Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Tullpreik. Skuespillerene var nødt til å byttes ut, da de gamle er akkuart det GAMLE. Synes den nye filmen var knallbra jeg. Satt å smilte å lo fra begynnelse til slutt. En kjempebra remake (nyrenovering) av orginale A-Team tv-serien. Av skuespillere var det dog Sharlto Copley som skilte seg ut. Han gjorde en kjempetolkning av Murdock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Karate Kid (2010)

 

Denne nye versjonen av The Karate Kid er så og si en av de bedre nye remakene jeg har sett. I dag er det jo sånn at de filmene som ble gjort for 20-30 år siden skal gjøres om igjen, men selvsagt mye bedre og de gamle rollene vi så da, er erstattet med nye. Hvertfall så er The Karate Kid en veldig god remake. Hovedrollene Jaden Smith og Jackie Chan passer godt rollene som Dre Parker og Mr.Han Disse to utgjør en herlig duo og får til en bra, underholdene og morsom kjemi sammen på lerretet. Det er drama, action, kjærlighet og intensitet inkludert her samtidig som alt foregår i det vakre Kina. Det er det typiske eventyr om underdogen som sliter hjemme, er ikke fornøyd med hvor han har havnet, men til slutt kommer seg opp, blir lært og slår tilbake. Og alt dette på en spennende og vakker måte. Vår Harald Zwart har gjort en utrolig god jobb med filmen, skapt en film som alle kommer til å kjenne seg igjen i. Det er selvsagt noe av den samme klisjeen som før, gjort på den gode, gamle Hollywood måten, men det er slik vi alle er glad i. Et fantastisk og velgjort prosjekt! 09/10

 

Har nettopp sett denne nå. Og må vel si jeg har veldig blandet opplevelse.

 

Grei film og greit skuespill. Men kanskje litt tidlig for en remake?

 

Liker ikke når de putter popsanger inn i filmer, der noen synger noe sånt patetisk "ueeiiiiæææ vuuuææææ.." greier :ermm:

 

Og synes heller ikke Nordmenn skulle lage den type filmer. Det passer seg ikke helt.

 

Pluss at den var på kanten urealistisk da.

Orginalen var litt mer troverdig der.

 

Ellers ok nok men ikke mer.

 

5/10

Lenke til kommentar

Good Will Hunting (1997)

 

En verdig, dramatisk, inspirerende og enestående film som Matt Damon og Ben Affleck vant Oscar for beste originalmanus, samt Robin Williams dro inn prisen for beste birolle i en utrolig fremførelse som psykiater og den vise mann Sean Maguire. Will Hunting (Matt Damon) er vaktmester på en skole der han plutselig en dag løser en matte oppgave på en tavle i gangen der han til daglig vasker. Matte professoren Gerald Lambeau (Stellan Skarsgård) oppdager dette og vil at han skal bruke kunnskapen, evnene og mulighetene han har til noe bedre enn å drikke seg full på pub med vennene sine og jobbe som vaktmester eller i byggebransjen. Professoren sender så han til sin gamle venn og psykiater Sean (Williams) som etter mye strev og tålmodighet viser seg å gi gutten en retning, et mål, et ordinært og framtidig blikk på livet. Samtidig som vi har Ben Affleck som hans beste venn og Minnie Driver som hans nye kjærlighet. Dette er en historie du ikke har sett maken til, man kan kjenne intensiteten, dramatikken, vennskapen, kjærligheten, troen og ærligheten til disse skuespillerne som alle gjør seg fantastisk fortjent til to Oscar priser. Good Will Hunting er en film som sitter igjen i våre hjerter og en av de klassikerne som aldri kommer til å stå i urørt på hylla. 10/10

post-123100-1280497055,1654_thumb.jpg

post-123100-1280497063,3515_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Og synes heller ikke Nordmenn skulle lage den type filmer. Det passer seg ikke helt.

