Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Både hovedrollene og politimennene skjøt som gærninger på hverandre, men traff ikke en dritt.

Jeg ser ikke problemet med dette. For å sitere våre venner i Cracked:

 

Full-auto is only really used for suppression, that is, to make the bad guys duck their heads and hunker down while your people maneuver into position. In fact, virtually all bullets are used for this. For each insurgent killed in Iraq and Afghanistan, 250,000 shots are fired that hit absolutely nothing. About three tons of ammunition for every one dude killed.

 

http://www.cracked.com/article_18576_5-ridiculous-gun-myths-everyone-believes-thanks-to-movies_p1.html :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digger action jeg også, men liker ikke Die Hard filmene jeg heller. Vet ikke hvorfor. De var bra da de kom ut, men holder seg dårlig. Det som var "rått og brutalt" da har blitt ganske tamt idag. Selv de gode Arnold filmene, har myknet med alderen.

 

Enaste action film som jeg synes klarer å holde på "brutaliteten" fra den tiden er Robocop.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke opplevd den herlige kildekraften ved å se gamle filmer som faktisk er like bra som nye. Start med 12 Angry Men.

Det gjorde jeg, hadde ikke sett en eneste svart hvitt film før jeg så den forrige jul. De som stalker meg/kjenner meg litt vet jo hvordan det har gått. Svart-hvitt er herlig.

Lenke til kommentar
Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Både hovedrollene og politimennene skjøt som gærninger på hverandre, men traff ikke en dritt.

 

Dette er rekna som ein av dei beste skotvekslingane på film. Synd du ikkje likte den.

Såpass? Blir nok et gjensyn med den filmen om ikke så lenge. Fikk nok alt for høye forventninger til den, og ble da litt skuffet.

Lenke til kommentar

Requiem for a Dream (2000)

Requiem-for-a-dream-320x240-requiem-for-a-dream-7532179-320-240.jpg

 

Gjensyn med enkelt og greit, en av mine favoritt filmer. En film man kan tenke på i flere dager med et soundtrack som setter seg i hodet. Den viser også avhengigheten vi har av TV, matvaner osv...

Aronofsky har gjort utrolig bra med klipping og raske bilder å inkluderer med kraftig lyd til de diverse dop scenene.

 

Ellen Burstyn gjør en utrolig rolletolkning i denne filmen og den har en helt fantastisk slutt.

 

10/10

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Forventninger kan være både positivt og negativt. Jeg har funnet ut at det som regel er best å ikke ha noen spesielle forventninger, og dermed vite minst mulig om en film før jeg ser den. På den måten har jeg fått positive overraskelser i fleng :)

Lenke til kommentar

Såpass? Blir nok et gjensyn med den filmen om ikke så lenge. Fikk nok alt for høye forventninger til den, og ble da litt skuffet.

 

Dei fem fyrste listene på googlesøket "best shoot outs movies":

http://www.askmen.com/top_10/entertainment/top-10-shootouts_1.html

http://www.thevine.com.au/entertainment/top10/top-ten-movie-shoot-outs20100608.aspx

http://www.dailytop10.net/top-10-movie-shootouts-of-all-time/2/

http://listverse.com/2008/05/27/top-10-movie-shootouts/

http://www.amazon.com/Ten-Greatest-Movie-Shoot-outs/lm/2ANBB58888VEH

To fyrsteplassar, to andreplassar og ein tredjeplass.

Lenke til kommentar

Digger action jeg også, men liker ikke Die Hard filmene jeg heller. Vet ikke hvorfor. De var bra da de kom ut, men holder seg dårlig. Det som var "rått og brutalt" da har blitt ganske tamt idag. Selv de gode Arnold filmene, har myknet med alderen.

 

Enaste action film som jeg synes klarer å holde på "brutaliteten" fra den tiden er Robocop.

 

Die Hard er som en god vin, om alderen gjør noe med den så er det å gjøre dem enda bedre og mer verdifull.

 

Men det er vel dem som hevder Brad Pitt og Madonna ikke holder seg godt for alderen heller.

 

Men, man kan jo bli misledet om brutalitet er noe som spiller inn hva god action er eller ikke er. Brutalitet er som damer med kløft, man prøver å dekke over andre mangler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Såpass? Blir nok et gjensyn med den filmen om ikke så lenge. Fikk nok alt for høye forventninger til den, og ble da litt skuffet.

