicen fra Telenor Dere snakker om? De på nextgentel anntydet dette 14 dager før men hørte Telenor på det! (jeg har fasttelefon fra Telenor )

 

Kjempefornøyd med nextgentel, de holder farten på linja de lover. Alle jeg kjenner som har nextgentel klager heller ikke på noe. Jeg har tid til å vente litt på support, har jo bare trengt det 1 gang i løpet av 2,5 år

Lenke til kommentar

Jeg har NGT og er veldig godt fornøyd med den teksniske kvaliteten, men kundeservicen stinker definitivt.

 

Jeg flytta (innenfor samme sentral) i oktober i fjor. Jeg meldte flyttinga til NGT når det bare var tre uker igjen (de sier det kan ta seks uker), men ble fornøyd når datoen de oppga på min personlige side var datoen jeg ønsket (tre uker fram).

 

Dagen kom uten bredbånd, og på min side hadde NGT plutselig flyttet datoen tilbake 3 dager. Greit nok tenkte jeg, bortsett fra at dette gjentok seg på nytt og på nytt. Etter en måned hvor NGT hadde flyttet datoen over 10 ganger (og seks-ukers-fristen for flytting var passert med et par uker) sendte jege-post og lurte på om datoen de satte bare var tull.

 

Jeg fikk da svar at det bare var en foreløpig dato, og at ved uforutsette hendelser kunne den bli utsatt. Jeg sendte da e-post hvor jeg lurte på om de faktisk hadde slike uforutsette hendelser hver tredje dag i en hel måned, eller om det var andre (mindre uforutsette grunner), men fikk ikke noe svar.

 

Etter noen uker til hvor dette fortsatte, ringte jeg og fikk kontakt med en helt uinteressert person som kunne fortelle at, "Ja, datoene jeg stadig fikk oppgitt er bare tull - de setter den tre dager fram når de ikke har noen antatt dato" Mao, så var det skriftlige svaret jeg fikk også bare tull. Hun kunne derimot fortelle meg at de ventet på at Telenor skulle sjekke linja mi, og at det nok ville bli etter jul (mao minst 3 måneder etter meldt flytting), og at jeg "måtte" betale for hele perioden da de ikke hadde noen leveringsplikt.

 

Hadde de vært hakket mer seriøse, så kunne statusen på min side vært "ukjent leveransedato", med grunn "venter på linjesjekk av Telenor". I så fall ville jeg irritert meg på Telenor i stedet for NGT.

 

 

Enden på visa var at jeg ringte på nytt i januar da jeg fortsatt ikke hadde fått linja. Da snakket jeg med en som var hakket mer seriøs, som blant annet fant ut at de hadde registrert feil telefonnr. hos meg, og også kunne fortelle at jeg selvsagt ikke skulle betale for perioden etter seks uker fra meldt flytting. Bredbåndet kom til slutt rundt 1. februar.

Lenke til kommentar
3. Når jeg endelig får svar, svarer en slapp person...han virket ikke interessert å hjelpe meg i det hele tatt. De kunne ikke gjøre noe som helst, han sa tom til meg at de hadde bestilt dato 29.06 til meg. Og det var uten å vite hverken navnet mitt eller kundenr!!!!!! :ohmy:

Hva tror du sannsynligheten er for at han enten a) slo deg opp på telefon nummer eller b) navn og fant kun en kunde med ditt navn i flytteprossess?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Når det gjelder NGT er ting ganske greit: De har et suverent produkt og et suverent underdimensjonert servicesenter. Kort og greit. Trikset jeg pleier å bruke når jeg en ytterst sjelden gang i blant trenger assistanse er å ringe salgsavdelingen. De er som regel vesentlig kjappere til å svare. Merkelig det der... :p

 

(Og til dere som lurer: nei, de kan ikke nødvendigvis hjelpe meg, men hvis salgsavdelingen neddynges i servicehendvendelser tar kanskje NGT hintet til slutt...)

Endret av dostojevski
Lenke til kommentar
(Og til dere som lurer: nei, de kan ikke nødvendigvis hjelpe meg, men hvis salgsavdelingen neddynges i servicehendvendelser tar kanskje NGT hintet til slutt...)

Nei, mest sannsynlig får den konsulenten som tar telefonen et mindre salg per innkommende salgstelefon på neste ukes statestikk.

Lenke til kommentar

Klager man mye så får man ofte dårligere behandling av kundeservice, er man roligere så løses det ofte raskere.

