Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Så faktisk en film her om dagen. Lite film for tiden i disse sosiale sommertider.

 

Terminator [1984]

 

Hadde forventninger, da jeg vet at den er på IMDb top 250.

Den skuffet ikke. Bra driv, genial musikk, og en beinhard skurk! Arnold er konge. Liker konseptet, og gleder med til å se nummer 2.

 

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så faktisk en film her om dagen. Lite film for tiden i disse sosiale sommertider.

 

Terminator [1984]

 

Hadde forventninger, da jeg vet at den er på IMDb top 250.

Den skuffet ikke. Bra driv, genial musikk, og en beinhard skurk! Arnold er konge. Liker konseptet, og gleder med til å se nummer 2.

 

8/10

 

Hadde selv et gjensyn med The Terminator for noen måneder siden. Da var det mange herrens år siden jeg hadde sett den sist og jeg fryktet den ville fremstå som "cheesy" og totalt utdatert, men den skuffet ikke. En klassiker.

 

"Escape From Police Station" må jo være det tøffeste musikkstykket, ved siden av Terminator-temaet, fra The Terminator. Tar jo helt av ...:yes:

 

Terminator 2 derimot er jo, etter min mening, obligatorisk for alle filminteresserte og topper som min favorittactionfilm gjennom tidene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Brewster McCloud (1970)

 

post-140267-1281206108,8154_thumb.jpg

 

Må være noe av det merkligste jeg har sett. Hele greien føles random, og tatt på sparken.

 

"Hva skal vi filme idag?"

"Tja, hva med...."

 

Sånn kan jeg tenke meg det foregikk under filmingen.

 

Det som jeg forstod:

 

Vi har en psyko tenåring som kler seg som Waldo fra Where's Waldo bøkene.

Han er helt fasinert på fugler og det å fly, og bestemt seg for at han skal fly. Under prosessen å finne ut av fuglenes teknikk dreper han folk....eh ja.

 

Vi følger også med en dektiktiv som jakter etter han.

 

Alt er en komedie film, en ganske sprø enn. Det er så mye vannvittig at det blir kaotisk. Ikke på en "National Lampoon" måte, men på en ubeskrivelig rar måte.

 

Likevel klarte jeg ikke å rive meg løs fra filmen. Den underholdt, men det var en lettelse når det endelig var over.

 

Det sykaste jeg opplevede:

 

En av hovedpersonene, dektektiven, tar selvmord fordi han kjasjet bilen mens han drev å kjøre etter morderen! Han sier at beina hans er knust og han sitter fast, men bilen kjørte bare i et lite vann, og bilen var helt fin!

 

 

5/10

 

post-140267-1281206124,2051_thumb.jpg

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Så faktisk en film her om dagen. Lite film for tiden i disse sosiale sommertider.

 

Terminator [1984]

 

Hadde forventninger, da jeg vet at den er på IMDb top 250.

Den skuffet ikke. Bra driv, genial musikk, og en beinhard skurk! Arnold er konge. Liker konseptet, og gleder med til å se nummer 2.

 

8/10

 

Det bør du, nummer 2 sies å være tidenes beste oppfølger til en film noensinne. Og det er jeg veldig enig i.

Lenke til kommentar

Corleone (2007) (serien)

Corleone gjenspeiler byen Corleone som ligger på øya Sicilia, Italia. Den går ut fra 30-tallet, og ut til 90-tallet. Serien gjenspeiler det gode og det onde. Politiets og mafian's side. Toto Riina. En fattig bondegutt, som bygger seg opp i "rang" et par år etter at faren døde av en bombe. Toto blir tidlig mektig, og blir sett på med stor respekt.

Fra politiet's side får vi se Biagio Schiro. En politimann som igjennom sitt hele liv vil jakte ned Toto og hans mafiavenner. Det rare er at Toto og Biagio er venner fra barndommen, men går vær sin vei kan man si. Toto bygger seg opp, og gjør små jobber. Blant annet å terrorisere gårdene til de andre beboerne, og skade kyrne. Etter hvert utvikler det seg til mord. Toto blir mektig, svært mektig, og vil kvitte seg med de andre mafiabossene. Riina danner en gjeng, ut ifra flere unge gutter, som vil bli samfunnets fiende nr.1.

