zeitgeist Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Kan se ut til at Doom3-motoren bruker transistorene på kortet på en hittil ny måte. Carmack advarer vga-overklokkerne. id Software's Official DOOM3 Benchmarks
JimRamse Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 (endret) Nvidia banker ATi her ja. Regnte jeg egentlig med.... På OpenGL er Nvidia totalt overlegent ATi. Det som er litt festelig er at GT kortet til Nvidia banker toppmodellen til ATi (X800XT) Endret 22. juli 2004 av JimRamse
HKS Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 A note on overclocking: it is very likely that overclocked configurations that "play everything else perfectly" will start to show problems on D3 due to new usage patterns. Everyone is of course free to do whatever they want with their own hardware, but don't complain to us... Hmm... Ser de skriver det ja! Jepp... ATi sliter her. Dette er også verdt å merke seg: The benchmarking was conducted on-site, and the hardware vendors did not have access to the demo before hand, so we are confident that there is no egregious cheating going on, but it should be noted that some of the ATI cards did show a performance drop when colored mip levels were enabled, implying some fudging of the texture filtering. Å aktivere color mip levels er det eneste som kan deaktivere ATi sime optimaliseringer i AF...
_ziggy_ Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Buhuuu! Vil ha ny pc, men har ikke råd (noen som vet om en bank som er lett å rane ) Lurer på åssen det vil gå på min pc? - XP2800+ - 256 mb PC2700 ram (cas2) , skal oppgradere til 512 eller 1024 alt etter hva lommeboka tillater da.... - Radeon 9500 Skal lese hele den testen når jeg får tid... men det står vel ikke noen tester på så lave specs?
Bazer_Punk Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 (endret) Irriterende at spill produsenter samarbeider spesielt med et skjermkort merke Spesielt siden ej får Asus Ati X800XT PE i posten om få dager. Vurderer faktisk å lage mej en pc til med annet oppsett.. (Amd+Ati og en maskin med Intel+Nivida ) Endret 22. juli 2004 av Bazer_Punk
JimRamse Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Buhuuu! Vil ha ny pc, men har ikke råd (noen som vet om en bank som er lett å rane ) Lurer på åssen det vil gå på min pc? - XP2800+ - 256 mb PC2700 ram (cas2) , skal oppgradere til 512 eller 1024 alt etter hva lommeboka tillater da.... - Radeon 9500 Skal lese hele den testen når jeg får tid... men det står vel ikke noen tester på så lave specs? Du må nok skru av MYE av detaljene for å spille det glatt ja.....
ATWindsor Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Irriterende at spill produsenter samarbeider spesielt med et skjermkort merke Spesielt siden ej får Asus Ati X800XT PE i posten om få dager. Vurderer faktisk å lage mej en pc til med annet oppsett.. (Amd+Ati og en maskin med Intel+Nivida ) Spillprodusentene lar spillet sitt gå så bra som de får til på alle kort. AtW
Blib Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Du må nok skru av MYE av detaljene for å spille det glatt ja..... Tja. 1024 og medium kvalitet så burde han vell få en 40-45 FPS da, og det er ikke ille
bureaucrator Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 (endret) Synes oppriktig talt testen lignet litt på reklame. Forholdet mellom X800 og 8600GT var ikke like radikalt som de ga inntrykk av. Når forholdet mellom 6800 Ultra, 6800 GT og X800 XT er 42,5, 37,2 og 33,5 (1600x1200 m/ 4XAA og 8XAF) tillater de seg følgende kommentar: "it starts to look as if the Radeon X800XT-PE may not be worthy of being included on the same graph as we see average performance fall close to the 30 frames per second mark." Men sannheten er at 6800 Ultra trekker fra de andre, ikke at X800 Ultra faller tilbake. Synes heller eller ikke forholdet mellom kortene ovenfor og 5950 og 9800 beskrives helt edruelig. Det som derimot slår meg, er hvor mye prosessorkraften ser har å si her. Opplever at dette er litt i strid med hva de tidligere har uttalt, og det kommenteres ikke i testen i det hele tatt. Det hadde derfor vært svært interessant om de inkluderte et AMD-system i testen. Nåvel, skal ikke surmule her. Men er dere enige? Endret 22. juli 2004 av bureaucrator
Desdichado Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Spillprodusentene lar spillet sitt gå så bra som de får til på alle kort. Ja, og det er bomber i alle bruane i Norge også... des,OUT!
JimRamse Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Synes de yter jevnt over bra alle sammen, men det er jo ikke tvil om at Nvidia er bedre i OpenGL
Prizefighter Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Håper ATi klarer å gjøre noe med den dårlige kodingen bak OpenGL. Synes jeg leste de skulle gjøre hele kodingen på nytt.