 

Har selv tidligere klaget på forumet over behandlingen i forbindelse med flytting av en linje i mitt navn til et sted hvor det stod en linje i en annens navn. Løsningen ble etter mye om å men å si opp min linje og overta hans linje. (orker ikke forklare nå) men det var mye rot der.

 

Telefonnummeret ditt viser forresten hvilken kunde du er (om du lurte på det) hvis det er koblet til ditt kundenr:)

 

Sist jeg hadde problemer meldte jeg feilen mandagmorgen (oppdaget feilen på en lørdags kveld). Jeg hadde montør på døra innen 24 timer , som fikset problemet. Ikke noe knuffknaff fra NGT og kundekonsulenten var forståelsesfull og proffesjonell. Han stolte på meg og at jeg hadde kompetanse til å melde feilen riktig uten å måtte gå gjennom en lang periode med feilsøking hit og dit. Når de ikke heller fant noe feil fra sin side!!! så satte han ikke igang en lang det må være feil hos DEG diskusjon:) Bravida kom 08:30 dagen etterpå og tuklet litt i sentralen og fikk koblet opp linjen igjen.

 

Jeg er imponert:)

 

Har god erfaring med en sykk Kenneth hos NGT kundeservice, og en til jeg ikke husker navnet på. Skryt til dere to!

Lenke til kommentar

En liten opplysning, montørene jobber ikke for Nextgentel... Når jeg skulle få nextgentel var alt klart fra dems side men montøren (som i mitt tilfelle skulle komme fr abravida) bare utsatte og utsatte... Er tydlig at telenor missbruker sitt monopol for når jeg til slutt ble lei av nextgentel, greit at det ikke var dems skyld men ble lei av dem for det, så bestilte jeg telenor og da kan kunne samme montøren komme med en gang

 

Men en ting nextgentel må gjøre noe med er ventemusikken, den er gruuuusom

 

Jeg er for øvrig en fornøyd telenor kunde :)

Lenke til kommentar
Klager man mye så får man ofte dårligere behandling av kundeservice, er man roligere så løses det ofte raskere.

Skjønner at folka i service-avd. kan bli oppgitt når de svarer surpædder som ringer inn og klager. Men som alle andre, er de betalende kunder (de betaler for tjenesten, og ikke minst service'n), og fortjener nøyaktig samme tjeneste/service som alle andre. Dersom kundeservice ikke ser seg villige til å hjelpe disse, er dette dårlig.

 

 

Nettbutikkene har i det siste satt et større fokus på kundeservice, og det er jaggumeg på tide at ISPene får opp øya for dette!

Kanskje telepriser.no(/hardware.no) bør lage en ISP-oversikt der man kan fortelle om egne erfaringer, slik man kan med produkter/webshops her. :)

Lenke til kommentar
3. Når jeg endelig får svar, svarer en slapp person...han virket ikke interessert å hjelpe meg i det hele tatt. De kunne ikke gjøre noe som helst, han sa tom til meg at de hadde bestilt dato 29.06 til meg. Og det var uten å vite hverken navnet mitt eller kundenr!!!!!! :ohmy:

Hva tror du sannsynligheten er for at han enten a) slo deg opp på telefon nummer eller b) navn og fant kun en kunde med ditt navn i flytteprossess?

 

:roll:

Meget liten...ringte fra ureg. kontantkort, og presenterte meg ikke med navn. Kan jo selvfølgelig hende at jeg var den eneste som flyttet mitt abb...

 

Men, jeg sier nok opp NGT og går over til Telenor igjen... 2mbit til 600 kr er vel ikke så altfor galt??

Lenke til kommentar
En liten opplysning, montørene jobber ikke for Nextgentel... Når jeg skulle få nextgentel var alt klart fra dems side men montøren (som i mitt tilfelle skulle komme fr abravida) bare utsatte og utsatte... Er tydlig at telenor missbruker sitt monopol for når jeg til slutt ble lei av nextgentel, greit at det ikke var dems skyld men ble lei av dem for det, så bestilte jeg telenor og da kan kunne samme montøren komme med en gang

Tror du trenger en liten oppdatering. Telenor eier ikke engang halvparten av Bravida. Kanskje NGT har en dårlig/billig avtale med Bravida? Da jeg flyttet for ca. halvannet år siden, var det ikke engang Bravida som gjorde installasjonen for Telenor Online. Så båndene mellom Telenor og Bravida er ikke akkurat tette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...