Gå til innhold

hvem har fetes anlegg til pc'n?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow. Andre gangen tråden tar av igjen. Så sykt.

 

Vel, siden sist. Har nå en NAD T752 (7.1-forsterker), et par Dali AXS10k, et par Dali 103, en 12" LinearX Emphazer (subwoofer, ikke tilkobla), en vector research VRX-9100 (stereoforsterker) og et KOSS UR-30 (headset). Har et Terratec Aureon 7.1 Space-lydkort... Hører på musikk (typisk 192kpbs MP3/Ogg) og ser film (DVD). Ganske greit, syns jeg, i og med at jeg ikke har noen fast inntekt osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Anlegge mitt:

Forsterker: Eltax AVR-800 6.1 channel home theater receiver
Front høytalere: Eltax millennium 500 svart
Center: Eltax millennium center svart
Bak høytalere: Fisher STE 1071

Sikkert ikke best i verden... men funker helt fint.. yeah :cool: Endret av Atraf
Lenke til kommentar

Kommer ett bilde av "mitt" tilbakefall til HiFi galskapen i morgen. Brodern er på ferie og har latt meg stå for innkjøringen av hans annlegg. Blir ikke gjort stort annet om dagen (har en del musikk som må oppleves på nytt). Desverre har han ikke fått høytalerene han har bestillt enda så i mellomtiden låner han ett sett av en lavere klasse.

 

Hadde aldri trodd det var mulig med så bra lyd av en "integrert forsterker" :p

 

Systemet:

 

CD spiller: Burmester 006

Forsterker: Burmester 032

Høytalere: Burmester Rhondo 022 (på lån)

Kabler: Transparent Reference

 

Morro med musikk :mrgreen:

 

Edit: nesten så jeg får dårlig samvittighet over Krell salgene mine når jeg hører dette :hmm: Blir nok endel Krell (KAV serien) forsterkere på bruktmarkedet etterhvert nå ja....

 

Edit2: Som sagt dette er kun satt til innspilling.

 

BurmesterSystem_thumb.jpg B032_thumb.jpg

Rotete ja :whistle: ---- Lille speil :D ----- tuuuung fjernkontroll ;)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Jmlab Altoutopia be

Jmlab Centerutopia be

Jmlab Subutopia be

Meridian G98 DVD

Meridian 861 v. 4.1 prosessor

Ead Powermaster 2000 (5x400 watt alt drevet i 8 ohm, sterkt moddet)

Seleco 400+, 3 rørs projektor

Stewart Studiotek 130, 100" 16x9 lerret.

MASSE KABLER :)

Morsomt å spille over dette en gang i blant :thumbup:

Lenke til kommentar

Viking, har du bilde av systemet?

 

Hva har du gjort med effektforsterkeren?

 

Hadde det litt morro da jeg gikk over prisene på komponentene i systemet som står her. Fikk _litt_ bakoversveis da jeg oppdaget hvilke kabler det var snakk om i systemet. Brodern hadde endel trøbbel med å få spadene på kablene inn på forsterker og høytalere og fåreslo å utvide hullene. Jeg tok med meg dremelen opp og satt i strømmen men stoppet brått da jeg så hvilke kabler det var snakk om (høytaler-kabler for ca 65000,-). Ble også lettet da jeg fikk tredd de på terminalene med litt makt, de skal jo tross alt sitte skikkelig ;)

 

Broderen var vel for spent da han koblet opp annlegget tenker jeg :p

 

Vi har begge jobbet mye med High End, men det er noe eget når det er ens eget :D

 

Selv om dette systemet er kallt Basic Line av Burmester :p

 

Edit: blir ikke gjort mye med mine prosjekter om dagen, det er ikke hver dag en har "Mid-End" (er ikke High End system, men close) i huset ;)

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Senteren og suben får jeg så snart Andrè på Hifihuset i Bærum får neste storforsendelse fra JMLAB! Jeg venter med bilder til da :yes: Effektforsterkeren er modifisert ved at: Terminalene er byttet ut til WBT signatur serien, kablene fra forsterkerkortene til terminalene er i 5mm2 solidcore sølv i kun teflonkappe, Kondensatorbanken er "juicet" opp med flere små og gode kondiser, hver "bøtte" har 11 stk, Rifa Peg etc. Også likeretterne er støydempede(akkurat hvordan det er gjort vet jeg ikke da det er en kamerat som gjorde det :yes: ) I tester hjemme har ikke DP A1 eller Chapter Audio 2+ en sjanse :thumbup:

Lenke til kommentar

JBL SVA2100 i front,

SVA 1800 bak

og SVA1500 i senter, har henholdsvis 2x10", 2x8" og 2x5,25". Harman Kardon Reciver:AVR80THX(skal snart byttes ut med en AVR8500 heter vel den nye)

DVD spiller: Pioneer 668i HDMI

Satelitt: Dreambox 7000S

TV: SONY FS32FX

 

 

bilde:

Mitt system

 

Spiller temmelig rått, morro å spille spil med sikkelig surround!

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...