Gå til innhold

Prosjekt: Verdensrommet / romskip


Anbefalte innlegg

Det hele startet for 3 år siden, da jeg bodde på Grand Canaria.

 

Jeg satt på internett, og en dag (når jeg egentlig skulle ha vært ute i solen) så kom jeg over en casemod side på internett.. Tankene startet å surre, til jeg kom på noe som jeg synes er stilig.

 

Siden jeg da bodde på Grand Canaria, så var det mange sånne "gatekunstnere" som laget bilder med verdensrom-motiv, noe som jeg tenkte måtte være kjempestilig :D

 

Uansett, nok historie, her er noe bilder:

 

casemod_001_Medium.jpg

 

Skjært ut 2 vindu som jeg skal ha plexiglass i:

 

casemod_002_Medium.jpg

 

Fronten:

 

casemod_003_Medium.jpg

 

Detalj, lys i månen:

 

casemod_004_Medium.sized.jpg

 

Detalj, viftehull, skal se ut som en måne:

 

casemod_005_Medium.sized.jpg

 

Toppen:

 

casemod_007_Medium.sized.jpg

 

Problem, usb porter:

 

casemod_006_Medium.sized.jpg

 

Problemstilling:

  • Usb porter
  • Lakk flasser av i front
  • Plexiglass

Usb porter:

Som dere ser på bildet, så har jeg en sånn diskettstasjon-deksel, og en sånn 4 porter usb-dings. Ledningene på den er for kort, derfor lurer jeg på; går det ann å forlenge de ledningene? Det er rimelig tynne ledninger, men det burde vel ikke være noe problem å forlenge de?

 

En annen ting: usb portene skal jo skjules så godt som mulig, hva anbefaler dere til å lage hull i den diskettstasjon-dekselet? Hvordan feste?

 

Lakk flasser av i front:

Det flasser av lakk i fronten, grunnen til dette er at fronten er av plastikk.

For å beskytte dette, så tenkte jeg å spraye på en gjennomsiktig lakk, som beskytter, hva tror dere om det?

 

Plexiglass:

 

Ganske enkelt, hvor tykt burde jeg kjøpe? Har Clas Ohlson i nærheten, og de har plexiglass i forskjellige størrelser.

 

 

Planer videre:

 

Bytte ut start-knappen med en lås.

 

Ideen til denne er at når du vrir rundt nøkkelen, så starter du "romskipet".

En annen veldig praktisk ting med dette er når du er på lan, så kan ikke folk starte/skru av maskinen min uten å ha nøkkelen.

Låsen jeg skal bruke kommer fra en spilleautomat og funker på samme måte som i en bil...

 

Kosmetikk

 

Siden dette er verdensrom tema, så bør den ha mye lys og farger..

 

I fronten der det er hull til vifte skal jeg ha en 80mm vifte med lys i.

Inne i kabinettet skal jeg kun gå for UV-lys, da jeg om en stund skal ha vannkjøling, og i vannet der skal jeg ha UV-tilsetning..

 

På det runde vinduet tenkte jeg å ha en slik en, det tror jeg kan bli veldig stilig :)

 

Jeg skal til Oslo under Norway Cup, og da skal jeg ta med dvdrom/cd-brenner/dvd-brenner dekslene og håper at der er noen sånne gatekunstnere i oslo som kan lakke de til meg...

 

Jeg finner helt sikkert ut av flere ting jeg skal gjøre underveis, men dette er det jeg har tenkt til nå.

 

Er det noen som har forslag, kommentarer, ros/konstruktiv kritikk til dette prosjektet? :)

Endret av twarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette hørest veldigt bra ut  :thumbup: men du burde kutte grillen i front, siden denne kommer til og minske airflowen, men gleder meg til og se denne moden når den er ferdig!

Takk for det :)

 

Kutte grillen, hva mener du? :)

Grillen hindrer at vifta suger så mykje luft som den kan\skal. Ved å fjerne\kutte av grillen vil du øke mengden av luft som kjem utanfrå og inn.

Lenke til kommentar
Grillen hindrer at vifta suger så mykje luft som den kan\skal. Ved å fjerne\kutte av grillen vil du øke mengden av luft som kjem utanfrå og inn.

 

Ahh, grillen innvendig mener dere sikkert?

Ja, den hadde jeg tenkt å fjerne... vet ikke hvordan enda da men..

Lenke til kommentar
Du har i hvertfall gode male-skills! Supert og sinnsykt fint! Jeg tror nok det hadde blitt fetere med bare runde vindu i steden for trekantet....

Det var ikke jeg som gjorde det alene da, det var jeg og en gatekunstner som gjorde det i lag, på grunn av dårlig tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...