Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leser ringenes herre, igjen xD går treigt er på den første boka i trilogien, og hver natt leser jeg til boka går i gulvet.. (skjer rimelig fort for tiden) mens jeg venter på at brisingr skal komme i formatet jeg venter på xD

 

Takler du ikke pocket? :p

 

virker ikke slik, bedre med bind, våkner når jeg mister dem xD

 

Haha, jeg har fortsatt til gode å sovne med en bok, selv om jeg snart har lest hele bibelen. Men vet hva du mener, jeg kan egentlig ikke fordra pocket, men det er liksom Brisingr, må bare lese den :D

Lenke til kommentar
Holder på med Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug - jeg er imponert.

 

Det jeg finner mest fascinerende med denne boken er karakterutviklingen, og egentlig utviklingen generelt sett; det er svimlende å tenke tilbake til begynnelsen av boken allerede nå som jeg har kommet halvveis. Boken er velskrevet og tar opp veldig viktige og aktuelle temaer. Denne boken tar deg med på en reise, en ordentlig sterk og uforglemmelig reise. Og det kan jeg si lenge før jeg har lest den ut.

 

Om filmen vil leve opp til boken gjenstår å se, men med Nils Gaup som regissør, har jeg tro på en verdig film.

 

Mengele Zoo er noe av det beste jeg har lest. Lite slår det Gert Nygårdshaug klarer å få meg til å føle, ekte sympati for en terrorist/morder. Anbefales på det VARMESTE.

 

Ang filmen... Om den blir bra så roper jeg hurra.

Lenke til kommentar

leser andre bok i Aubrey–Maturin serien.

 

jeg viste sånn ca. hvordan boka ville være så jeg ble ikke overasket

 

er 70 sider inn i boka og så langt har det ikke vært noe serlig action, det har vært et ball Jack skylder MASSE penger osv.

 

det har så langt vært en del karakter utvikling, og det er det bøkende handler om

Lenke til kommentar

For øyeblikket leser jeg Paper Towns av John Green.

 

Den handler om en gutt (som forresten heter Quentin Jacobsen) som bor ved siden av en ganske spennende jente (ved navn Margo Roth Spiegelmann). En dag mens Quentin og Margo er ute i parken ser de en mann som har tatt selvmord. Ti år etter klatrer Margo inn vinduet til Quentin og tar ham med på et hevntokt i natten.

Dagen etter er Margo forsvunnet, men hun har lagt igjen flere spor til Quentin som leder ham ut på sitt livs eventyr.

 

Kommet til del to i boka, og den skuffer ikke i det hele tatt! Den er drivende og veldig spennende. John Green er virkelig en av de beste forfatterne i sin sjanger!

 

Lenke til kommentar

Leser for tiden "The Bonehunters", bok 6 i fantasyserien "Tales of The Malazan Book of The Fallen" av Steven Erikson. Vi vender tilbake til historielinjen vi ble kjent med gjennom de 4 første bøkene, og mange personer vi kjenner fra før kommer tilbake, en fin ting da bok 5 innførte stort sett helt nye personer. Og en ting til slutt: Viste ikke at en ikke-humor-fantasy bokserie kunne være like morsom som denne serien!

Lenke til kommentar

leser fremdeles Post Captain.

 

er 170 sider ut i boka, de første 70 sidene var ganske kjedelig, mye snakk og dame jakt, men jeg viste hva jeg gikk til så det var ikke noe problem.

 

fra side 100 ble det mye mer action, jack måtte gå fra frankrike til gebraltar i bjørne skinn, så han ikke ville bli aristert.

