Gå til innhold

hvem har fetes anlegg til pc'n?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig kjører jeg stereooppsett siden jeg stort sett spiller musikk på PCen:

 

Sub: 6 stk Turbosound THL-828 2*18" / 6 stk. Crown K2 (2,5kW brokoblet)

Mid/Hi: 16 stk Turbosound THL-811/ 8 stk. Crown K2(mid) + 4 stk crown K1 (Hi)

Peavey Q41FX EQ

Peavey XD 2/3/4 Delefilter

 

På mitt 30 kvm rom har jeg målt lydtrykk på rundt 155 db (35 - 18000hz, +- 3db)

 

 

Noen bedre?

 

(PS: de som måtte mene at 18" av natur ikke kan spille bra aner ikke hva de snakker om!)

Lenke til kommentar

Her var det mye rart, vet ikke hvor mange % som lyver.

 

Jeg sier bare en ting, "Få se noen bilder da"

 

Til alle de som har anlegg i 100.000 millionærs klassen dere har vel råd til et digital kamera.

 

Hadde vært kult å se.

 

Syntes mitt Logitech Z-560 funker fett til PC'n, og jeg har også hjemmekino høytalere og forsterker men det står i hjemmekino rommet.

 

Jada, jeg skal poste bilder av siden, jeg nå kommer med denne posten. Må bare finne strøm kablen til dig. kamera......

 

.exe

Lenke til kommentar

Exeter:

 

 

Å være audiofil er ikke det samme som å være millionær.

Det hele handler om prioriteringer. Jeg er sikker på at de færreste audiofile i norge har så mye penger at de bare kan pøse på med nye ting.

En audiofil jobber hardt, sparer og sparer, drømmer og drømmer, og til slutt har han råd til det som betyr noe for han her i livet; - et nytt hifi-produkt!

 

En sann audiofil kjøper en lada framfor en volvo, for å spare penger.

En sann audiofil dropper å drikke seg full hver -eneste- helg, og sparer i stedet for å kjøpe hifi eller musikk.

En sann audiofil tar seg ikke råd til å kjøpe digitalkamera, pl2, gamecube og 32" TV, - det er lyden han lever for. (man kan heller låne naboens kamera)

 

Man får etterhvert et ganske dyrt anlegg hvis det er det eneste man bruker penger på.

 

-Det å være audiofil er altså ikke ensbetydende med å være rik.

 

-Det er ensbetydende med entusiasme!

 

Mvh Davidlyd

Lenke til kommentar

Øystein Sunde.....

 

"du vet det er med stereoannlegg som det er med promille; du blir ikke riktig frisk før du har hatt det riktig ille. Du kjøper annlegg nå og blir nervøs og pengelens men om ett halvt års tid da får du abstinens. Da står du atter i butikken min å trygler og ber meg om jeg ikke vil være snill å selge deg mere. Da er det "kjære ståle, selg meg litt til, bare en liten FM tuner du, vær så snill......" såda såda jada jada barnet mitt; bare jeg får penger så skal du få ditt.... du vet det er billigere enn opium men dyrere enn marihuana, hvis ikke du vil ha det finns en kar i Mo I Rana....".

 

Jeg er en av mange som kjenner meg igjen i denne, det er sikkert flere der ute som har ledd litt av seg selv når de har hørt sangen dette utdraget kommer fra.....

Lenke til kommentar

Vet om noen som hadde en 21 tommer i leiligheta si.. Under et lan skulle de teste anlegget. plutselig ble flere av skjemene svart.. Di skjermene ble det aldri liv i mer..

 

de som satt litt lenger unna fikk rare forvregninger og div..

 

Raskeste måte å ødelegge 4skjermer på????

 

Hva er vitsen med et bra anlegg til pc'n egentlig, når man spiller mp3.. Ikke kom å si at dere bruker dvd spilleren på på'datan til å se film?????

 

:o

Lenke til kommentar
Vet om noen som hadde en 21 tommer i leiligheta si.. Under et lan skulle de teste anlegget. plutselig ble flere av skjemene svart.. Di skjermene ble det aldri liv i mer..

 

de som satt litt lenger unna fikk rare forvregninger og div..

 

Raskeste måte å ødelegge 4skjermer på????

 

Hva er vitsen med et bra anlegg til pc'n egentlig, når man spiller mp3.. Ikke kom å si at dere bruker dvd spilleren på på'datan til å se film?????

 

:o

 

Jeg har jobbet med HiFi og bruker sunn fornuft ang plassering av annlegget i forhold til Pc`n

 

Og ja jeg bruker annlegget til å se film via DVD spilleren i min maskin, men jeg er ikke en av de mange som bruker stereoannlegget til å blåse vettet avvenner på LAN partys. Dessuten vil de fleste få problemer om de kobler så mange komponenter på en krets som ikke takler det. Det du nevner høres ut som ekstrem last på forsterkeren hvorav resultatet er at strømkretsen ikke takler det og skjermen som er mye mer følsom for underspenning tar kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er mange som skryter her , men ingen som har postet et bilde. dere var kjappe til å poste bilder på pc-kroken , men hvor ble bildene av. det er 2 stykker som har postet bilder , men det er bilder som har blitt tatt fra sider , ikke hjemme hos dere selv. kom igjen da show me the hot stuff :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endelig fått liv i dig. kamera. Her kommer det noen bilder av min hjemme kino.

 

Det er ikke SUPER fancy, men det duger lenge... Hjemmelagd sub :yes:

 

Først med TV

 

TV.jpg

 

****************

 

Så med lerret

 

Cinema.jpg

 

****************

 

Også Woofern da...

 

Close%20Sub.jpg

 

****************

 

Det var min greie, få se noen andre da.. artig å titte.

 

.exe

Lenke til kommentar

Cerwin-Vega AL1000 (x2!) :D

Nad 319 (2x 125W i 8 ohm) :o

Nad 522 (møkk) :-?

Nad 412 (møkk) :-?

Dali Viper kabler :)

 

Flott anlegg, skulle hatt en nad 216 og brokoblet den med 319'en for å få fullt utbytte av høttalerene, men er ellers fornøyd. CD-spilleren og tuneren er noe forbanna dritt i mine øyne. CD-spilleren tåler ikke ripete CD'er eller brente CD'er, men har flott lydgjengivelse i forhold til pris. Tuneren brukes aldri, fikk ødelagt displayet når jeg flyttet hjemmenfra...

Lenke til kommentar
Sub: 6 stk Turbosound THL-828 2*18" / 6 stk. Crown K2 (2,5kW brokoblet)

Hææ? :o Bilde?

 

Ikke kom å si at dere bruker dvd spilleren på på'datan til å se film?

Jo, det gjør jeg, da bildet blir overlegent mye bedre enn fra den vanlige DVD-spilleren...

 

Her er forresten mitt anlegg.

Lenke til kommentar

Mye skryt her i denne tråden, men får våge seg. Er man audiofil så er man audiofil! :p

Anlegget mitt:

 

Technics CD-Spiller. (aner ikke, billig-sak)

Mustek V560 DVD-Spiller.

Electrocompaniet ECi-3 forsterker.

DynaBel S12 høyttalere.

Signalkabel og Høyttalerkabel fra IR. ( http://www.infinite-resolution.com )

 

Samlet pris ca 16k (brukt), allround anlegg med fin diskant, rund og klar mellomtone , og presis bass (Om enn noe veik under 40Hz).

 

http://web.sysrq.no/tacritan/stereo/ <- bilder, har vært en del oppdatering etterhvert tho.

 

Edit: så gjelder det å få adressene rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...