Gå til innhold

Sjekk High-End krava til Doom III i skjermkort.


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk nede til høyre på denne siden : DENNE

Der er anbefalt 2ghz cpu, 512 ram, og et 9800kort...

Det er jo ikke allverdens. Nå må folk slappe litt av. Klarer man å kjøre FarCry bra så tipper jeg Doom3 går bra det også. Det kommer til og være flust med detaljrikdom enten man spiller på medium eller very high. For og være helt ærlig så tror jeg ikke man har tid til å vurdere forskjellen når man har ørten demoner i hælene

Jepp. Det blir nok fullt spillbart med GeForce4, Radeon 8500 eller høyere. Tror neppe ID skyter seg selv i foten med å ha alt for store maskinkrav, da ville alt for få kjøpt spillet.

Lenke til kommentar

Er enig med at de fleste vil kunne kjøre spillet uten det å ha behov for å kjøpe nye komponenter, men jeg tror også at Doom 3 vil ha en del ting i "baklomma" som vil gjøre grafikken konkurransedyktig en god stund fremover, iD Software har tross alt brukt lang tid på det her og har nok et "ess" i lomma ved tanke på grafikkmuligheter. ;)

Lenke til kommentar
Er så jævlig lei av hypen rundt Doom 3. Ser ikke noe mer spektakulært ut en mye annet der ut. Er ikke gameplayet bra, får en jo enten grine eller le av det hele (det er jo det som teller, ikke pen "pakning").

enig..

 

men hele poenget med doom3 er jo den nye motoren som blir tilgjengelig for andre spill designere... og det er der grafikken kommer inn...

 

selve spillet Doom 3 har jeg ingen store forventninger til..men motoren.... :love:

Lenke til kommentar
Er så jævlig lei av hypen rundt Doom 3. Ser ikke noe mer spektakulært ut en mye annet der ut. Er ikke gameplayet bra, får en jo enten grine eller le av det hele (det er jo det som teller, ikke pen "pakning").

Enig.

 

Bortsett fra grafikken ser jeg ikke hva som er så voldsomt spesielt med dette spillet.

 

Gameplayet ser ikke noe mer spesielt ut fra alle andre "vanelige" FPS spill, i tillegg til at Doom III bare har en multiplayer som tar 4 personer per game uten COOP mode heller.

 

Ellers ser gameplay, AI, osv, ganske normalt ut.

 

 

Half-Life 2 der i mot vil jeg ha på grunn av god grafikk, i tilegg til at alle filmene fra spillet så langt har gitt meg en god indikasjon alt spillet har å tilby meg. Når jeg tenker over det så har Doom III såvidt noen gameplay filmer å tilby.

Lenke til kommentar
Er så jævlig lei av hypen rundt Doom 3.  Ser ikke noe mer spektakulært ut en mye annet der ut.  Er ikke gameplayet bra, får en jo enten grine eller le av det hele (det er jo det som teller, ikke pen "pakning").

enig..

 

men hele poenget med doom3 er jo den nye motoren som blir tilgjengelig for andre spill designere... og det er der grafikken kommer inn...

 

selve spillet Doom 3 har jeg ingen store forventninger til..men motoren.... :love:

Har heller ikke verdens største forhåpninger, mest fordi jeg ikke vil bli skuffet, men vi må jo huske på at det er etterfølgeren til kanskje historiens kuleste fps (doom2), det er jo kult å spille den dag i dag (selvsagt med doomsday-motoren).

 

Men sequels har jo skuffet før, deus ex 2 feks, det var jo en katastrofe av en oppfølger. Går ofte dårlig når man skal være "konsollvennlig"

 

AtW

Lenke til kommentar
Er så jævlig lei av hypen rundt Doom 3.   Ser ikke noe mer spektakulært ut en mye annet der ut.   Er ikke gameplayet bra, får en jo enten grine eller le av det hele (det er jo det som teller, ikke pen "pakning").

Enig.

 

Bortsett fra grafikken ser jeg ikke hva som er så voldsomt spesielt med dette spillet.

 

Gameplayet ser ikke noe mer spesielt ut fra alle andre "vanelige" FPS spill, i tillegg til at Doom III bare har en multiplayer som tar 4 personer per game uten COOP mode heller.

 

Ellers ser gameplay, AI, osv, ganske normalt ut.

 

 

Half-Life 2 der i mot vil jeg ha på grunn av god grafikk, i tilegg til at alle filmene fra spillet så langt har gitt meg en god indikasjon alt spillet har å tilby meg. Når jeg tenker over det så har Doom III såvidt noen gameplay filmer å tilby.

Gameplayet til HL2 ser akkurat like "kjipt" ut som på Doom3 og alle andre FPS. Grafikken er til og med ikke noe bedre, så personlig ser jeg ikke at noen kan glede seg mer til det pga gameplay eller grafikk. Sier nå bare jeg.

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar

2GB????

Han der fyrn trur vel at han lever i 2010!

Hvis man ser på monsterne i doom 3 så ser man at de er ufattelig kantete!

Spillet ble også demonstrert på E3 2003 og da eksistert ikke X800XT og 6800U! Da ble det kjørt på maks med et 9800pro!!

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
2GB????

Han der fyrn trur vel at han lever i 2010!

Hvis man ser på monsterne i doom 3 så ser man at de er ufattelig kantete!

Spillet ble også demonstrert på E3 2003 og da eksistert ikke X800XT og 6800U! Da ble det kjørt på maks med et 9800pro!!

DA ja. ;)

Grafikken ser ikke særlig mye bedre altså.. :ermm:

Lenke til kommentar

Herregud, hQns.

 

Synes at dere kan slappe av litt nA. Tror ikke du begynner A grine av hakking og lav opplQsning/kvalitet selv om du har f.eks. R9600xt, 512MB PC3200 RAM og f.eks. AMD 2500+. Dere som er sA ivrige etter A kjQre DOOM III, Far Cry, HL2 osv. @ "ULTRA l337 h4xx0r quality", burde slappe av. SAnn er det alltid, folk tror de trenger sA mye bedre enn det de faktisk gjQr, men det er vel uansett ikke mitt problem. Lykke til for alle som har det lusne mOkkakortet 9800PRO og den stakkarslige 2500+'en, be strong.

 

 

 

 

 

:!:

Lenke til kommentar
Er så jævlig lei av hypen rundt Doom 3. Ser ikke noe mer spektakulært ut en mye annet der ut. Er ikke gameplayet bra, får en jo enten grine eller le av det hele (det er jo det som teller, ikke pen "pakning").

Det er Doom. Det er det som er poenget. Spillet som tidlig på nittitallet skapte overskrifter over store deler av verden på grunn av vold og blod. Spillet som for allvår fikk fart på fps sjangeren.

 

Nå kommer det en oppfølger etter så mange år siden siste spillet i serien. Klart det blir hype rundt et slikt spill.

 

 

Om det er noe bra får vi snart se selv.

 

 

Jeg gleder meg. Tror bare jeg må skaffe meg en bedre PC for å få noe glede av spillet.

Lenke til kommentar

Tror det ville vært bedre med mer minne på skjermkortet slik at texturene kan være ukomprimerte og man får optimal bildekvalitet. Er nok derfor de anbefaler mye ram p.g.a texturene som VeXx også sier. Hadde skjermkortet hatt mer minne hadde man sluppet trafikken fra og til minnet.

 

edit: skriveleif

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...