Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kon-Tiki 2012

 

Sitter igjen med en følelse av at den mangler noe ekstra. Det flyter (bokstavelig talt) egentlig bare greit avgårde. Spenningskurvene når aldri noen topper. Ting skjer på en måte bare. Syntes også at avslutningen var litt antiklimaks. For all del, ikke en dårlig film. Jeg følte meg underholdt og jeg begynte å bla i boka til Heyerdahl da jeg kom hjem. Og det er et godt tegn, at en film får meg til å sjekke ut mer. Tror jeg skal få lest boka i løpet av høsten. Samme inspirasjon fikk jeg når jeg så en film om Baader-meinhof for noen uker siden. Men som sagt klarer filmen aldri å engasjere helt og den klarer ikke å ta det ekstra steget for å bli en skikkelig god film. Gustav Skarsgård gjør etter min mening den beste skuespillerprestasjonen som Bengt Danielsson, selv om ingen av de andre gjør seg bort. Norsk film trenger kanskje såpass "store" filmer, men skulle ønske de hadde vært bedre.

 

6,5/10

 

Wimbledon 2004

 

En enkel og grei romantisk komedie. Egentlig ikke noe mer eller mindre. Flere biroller er gode, spesielt James McAvoy som hovedpersonens bror. Har alltid hatt sansen for Kirsten Dunst, kanskje ikke skuespillermessig men dog. Ikke noe å hoppe i taket for, eller å reise seg opp fra sofaen/stolen for heller. Er den verdt å se? Tja, vanskelig å si. Det gjør vel ingenting, men ikke noe jeg ville ha planlagt eller brukt penger på.

 

5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mr. Nobody

 

En av de beste filmene jeg har sett noensinne. Utrolig vakker og gjennomført film. Jeg kan nesten ikke tro at denne filmen ikke er mer kjent og roset enn det den er. Filmen handler hovedsaklig om hvordan de valgene man tar påvirker livet, og drar inn massevis av filosofi og fysikk uten at det virker noe som helst overfladisk eller tvungent.

 

10/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...