 

WTF? Det er kanskje det raraste eg har lese på dette forumet.

Rareste jeg har hørt må være en eller annen kommentar fra ElvisTCB.

 

Akuratt ferdig med Give 'em Hell, Malone (2009), dette ble en nok så middelmådig opplevelse ingenting man ikke har sett før et par cheesy eksplosjoner osv.. Følte det ble blanding av Punisher 1 og 2.

40 talls-stilen til filmen er et pluss.

 

6/10

Lenke til kommentar

Javel. Jeg mener ape sånn etter Hollywod-makerne. Nordmenn burde kunne tenke mer selv, og ha sin egen stil.

 

Det gjev meir meining, men eg ser ikkje problemet. Om vi vil læra noko om Finland bør vi sjå filmar av Kaurismäki og ikkje Renny Harlin. Men, om ein vil sjå ein Die Hard-film har det ingenting å seia om regissøren er finsk, norsk, britisk eller amerikanar.

Lenke til kommentar

Javel. Jeg mener ape sånn etter Hollywod-makerne. Nordmenn burde kunne tenke mer selv, og ha sin egen stil.

 

Det gjev meir meining, men eg ser ikkje problemet. Om vi vil læra noko om Finland bør vi sjå filmar av Kaurismäki og ikkje Renny Harlin. Men, om ein vil sjå ein Die Hard-film har det ingenting å seia om regissøren er finsk, norsk, britisk eller amerikanar.

 

Neida. Det er ikke noe big deal. Bare litt flaut på en måte.

 

Hvertfall etter min smak ble den for hollywod og for Amerikansk til å være laget av en Nordmann. Jeg ville hvertfall gitt den et mer nøytralt uttrykk sånn sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Cortese....ikke les mine innlegg da , din sytende jevla fikus *facepalm*

 

Zwart er jo strengt talt IKKE norsk , han er nederlender....ferdig med den saken.

Lenke til kommentar

Batman Begins

 

Av en eller merkelig grunn hadde jeg fått det for meg at dette var en film som ikke var verdt å se.

Jeg har aldri vært noe Batman fan og følte igrunn at jeg ikke gikk glipp av noe da den kom.

Da The Dark Knight kom ut ble jeg dratt med på en forestilling.

Elsket filmen og var på ny forestilling dagen etterpå bare for å kunne senke meg ned på jorden igjen.

 

Uansett, jeg satte jeg den på i forregårs for å få teste det nye anlegget mitt.

Gikk inn med blandede følelser. Kunne den være like bra eller bedre en The Dark Knight, eller ville det bli skuff fra ende til aen.

Etter å ha sett filmen vil jeg si at den traff midt mellom forventningene mine.

Den levde ikke opp til The Dark Knight, men det var vell heller aldri meningen, da dette skulle være smakebiten på hva som skulle komme. Så det er i grunn min egen feil.

 

Nolan skildrer livet til Bruce på en fin og presentabel måte. Fint å endelig få se hva som var drivkraften bak mannen, og hvorfor han valgte flaggermus som kostyme. Fint twistplot var det også. Villainsene var overbevisende og skuespiller prestasjonene var det ingenting å pirke på.

Alt i alt en god film og som anbefales til alle som ikke har sett den.

 

Gir den karakteren 8/10

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Tar noen veldig kjappe før jeg hopper tilbake til Starcraft 2. :innocent:

 

Meet Joe Black - Fantastisk fin film som gjorde meg glad og trist 9/10

Punch-Drunk Love Adam Sandler er herlig, samme med filmen! Elsket den. 9/10

The Lives of Others / Das leben der AnderdenSynes den var helt ok da den var ferdig, men den blir bedre og bedre hver gang jeg tenker på den 8/10

I Heart HuckabeesNoe merkelig tull som var helt meh.. 6/10

The Princess BrideHva faen slags møkk er dette? Drittfilm uten like.. SØPPEL 2/10

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...