Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Serien om Narnia gir meg alltid julestemning og en enorm lyst på skjokolade-rackert (Tror man må være fra Bergens-området for å skjønne den). :love:

 

Husker ikke godt nok, men er ikke handlingen i bøkene lagt opp til rundt juletider? Flere som har det på samme måten, fresten?

Endret av Ugly Assassin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

De lager nok neppe ny historie ettersom serien er basert på bøkene, og det faktum at denne filmen er laget av disney (altså ikke de som lagde serien).

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skal opprette en ny tråd for dette, så jeg prøver her først. wh1te får flytte den om den ikke passer :)

 

Skal lage særemne i norsk, og planlegger å skrive/lære om - og ikke minst se - ~20 norske filmer. Vi tenkte at den først skulle være den eldste norske filmen, og den siste den nyeste. Så fyller vi på med ca. 18 filmer i mellom.

 

Så over til problemet: Vi vet ikke hvilke filmer dette skal være. Hvilke filmer representerer norsk film best fra eldst til nyest? Eventuelt om noen hadde giddi å lage et forslag på 20 filmer? :innocent:

Lenke til kommentar

ni liv er jo en klassiker.

 

Min mening er at det dukket en del filmer opp etter andre verdenskrig. Disse handlet jo om denne krigen.

 

Så ser vi at vi er i andre epoker som orions belte, hvor den kalde krigen preger norsk film.

 

det er vel først i den senere tid at vi opplever at filmene ikke er så preget av Norge oig verdenssituasjonen.

 

Komedier som fjols til fjels går jo utenom.

 

 

Men ok. Noen filmer jeg mener burde være med:

 

Ni liv

Orions Belte

Kon-tiki ekspidisjonen (eneste norske film med Oscar)

Veiviseren

Buddy

Døden på Oslo S

Elling

Fleksnes

Norske byggeklosser

Fra fjols til fjels

Flåklypa :D

 

 

Her har du en oversikt:

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_filmer

Lenke til kommentar

:love: Aune Sand :love:

 

Å danse holder jeg meg for god til. Men der røvet jeg de flotteste kvinnene i landet. En kvinne må alltid finne den største vikingen. Og vikingen må vite å kunne bruke sverdet. Vi må løpe i marken og løfte oss selv opp til den lykken som livet på en fantastisk dag kan være, sier Aune Sand.

 

Av hensyn til våre yngre lesere avslutter vi her.

Lenke til kommentar

Men i kritikken av norsk filmbransje har han rett !

 

 

AU! Det gjorde vondt å skrive :!:

Å bruke 3 millarder på film i Norge i året? Dæven. Tror preiken akkurat punkterte der for å bli tatt seriøst. Men joda, for et sekund der virket det faktisk som han ikke var helt borte.

Men så begynte han å snakke om at han ville løpe naken på sletter og sånn...

 

Kjenner jeg gleder meg til Dådyr. Håper den blir satt opp overalt i Norge. :D

 

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...