Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoralternativer i VOLVO 245


Anbefalte innlegg

Ang det trådstarter lurer på:

Ja denne motoren vil passe i bilen din. Kan hende du må justere litt på motorfestene, Men alle b23/b230 motorer passer rett neddi uten å bytte fester, prøv å få tak i en b230et, evt b21et det er vel det billigste turbomotoralternativet etter at`n.

 

Foresten hvor mye bruker at`n din på langkjøring?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

hehe, mye rare utsagn her.

et par ting først!

 

EN B230ET blokk med orginal innmat tåler ikke mer en 210 hk kanskej 220 med god kam.

 

for det andre. 300 hk er INGEN ting ut av en B230FT motor som følgende ting er gjort med :

 

550 cc dyser

modifisert GLT innsug

Mega squitr datasprut

T0304 turbo.

Kvass kam.

 

 

Dette koster ca 30 000 kr og bygge. så kommer drivverk i tillegg.

 

men kjøper du en B230Ft motor fra sverige, og kjører på en M46 kasse så har du noe som holder godt og lenge :)

da har du 165 hk.

 

om du lurer på noe, så bare spørr :)

 

 

Mvh Erik

 

Volvo guru

med snart 300 hk ;)

Lenke til kommentar
Volvo ja... 300 hester i en 2,3?? trukke det gitt  :)

 

OG HVORFOR IKKE DET?

 

Volvo har solide motorer som holder lenge, men 300 går ikke med standardstempler,veiv, ol.

 

B230FT HOLDER FINT 300HK OG MER MED ORGINAL INNMAT. MED FORDEL BØR DEN BALANSERES OG VEKTJUSTERES

 

En på jobben kjøpte en 240 med motor til 160 000 kroner. selv DEN var det ikke mer enn 290 hester i... tenk på det! :hmm:

 

HAN BLE LURT. ENKELT OG GREIT.

 

men, for all del, bytter du motor; Bytt kasse!  og sett ALDRI inn 5-trinnskassa til volvo...en 740 TIC drar det 5-giret til helvete bare med en chip... :ermm:

4-trinnskassa er mye bedre :)

 

M46 KASSA HOLDER ET STYKKE OVER 200HK.. 3.GIRET GÅR FØRST.

2494552[/snapback]

 

 

Lenke til kommentar
det er vel b230et blokka fra 87 eller 88 som egner seg best til trimming hvis jeg ikke husker helt feil her nå. Men nyere fk/ft lavtrykksturbo er jo mer moderne i utgangspunktet såklart.

 

Det grymmeste må jo være en volvofemmer med twinturbo, slike 2,5litere man finner i 850 osv

 

Edit: de fleste motortrimmere bruker 8v topper når de bygger volvomaskiner. 16v topper er vel såpass mye dyrere og mer kompliserte at det ikke egner seg like godt

2553923[/snapback]

 

b230et er den svakeste motoren det... b230ft med groveste rådene er det beste rødblokk alternativet..

Lenke til kommentar
Med nok peng kan vel alle volvos turbomotorer trimmes til 600 hest... (?)

5756876[/snapback]

 

Invister i en B230ET med 182 HK i.

Den org Rødblokken har potensial helt opp til 530 HK, men det vil du ikke koste på en " vanlig" 240.

 

182 hk er på org. ladetrykk fra 0,45-0,5 bar, ved 3500 r/pm,

du drar de lett oppi mot en bar, å da snakker vi bortimot 200 HK, data-sprut, grønne dyser, chip, promming å større turbo, samt Intercooler, senking av kompresjon, underspylte stempler, større ventiler så snakker du ganske sikkert gode 300 hk! =)

 

Have fun!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...