 

det var en meget spennende sjø reise, med mye action, skipet jack reiste på ble tatt over av franske privateers, men han ble til slutt reddet,

etter mye om og men, har jack endelig fått seg et nytt skip, så nå skal han ut å reise

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har så vidt begynt på "Bly" av Lars Saabye Christensen. Dette er bok oppfølgeren av "Beatles" som sikkert mange har lest. Jeg tenke jeg skulle lese den for å kunne den siste boka i serien som kommer snart, hvis den ikke har kommet. Selve lesinga går ikke så veldig bra. Jeg har brukt en måed på 20 sider, så jeg lurer på om jeg skal begynne på nytt i helga.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Holder på med Beatles av Lars Saabye Christensen, er ca. 170 sider ut i boka og foreløpig innfrir det. Jævlig koselig å lese, om jeg får si det.

 

Har Himmelblomsttreet av Gert Nygårdshaug, Haikerens Guide til Galaksen, One Flew Over The Cuckoos Nest, Arven etter Arn av Jan Guillou, Madame Terror av samme mann og Hobbiten liggende i kø.

Man kan si jeg har et luksusproblem. Altfor lite tid...

 

Samtidig er jeg lysten på å lese Den Mørke Materien en gang til, for jeg vet det er sykt bra bøker, men jeg har jo glemt det meste!

 

Satan

Lenke til kommentar

Vel jeg føler jeg har den samme virkningen av bøker som av lang-dryge spill. Jeg leser, kommer kansje til side 70, som skjer i de fleste tilfeller. Så stopper jeg, men så kan jeg bli fristet til å lese igjen, starter på nytt...etc.

 

Eneste bøkene jeg har lest helt ferdig må vel være "Of Mice and Men" av John Steinbeck. En ganske go novelle som treffer en ganske godt i hjerterota. Så fant jeg noen bøker (en serie) nede hos min farmor, som pappa hadde når han var liten, de var så bra at jeg leste hele serien som var på vel 7-8 bøker eller noe liknende. De bøkene jeg skikkelig faller for må være av "fantasy" sjangeren. Men er ganske fristet til å lese Call of Chtulhu. Jeg liker uhyggelige bøker, av en annen sort en "mordet på påskefjellet" sorten. Vurderer faktisk å kjøpe den til en venn i julegave, så kansje jeg kan få lånt den av han:)

Lenke til kommentar
Eneste bøkene jeg har lest helt ferdig må vel være "Of Mice and Men" av John Steinbeck.

Som er eneste boken jeg faktisk er glad skolen har tvunget oss til å lese. (:

 

Leser for øyeblikket Liftarens Guide til Galaxen (svensk).

Jeg har lest nesten hele to ganger før, men så har jeg ikke hatt tid til å lese på en stund, og dermed falt ut av det. Så prøver på nytt nå som det blir mye fri. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-127711

Har en tendens til å holde på med mange bøker samtidig, men tror jeg slår min egen rekord nå.

  • - Skriften på veggen, Varg Veum, Gunnar Staalesen
    - Hold Tight, Harlan Coben
    - Tunneler, husker ikke forfatter
    - Jokern, Lars Saabye Christensen
    - Luftslottet som sprengtes, Stieg Larson. (den som holder meg våken på nettene)

Slutter ofte å lese bøker på kjedelige sider, og kommer ann på humøret mitt. Har omtrent ikke lest noe siden sommer, pga xbox.. :nei:

 

Edit: leif

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Les for tida "Hvem-hva-hvor Verdenshistorie". Lettlest men kan bli litt kjedeleg til tider. Men enkelte parti er jo interessante. Visste du forresten at trillebåra vart oppfunne i det gamle Kina?? Akkurat no er eg litt stuck i middelalderen, føydalsystemet er zzzzz lesning. For det terpa me ganske mykje på på skulen i si tid...

Lenke til kommentar
Holder på med Beatles av Lars Saabye Christensen, er ca. 170 sider ut i boka og foreløpig innfrir det. Jævlig koselig å lese, om jeg får si det.

 

:love:

 

Selv leser jeg På flukt av Liza Marklund. Både spennende og ekkel, med tanke på at den er delvis (?) sann. Anbefaler den, ei sånn bok man ikke klarer å legge fra seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...