Gå til innhold

Beste spillemus og musematte (til under 1000kr)


Anbefalte innlegg

Til mus (fnis) så ville jeg anbefale Mx510, og til musematte så ville jeg anbefale enten icemat, eller func 1030

 

Jeg har prøvd begge to og mener at func'en er en suveren vinner, icemat har jeg selv (siden jeg ikke gadd å vente på func :p ) den er deilig den og men den støyer litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter men en fUnc 1030 matte, og en Intellimouse Explorer 3.0.

Har hatt den musa i snart 2 år, og ennå ingen tegn til slitasje på denne musa. Men er vel snart på tide å bytte ut :p

Uansett, kan virkelig anbefales. Syns og at Intellimpuse 4.0 er noe skvip å spille på.. MX510 er nok bedre ;)

Lenke til kommentar

er enig med goophy, ingen fabrikerte musematter har møtt mine mål. har hatt intelli 3.0 i et år nå, og hånda har blitt så vant til den at jeg bytter ikke ut før jeg er nødt.

 

men over til musematta. har spilt med de aller fleste musematter som liksom skal være bra, men de er alle noe skvip. icemat kom jeg best overens med, men lyden og hardheten og det at du svetter på den, gjør at den også havner i skvip-kategorien.

det dere hardcore gamers burde prøve, er å ta i bruk de billige, somregel gratise musematter. de med plast oppå. disse er ganske glatte, ofte mye glattere enn icemat og steelpad. de er også mye lettere å frakte med seg.

 

men jeg tok et steg lengre. mutters hadde handla inn permer og greier til skolestart i fjor (som jeg seff ikke brukte, blei bare liggendes)

for en stund siden(litt etter jul) fant jeg igjen denne posen med permer. en stygg grønn 10-kroners perm var blandt dem. denne var av plast, og helt sikkert kjøpt på europris eller lignende hvor man finner slike ting. jeg reiv av den ene siden, og prøvde denne som musematte. OPTIMALT! HELT SJEF! en billig perm til 10 kroner eier musemattene som etterhvert har kosta meg godt over 1,5k. den er også svær, ca på størrelsen med den nye icemat'en.

første LAN'et mitt med denne improvisasjonen om vi skal kalle det det, fikk jeg mange bemerkninger fra folk. (kjente jo alle der da) og jeg sa det som det var, denne biten av plast var mye bedre enn de musemattene dem hadde. dem prøvde min "kreasjon" og likte den bedre enn sine.

 

intelli 3.0 og en bit plast, det anbefaler jeg. skal du ha en fabrikert musematte, gå for fUnc eller icemat. icemat mener jeg har det optimale underlaget av dem to, men dens negative sider gjør at fUnc er likesågod.

Lenke til kommentar

jeg syns MX510 er et klart førstevalg som mus. ( selv så er jeg hardbarket logitech fan [ GO LOGITECH !!1!! ] og hater alt som microsoft har, utenom windows da seff :p )

 

Musematte.. da vil jeg anbefale revelcell.. aldri hørt om ? neivell, synd for dere :D www.revelcell.com :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

http://www.microplex.no/rubweb/handel.aspFat pad er absolutt å anbefale :) Er i tøy, derfor sliter den ikke på musa.

 

Men den er STOR, stort pluss hvis du har plass til den, kan bruke lav sens (for de som foretrekker det, såklart), men det er et stort minus hvis du ikke har plass til den..

 

Er selv storfornøyd :) Har ikke prøvd den med mousescates enda, bruker IntelliMouse Explorer 4.0.

Lenke til kommentar

Kjører Icemat og Mx 510 for øyeblikket som er en veldig behagelig

kombinasjon, men tenkte at jeg skulle ta å kjøpe meg fUNC

bare for å ha testa det ut også.

Har også en Intellipoint 4.0 som ikke er å forakte. Bra mus men

min er det noe gærnt med og må sendes tilbake :p

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har selv MX510, akkurat nå står den rett på bordet, men vanligvis bruker jeg en filt sak med gummi under, sånn billigmatte som du får kasta etter deg på messer o.l.

Hva folk foretrekker er jo veldig forskjellig, og jeg syntes det er litt barnslig å si at "mitt oppsett er best, ingen tvil!" for vi har jo alle forskjellig smak, og burde respektere det.

 

En god musematte er slike som ofte ligger på kjøpesentre, utenfor butikker og slikt. Der hvor tipping og lotto folka gjør sitt, ligger det ofte noen "musematter" gummi under og hard plast oppå. Disse er det beste jeg har brukt hittil. Jeg syntes det er tull å bruke 4-500kr på en musematte med mindre man er profesjonell spiller og tjener penger på det, men det er jo igjen en smakssak.

 

Har brukt mange forskjellige mus(er?), og må si at MX510 er den mest presise hittil. Trodde ikke trådløse mus hadde noe forsinkelse på signalene men jeg tok heftig feil.

Analog mus (ball-mus) virker som den fungerer like bra med og uten tråd. Noen som har erfaring med bluetooth mus i forhold til topmodellene fra Mircosoft og Logitech?

 

Logitech mx510 får :thumbup: av meg ihvertfall

 

PS: *fnis*

Endret av Azper
Lenke til kommentar

Etter min mening:

 

Intelli 3.0 og RevelCell. (RC får du hos 3dfxcool)

 

Jeg har testa ie3 med både icemat, fUnc og RevelCell, og vinneren er uten tvil sistnevnte.

 

fUnc er alt for liten for en "pro"gamer, men går fint for funplayers..

 

Dessuten blir fUnc for slitt, og skitten.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...