Gå til innhold

Mobyson og erfaringer?


Anbefalte innlegg

du kom meg i forkjøpet jendor :p

skjlnner ikke at de reklamerer for noe som går så jæ*** dårlig.

jeg har selv ikke mottatt sim-kortet som skulle vært fremme for 1 måned siden ennå! FYF***....

Da er det noe galt.. Jeg og dama bestilte hver vårt SIM kort fra Mobyson Torsdag kveld i forrige uke (altså 4 dager siden, 2 virkedager), og vi mottok begge SIM kortene våres i posten i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kom meg i forkjøpet jendor :p

skjlnner ikke at de reklamerer for noe som går så jæ*** dårlig.

jeg har selv ikke mottatt sim-kortet som skulle vært fremme for 1 måned siden ennå! FYF***....

Har du sendt mail og spurt etter SIM-kortet? Sikker på at du ikke har fått mail med feilmelding ellerno? Hvis ikke er jo det der helt horribelt!

Lenke til kommentar

jeg hadde nr. portering, og etter et par uker gav de meg beskjed om at det var noe feil med navnet. Jeg sjekket det opp, og gav dem korrekte opplysninger, og de sa de skulle sende sim-kortet så fort som mulig. Menmne akk og ve... jeg får vel ikke portert om ca 3 uker. Men synes det er litt svakt av mobyson!

Lenke til kommentar
jeg hadde nr. portering, og etter et par uker gav de meg beskjed om at det var noe feil med navnet. Jeg sjekket det opp, og gav dem korrekte opplysninger, og de sa de skulle sende sim-kortet så fort som mulig. Menmne akk og ve... jeg får vel ikke portert om ca 3 uker. Men synes det er litt svakt av mobyson!

Dette kan like godt være din nåværende/forrige leverandør sin skyld, som evt. ikke har oppdatert informasjonen, eller om det er en stavefeil i navnet, husnr som ikke stemmer, eller whatever.. da får ikke Mobyson nummerportering uansett. Personlige informasjonen til din gamle leverandør må stemme 100% med den som du har gitt til Mobyson. Det inkluderer navn, fødselsdato, adresse, osv.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Dette kan like godt være din nåværende/forrige leverandør sin skyld, som evt. ikke har oppdatert informasjonen, eller om det er en stavefeil i navnet, husnr som ikke stemmer, eller whatever.. da får ikke Mobyson nummerportering uansett. Personlige informasjonen til din gamle leverandør må stemme 100% med den som du har gitt til Mobyson. Det inkluderer navn, fødselsdato, adresse, osv.

 

Dette stemmer ikke. Det er kun navn og fødselsdato som sjekkes.

 

Jeg jobbet forøvrig i platebutikk tidligere, og i 1998 solgte vi i en kort periode Startpakker på kontantkort fra Mobyson. Det var bare krøll med hele opplegget. Vi sluttet og selge det og Mobyson ga opp etter noen måneder. Skal bli interessant å se om det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Jeg jobbet forøvrig i platebutikk tidligere, og i 1998 solgte vi i en kort periode Startpakker på kontantkort fra Mobyson. Det var bare krøll med hele opplegget. Vi sluttet og selge det og Mobyson ga opp etter noen måneder. Skal bli interessant å se om det går bedre denne gangen.

Mobyson nå er ikke samme firma som det var før. Bare samme navn.

 

Har forresten fått simkortet mitt i posten nå.

Lenke til kommentar
hvor kan man sjekke hva som står på sitt eget nr.? jeg het NetCom...

gulesider.no

 

 

men har selv bestilt startpakke fra mobyson ca 1 uke siden har ennå ikke fått noe tviler på om jeg får noe ikke så stort tap egentlig ser det ut som siden ingen kommer inn på sidene dems. får kanskje prøve meg på sense eller chess som har lignende produkter til et noe høyere pris dog det fungerer.

Lenke til kommentar
hvor kan man sjekke hva som står på sitt eget nr.? jeg het NetCom...

gulesider.no

 

 

men har selv bestilt startpakke fra mobyson ca 1 uke siden har ennå ikke fått noe tviler på om jeg får noe ikke så stort tap egentlig ser det ut som siden ingen kommer inn på sidene dems. får kanskje prøve meg på sense eller chess som har lignende produkter til et noe høyere pris dog det fungerer.

Hva skal jeg egentlig på "mine sider" å gjøre?

 

GPRS fungerer, WAP også, MMS funker, jeg har egen telefonsvarer og ringing og SMS fungerer... og jeg kan fylle på med VISA og det blir registrert ganske kjapt.

 

Så for min del kan mine sider være nede hele tida for alt jeg bryr meg, så lenge tjenestene fungerer. Hva skal jeg og de fleste på mine sider egentlig? Ikke spesielt mye tenker jeg meg.

 

Men joda jeg håper likevel de fikser dem snart slik at folk slutter å klage... og det må jo koste dem stress å måtte svare så mye på kundesørvisen (jeg har hatt kontakt med dem 3 ganger per e-post og de har svart på dagen innen noen få timer så det er jo egentlig ganske bra er det ikke?).

 

Jeg er iallfall storfornøyd med mobyson. Jeg fikk et gullnummer til 500 (vanligvis koster det 2500), og jeg har norges billigste "abonnement". Og det funker. Da får jeg vel lov til å være storfornøyd da, eller?

Endret av aabxx
Lenke til kommentar
Det ser jammen ikke slik ut....

 

Er du ikke snart lei av å slenge dritt ? :nei:

Man prater negativt om ting man ikke er fornøyd med. Det gjør du garantert selv også.