DeeTee Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 (endret) Skal man ha et kort til å spille D3 er det jo ingen tvil at det er 6800 Ultra man skal gå for. Jeg valgte å gå for X800XT-PE, da det er mange mange spill som ikke kommer programmert med OpenGL. Med tanke på DX9 ytelse vil jo ATI korta være på topp igjen. Uansett vil jo singleplayer i D3 være godt spillbart med alle de kortene der uansett. Spiller man multi setter man ned grafikken og tweaker for max ytelse allikevel. Grunnen til at jeg gikk for X800XT-PE var at den var stillegående og ikke krevde så mye strøm. Begge kortene er veldig bra på forskjellige ting, og man kan ikke sette fingern på ett kort og si det ene er bedre enn det andre. Men til D3, helt klart nVidia. Var dog litt synd at de ikke hadde testet med AMD system, og kanskje litt forskjellige CPU'er. Tipper at flesteparten ikke sitter med en 3.6Ghz P4. "We want to start out with our high end system that was supplied by Dell. It utilized a 3.6GHz Pentium 4 processor and 4GB of 533MHz DDR2 Ram on an Intel i925X motherboard. The video cards used of course were all PCI-Express interface video cards all with 256MB of video Ram. NVIDIA's v61.76 driver and ATI's v8.05 driver was used for testing." Er jo greit setup det der liksom. Endret 22. juli 2004 av DeeTee
airguard Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Hadde ikke ati i sin bundle half-life2 en stund ? Dette er vel ikke noe nytt tror jeg. Men alt i alt er det da ikke så stor forkjell rent praktisk på disse testene, noen få frames her og der synes da ikke så godt.
HKS Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Håper ATi klarer å gjøre noe med den dårlige kodingen bak OpenGL. Synes jeg leste de skulle gjøre hele kodingen på nytt. Det får vi se på når det eventuelt kommer... Skjal love deg et er ganske mye jobb å skrive OpenGL driver helt fra bunnen av. ATi bør i mellomtiden komme med sikkelige Linux drivere også, Er jo verdt å nevne at Doom III kommer til Linux også! Id ønsker selvsagt at spillet demmes skal fungere så bra som mulig på alle kort.
Simen1 Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Skal man ha et kort til å spille D3 er det jo ingen tvil at det er 6800 Ultra man skal gå for. Eventuellt kan man redusere oppløsningen til 1280x1024 og bruke alt fra Radeon 9800pro og oppover. Da kommer man langt billigere ut og får likevel meget spillbare hastigheter. Jeg tviler på at det er særlig mange av dere som har skjerm som egner seg for 1600x1200 likevel. Jeg vet ikke hva folk her regner som "spillbart" men la oss si 50 FPS. Da er det faktisk ganske mange GPU'er som kan kjøre dette spillet i spillbare hastigheter. Man må bare velge en fornuftig oppløsning først.
Malvado Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Skal man ha et kort til å spille D3 er det jo ingen tvil at det er 6800 Ultra man skal gå for. Eventuellt kan man redusere oppløsningen til 1280x1024 og bruke alt fra Radeon 9800pro og oppover. Da kommer man langt billigere ut og får likevel meget spillbare hastigheter. Jeg tviler på at det er særlig mange av dere som har skjerm som egner seg for 1600x1200 likevel. Jeg vet ikke hva folk her regner som "spillbart" men la oss si 50 FPS. Da er det faktisk ganske mange GPU'er som kan kjøre dette spillet i spillbare hastigheter. Man må bare velge en fornuftig oppløsning først. Enig med deg, det er jo mote å ha lekre slanke LCD skjermer for tiden, og det gjennstår enda å se en folkelcd med 1600*1200 oppløsning. Tror nok at spillopplevelsen blir like bra på 1280*1024 og da får man ganske bra flyt uansett om man velger nvidia eller ati.
Ni kon Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 spillet vil bli spillbart på stort sett alle systemer og skjermer. Spørsmålet er bare hvor bra du vil ha dette. Noen sysn en sliten avi versjon av lord of the rings på en sliten 15" skjerm var en stor opplevelse, andre ville se denne på 82" CRT prosjektor i HD. Jeg for min del syns DOOM 3 og HL2 bør oppleves på skikkelig utstyr.
Eriond Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 spillet vil bli spillbart på stort sett alle systemer og skjermer. Spørsmålet er bare hvor bra du vil ha dette. Noen sysn en sliten avi versjon av lord of the rings på en sliten 15" skjerm var en stor opplevelse, andre ville se denne på 82" CRT prosjektor i HD. Jeg for min del syns DOOM 3 og HL2 bør oppleves på skikkelig utstyr. Ja, men du har det vel også... De fleste sitter med et eller annet som begrenser. Som min 19" Lcd...
Jon-d Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Jeg tviler på at det er særlig mange av dere som har skjerm som egner seg for 1600x1200 likevel. 21" CRT her Dessverre er ikke resten av pakka klar for noe 1600x1200 i D3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå