Gå til innhold

Doom3 lar overklokkerne svi?


Anbefalte innlegg

PS. Hva er det som gjør at de som spiller DoomIII og overklokkere får svi så mye mer enn de som spiller doomIII men ikke overklokker ?

 

Det skulle vært interessant å visst mer om dette. Det står litt om det helt først i artikkelen:

 

A note on overclocking: it is very likely that overclocked configurations that "play everything else perfectly" will start to show problems on D3 due to new usage patterns. Everyone is of course free to do whatever they want with their own hardware, but don't complain to us...

 

Talking to John briefly about his overclocking comments made some things clear to us that many enthusiasts will need to be aware of. When he speaks of "new usage patterns" he is literally talking about transistors on some of new GPUs that are going to be used for the first time when you play DOOM 3 on your video card. So be aware that pushing your GPU MHz may get you different results in DOOM 3 than with other games.

 

Jeg har ikke funnet noe mer om det. Men når mange OC'ere og biosflashere melder om artifacts i Doom3 og "alt vel" i Far Cry osv, så tyder det på at dette er en rell problemstilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sittet og spilt Doom3 i flere dager på mitt overklokka 9800np kort (405/330 fra original 325/290) og jeg har ikke sett snurten av noe slags artifacts av noe slag. Brukte først Omega 4.6, så 4.7 og nå bruker jeg Omega 4.8 driverne.

 

Resten av systemet er jo også overklokket, P4-2.8C @ 3.5. Så det må være uheldige sjeler som får disse problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...