 

Det var nok ikke dine høye forventninger som felte filmen, men feil forventninger. Du så for deg en actionfilm, noe Heat ikke er (etter klassiske standarder). At du derimot ikke likte bankscenen er derimot et mysterium jeg ikke kan forklare. Det er tidenes råeste skytesekvens.

Lenke til kommentar

@Slimda:

 

Mener du virkelig at det ikke finnes en film pre 1960 som er tidløs/god?

Du har tydeligvis ikke opplevd den herlige kildekraften ved å se gamle filmer som faktisk er like bra som nye. Start med 12 Angry Men.

 

(Jeg vet det var en humoristisk undertone i innlegget, men det føles likevel ikke slik.)

Det var en humoristisk post. Det jeg ville poengtere, er at filmtitter-miljøet har en tendens til å bli veldig enige med seg selv imellom. Så snart det kommer en uerfaren filmtitter og sier at en klassiker var dårlig, blir det til tider rimelig dramatisk her. Moteforumet lider vel av samme sykdom vil jeg tro, hvor man angriper de med vikende meninger.

 

Vel å merke, jeg setter ting litt på spissen nå, da det vanligvis går greit for seg.

 

Og jeg valgte 50 år gamle filmer som et eksempel nettopp fordi jeg vet at faste filme-tittere liker slikt, mens din vanlige Ola Nordmann helst foretrekker puppeactionfilmer med store eksplosjoner og enda større pupper.

Lenke til kommentar

Skytescenen er veldig intens og spennende, ja. Heat er en dramatisk thriller med innslag av action. Katt-og-mus-leken og dynamikken mellom hovedrollene gjør filmen for min del :)

 

Det var en humoristisk post. Det jeg ville poengtere, er at filmtitter-miljøet har en tendens til å bli veldig enige med seg selv imellom. Så snart det kommer en uerfaren filmtitter og sier at en klassiker var dårlig, blir det til tider rimelig dramatisk her. Moteforumet lider vel av samme sykdom vil jeg tro, hvor man angriper de med vikende meninger.

De som ofte skriver at en "klassiker" er dårlig, begrunner det som regel ikke. Mangelen på begrunnelser kan like gjerne være en av hovedårsakene bak "dramatikken" :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Requiem for a Dream (2000)

 

Requiem-for-a-dream-320x240-requiem-for-a-dream-7532179-320-240.jpg

 

 

Gjensyn med enkelt og greit, en av mine favoritt filmer. En film man kan tenke på i flere dager med et soundtrack som setter seg i hodet. Den viser også avhengigheten vi har av TV, matvaner osv...

Aronofsky har gjort utrolig bra med klipping og raske bilder å inkluderer med kraftig lyd til de diverse dop scenene.

 

Ellen Burstyn gjør en utrolig rolletolkning i denne filmen og den har en helt fantastisk slutt.

 

10/10

Hvordan er det å se filmen flere ganger? Har sett den en gang, men er litt redd for å se den igjen tilfelle "magien" blir borte.

Endret av Bruker-127711
Siterer bilde.
Lenke til kommentar

Hvordan er det å se filmen flere ganger? Har sett den en gang, men er litt redd for å se den igjen tilfelle "magien" blir borte.

Jeg har sett den to-tre ganger, og magien er definitivt fremdeles tilstede. En vanvittig intens opplevelse, spesielt mot slutten. *snufs*

Lenke til kommentar

Inception

Årleit som action-film, men for min del ble det i litt for stor grad mye effekter og "ufarlig" skyting/slossing som ikke gir meg så mye. Sikkert mange som synes det er stilig, men når drømmene kollapser og filmen blir 2012 så blir det for mye. Likte gravitasjons-opplegget though - og Bond-stilen i snescooter-sekvensen var også underholdende.

 

Dogtooth

Veldig forstyrrende på mange måter, men et interessant eksperiment som gir noe helt annet enn hva de fleste har sett før. Mange morsomme scener i filmen, brøt ut i latter gjentatte ganger - ikke nødvendigvis så passende hver gang, men vanskelig å reagere på noen annen måte.

Filmen må sees, men tenk deg om hvem du ser den med^^ Går på Vika og Ringen atm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...