Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Akkurat nå leser jeg "The Power that Preserves". Det er den siste boken i den første triologien om Thomas Covenant, the Unbeliever.

 

Den er helt grei, men ikke noe mer enn det. Synes det blir litt for mye av det samme som jeg har vært borti før innen for fantasysjangeren. Men den underholder meg til en viss grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har lest "name of the wind", en fantasy-bok?

Lurer på om det er å anbefale:)

Liker en god del andre fantasybøker jeg har lest.

 

Liker du fantasy, vil du også like denne. Interessant vri med å bruke 1. person (jeg), noe som kanskje er litt uvant, men når du har lest litt vil du bli vant til det.

 

Jeg for min del har starta på bok 4 av "Malazan Book of the Dead" av Steven Erikson, nemlig "House of Chains". Erikson fortsetter i samme sporet, men hittils har det vært mer tanker som preger historien enn samtaler, som tidligere ofte bærte historien videre.

Lenke til kommentar

Holder på med Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug - jeg er imponert.

 

Det jeg finner mest fascinerende med denne boken er karakterutviklingen, og egentlig utviklingen generelt sett; det er svimlende å tenke tilbake til begynnelsen av boken allerede nå som jeg har kommet halvveis. Boken er velskrevet og tar opp veldig viktige og aktuelle temaer. Denne boken tar deg med på en reise, en ordentlig sterk og uforglemmelig reise. Og det kan jeg si lenge før jeg har lest den ut.

 

Om filmen vil leve opp til boken gjenstår å se, men med Nils Gaup som regissør, har jeg tro på en verdig film.

Lenke til kommentar

Raskolnikov 1. Halveis i boken nå, bare 5 1/2 to go! Arvet en del bøker av mormor, denne lukter gammelparfyme og er printet i 1936. Boken er i fin stand, men språket er ikke alltid like lett, jaja, venner meg til det.

 

Holder også på med 'Romerske Guder og Hælte', dansk bok, veldig informativ, samt Paul Auster: Leviathan, Travels in Scriptorium og en til som jeg ikke husker navnet på nå i farten.

 

Lest til side 40 eller noe i Erlend Loe Millenium og, men jeg tviler på at det er den boken jeg gjør meg først ferdig med nå. Nok baller i luften!

 

Herregud. Jeg sitter med 1001 natt også, Blue Ribbon books, 1932. Den er litt av en litterær murstein : z

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...