 

For å si litt om grunnlaget jeg har for å være misfornøyd:

Bestilte portering - ikke gjennomført.

Bestilte SIM-kort - ikke levert.

Prøver å logge meg inn på sidene - er ikke mulig.

Sender mail til kundeservice - får svar etter 4 dager.

 

Mer enn nok materiale å være misfornøyd over, spør du meg. Har tålmodighet som varer ganske lenge - men synes jeg har gitt de nok "slack" nå.

 

Dessuten: du trenger ikke lese innleggene mine. :thumbup:

Lenke til kommentar

HVA VI SKAL MED "MINE SIDER"....

Denne uttalelsen faller vel egentlig på sine urimelighet....

Skulle tro veldig mange ville ha nytte av dem...

OG....

Igjen. Jeg fatter ikke hvorfor ikke Mobyson forklarer hvorfor den ennå ikke er åpnet på hj.siden.

Noen her som har fått noen forklaring på mail?

Er jo unektelig mistenkelig. Mener at de kjøper denne tjensten? Og hvorfor kan de (eller vil de ikke) forklare dette?

 

Hm...Jeg kan ikke ha Mobyson pga at de ikke dekker GPRS i utlandet, men jeg har en venn som lurer.

Skal jaggu sende en mail til kundeservicen å spørre selv (:

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Du kommer kanskje ikke inn....

 

Men bare sett inn et vilkårlig nummer og passord og trykk "logg inn" og da kommer denne meldingen opp:

 

"Nettverksproblemene som gjør at Mine sider ikke fungerer er ennå ikke løst. Vår systemleverandør jobber fortsatt på spreng for å bli rette feilen.......osv......"

 

Deenne meldingen tror jeg rett og slett ikke på!!!

 

Man bruker ikke mange uker på dette. Dette ville ikke andre "normale" firmaer ha funnet seg i.

 

Men greit.

Sendte dem en mail for en halvtime siden for å se hva de svarer der.

Lenke til kommentar

Kundeservicen er vel kanskje både bra og dårlig.

 

Sender man e-post til Mobyson får man svar veldig fort.

Sender man IKKE e-post til Mobyson vet man ingenting om hva som egentlig skjer.

 

Ganske plagsomt for de som ikke har lyst å mase så mye.

 

Og ikke nok med det. Mobyson må bruke mye tid på å svare kunder på e-post, som de kunne brukt på å få "Mine sider" i orden hvis de hadde informert litt på nettsidene istedenfor.

 

Mobyson fortalte meg at jeg skulle få en ny porteringsdato av grunner som forøvrig ikke er Mobyson sin feil, men det begynner å bi lenge siden. Synes de burde kunne skaffet meg en porteringsdato uten at jeg må mase så mye. Er usikker på om jeg orker å sende dem e-post, eller om jeg bare venter og ser om de ordner opp i dette før september måned helt av seg selv.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg egentlig på "mine sider" å gjøre?

 

GPRS fungerer, WAP også, MMS funker, jeg har egen telefonsvarer og ringing og SMS fungerer... og jeg kan fylle på med VISA og det blir registrert ganske kjapt.

 

Så for min del kan mine sider være nede hele tida for alt jeg bryr meg, så lenge tjenestene fungerer. Hva skal jeg og de fleste på mine sider egentlig? Ikke spesielt mye tenker jeg meg.

 

Men joda jeg håper likevel de fikser dem snart slik at folk slutter å klage... og det må jo koste dem stress å måtte svare så mye på kundesørvisen (jeg har hatt kontakt med dem 3 ganger per e-post og de har svart på dagen innen noen få timer så det er jo egentlig ganske bra er det ikke?).

 

Jeg er iallfall storfornøyd med mobyson. Jeg fikk et gullnummer til 500 (vanligvis koster det 2500), og jeg har norges billigste "abonnement". Og det funker. Da får jeg vel lov til å være storfornøyd da, eller?

Jeg er enig...har ingenting å klage på,fikk aktivisert gprs per mail,spiller jo ingen rolle om jeg har "mine sider" eller ikke.

Er veldig fornøyd med mobyson.

Lenke til kommentar

Fikk svar på mine spørsmål til Mobyson angående GPRS i utlandet og "Mine sider i løpet av natten. (Veldig raskt)...

 

Svaret er som følger:

 

Hei,

 

GRPS i utlandet er en sak jeg vet NetCom prioriterer, men vi har ikke fått

noen lovnader om lansering. Av dette tolker jeg at det ikke blir

tilgjengelig på denne siden av årsskiftet. På grunn av at vi kjører på den

forhåndsbetalte plattformen er NetCom i denne sammenhengen avhengig av at de

utenlandske partnerne både er i stand til å prissette GPRS-trafikk i sanntid

og utveksle denne informasjonen med NetCom.

 

Når det gjelder mine sider har vi støtt på langt større utfordringer enn

ventet. Hovedproblemet har vært å få de ulike systemene til å kommunisere

og samtidig opprettholde de strenge kravene til sikkerhet som

kredittkortselskapet og NetCom setter.

 

Det er endelig funnet en løsning alle parter er tilfreds med, og lansering

av versjon 0.1 av mine sider er nær. Dette blir en noe strippet versjon,

men når nettverksproblemene er ryddet av banen kan alle fokusere 100%

prosent på å utvikle lovet funksjonalitet.

 

Vi skulle gjerne vært foruten oppstartsproblemene med mine sider, de har

både sådd en viss skepsis rundt vår seriøsitet og også gjort at vi har

måttet jobbe døgnet rundt de siste ukene for å kompensere :-).

 

 

Mvh

 

Thomas Refsdal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...