 

Politiet sliter sterkt med å få tak i Riina. Årene går, og det er flere folk som er kjøpt og betalt av Riina. Korrupte dommere og politimenn. En mann med navn Maino vil vitne mot Riina, for han har informasjonen som kan felle Toto. Det blir rettsak. Men ser man det! Dommeren er korrupt, og Maino blir utpekt som en tyster. Maino skjønner at dette er slutten på hans liv, og henger seg dagen etter.

Årene går, og Toto begynner narkotikavirksomhet, for å tjene mer penger. Politiet får lukten av dette, og stenger ned mange av hans raffinerier, men Toto blir ikke tatt, og Biagio får ikke tak i han.

I starten av 1993, blir Toto tatt, etter at politiet har overvåket huset hans i flere dager. Han får livstid i fengsel, og lever den dag i dag, 77 år. Han har også sett på serien i fengselet.

 

Vi kan vel takke Falcon for at Riina ble tatt. Falcone har også fått et flyselskap oppkalt etter seg, nemlig Royal Falcon

 

Skulle jeg forklart mer detaljert, hadde det blitt alt for langt. Utrolig gode skuespillere, og god lyd. Kvaliteten og filmen er litt shaky og kornete, men dette har ikke brydd meg. Er ikke mye effekter, men de effektene som er, er gode.

10/10

Lenke til kommentar

Centurion:

 

Hadde fått med meg at den hadde blitt møtt med en del negative tilbakemeldinger fra før av. Men har man lite å gjøre, så har man lite å gjøre. Nå skal det sies at jeg ikke husker så alt for mye fra filmen, noe som kan komme av en veldig tynn historie. Hvor man hadde satset på at litt blod og lemmer skulle dekke over de værste manglene i filmen. Men neida. Det som egentlig var mest synlig igjennom filmen var bildet, fargene og omgivelsene føltes rett og slett livløse og falske ut. Og når man først skal lage en film om noen som er på rømmen, så ville er det trist at alle karakterene skal føles så overflatiske ut.

 

3/10

Lenke til kommentar
Så faktisk en film her om dagen. Lite film for tiden i disse sosiale sommertider.

 

Terminator [1984]

 

Hadde forventninger, da jeg vet at den er på IMDb top 250.

Den skuffet ikke. Bra driv, genial musikk, og en beinhard skurk! Arnold er konge. Liker konseptet, og gleder med til å se nummer 2.

 

8/10

 

Hadde selv et gjensyn med The Terminator for noen måneder siden. Da var det mange herrens år siden jeg hadde sett den sist og jeg fryktet den ville fremstå som "cheesy" og totalt utdatert, men den skuffet ikke. En klassiker.

 

"Escape From Police Station" må jo være det tøffeste musikkstykket, ved siden av Terminator-temaet, fra The Terminator. Tar jo helt av ...:yes:

 

Terminator 2 derimot er jo, etter min mening, obligatorisk for alle filminteresserte og topper som min favorittactionfilm gjennom tidene. :thumbup:

 

Helt enig. Skal se Terminator 2 as soon as possible :)

Lenke til kommentar

Tango & Cash (1989)

 

Denne lekkerbisken av en film gikk på TV'n her om dagen, og det var en meget hyggelig opplevelse.

 

Fylt med eksemplarisk bruk av klisjéer, stereotype karakterer og tidlig 90-tallsmusikk kan denne filmen være flott om man er åpen til sinns. I mitt tilfelle leste jeg til eksamen da denne gikk på TV; man blir ikke mer åpen enn man er i eksamenstiden.

 

Jeg lo høyt og mye, og for det får den 7 av 10 hos meg.

Lenke til kommentar

Leon

Kommer ikke til å gjøre et lang innlegg eller anmeldelse, men fy fader for en god film! God lyd og bilde, mye for det var blitt restaurert. Men må si det er en av de bedre filmene jeg har sett. Ville gjerne sett litt mer av Leon's oppdrag også, men ellers en utrolig god film med mye action samt drama!

 

10/10

Lenke til kommentar

Alien

 

alien-movie-poster11.jpg

 

Har aldri likt horror filmer, men dette er en av de beste filmene jeg har sett.

 

Fantastisk atmosfære i denne filmen, soundtrack, kameravinkel osv, alt er på plass.

 

En fryktinngytende alien går løs, man vet aldri hva den kommer til å gjøre...

 

"in space no one can hear you scream".

 

 

10/10

Endret av Inhabil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel ikke akkurat en bra link å legge ut, da.

 

"Enough with trying to describe this spam on film. It's main star, like the plot, has no legs to stand on right from the outset.

 

The Computer animation was far inferior to the first film, like low-grade hamburger is to prime-rib. Hamburger left out on the counter overnight. Phew!

 

A list of the faults and problems with this film could fill volumes and I'd just like to say AVOID THIS TORTURE, especially if you halfway liked the first film. This one completely ruins the first and even complaining about it won't help the sour taste left in your mouth after you swallow back your own bile.

 

Really, really ghastly..."

 

er det første som står :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Alien vs Predator virket bra , synd jeg sovna......

 

Night of the living dead 3/6

 

Meh , oppskrytt....ikke saa de spes skumle ut heller , trodde de skulle se helt jevlige ut med mark i hodet etc....lol

Lenke til kommentar

Dogtooth (2009)

 

http://www.youtube.com/watch?v=QFtDzK64-pk

 

Gresk film om alternativ oppvekst som ga meg følelsen av å ha blitt «mind fucked» rett etter jeg kom ut fra kinoen. Du husker kanskje hvordan Fritz skjermet barna sine fra verden? I Dogtooth møter vi tre søsken som har vokst på tilsvarende måte, bare med mye mer kjærlighet. De har hva jeg vil kalle en normal familie, om man ser bort fra at de tror pusekatter er verdens farligste drapsdyr og at flymaskinene som svever over hagen er leketøy.

 

Jeg forventet mange drøye scener av denne filmen; en setting med tre ungdommer i tyveårene som kun kjenner til hverandre, lovet ikke godt når man blander inn litt begjær og denslags. Men balansen mellom det ekle og spennende var bra.

 

Hverken en fantastisk eller forferdelig film som jeg anbefaler om du liker det litt sært, og ikke plages med å lese tekst i to timer. Du må gjerne vente til den kommer på DVD, jeg tror ikke kinoopplevelsen spilte noen rolle for denne filmen.

 

 

 

PS. Dette er IKKE en film for barn. Den tar opp et alvorlig emne, og noen scener er langt fra uskyldige. Jeg mener den burde burde hatt 18 års aldersgrense.

Endret av cbastus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare tittelen hørtes helt fantastisk ut, det at den er på bottom list er bare bedre. Var det en slik "dette er så dårlig at det er bra" ala Ed Woods filmer eller var det en slik "dette er så dårlig at det er dårlig" ala Transformers 2?

Det går vel en ganske fin grense mellom de to kategoriene, som beror svært på den enkeltes filmsmak, men for meg var dette bare makkverk fra ende til annen. Tittelen og konseptet er imidlertid herlig elendig, og har man sett 1'eren blir hele opplevelsen desto latterligere. For å oppsummere: Ikke dårlig-bra som Ed Wood's "Glen Or Glenda", men heller dårlig-dårlig som Aune Sands "Dis".

Lenke til kommentar

Hot Tub Time Machine

 

En morsom film som ikke er altfor avansert, men er alikevell av den typen jeg bare kan sitte å nyte i timesvis uten å kjede meg. Den tar ikke seg selv for seriøst, og det er også det som er så digg. En underholdende film og en bra slutt :)

 

7/10

Lenke til kommentar

Vel, Lawnmower Man 1 sitt plot var som følgende:

 

 

 

En tilbakestående kar som klipper gresset hos en cybernetikk-forsker begynner å snoke inne på labben hans, og finner et Virtual Reality program (med tilhørende 90-talls VR hjelm såklart), der han kan spille flysimulator spill og "fly" med å henge i en gyro-ring greie. Så kobler han seg til hele "The Net" via dette VR systemet og blir en cyber-gud som kan stenge ned strømmen og telefonnettet og alt mulig bare med å være i cyberspace. Også må selvsagt noen agenter kvitte seg med dette viruset han er blitt, da.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...