Gå til innhold

Benchmark GF 6800GT


Anbefalte innlegg

Da har jeg mottatt mitt GF 6800GT fra POV.

 

Foreløpig så har jeg kun kjørt 3dmark2001se 330. Andre resulater kommer iløpet av kvelden.

 

Testoppsett:

3,2Ghz P4

Asus P4C800-E Deluxe

2x512mb Twinmos DDR400

SB Audigy2 ZS

 

Resulater:

3dmark01se: 19500p (61.21)

3dmark03: 11000p (61.21) Default instillinger

Aquamark: Ikveld/Senere

FarCry: Testet med Fraps 1280x960 - Min: 30Fps Max:85Fps Avg: 50Fps

BF Vietnam: Testet med Fraps 1280x960 - Min: 60Fps Max: 136Fps Avg: 97Fps

BF Vietnam: Testet med Fraps 1600x1200 min: 54Fps Max: 106Fps Avg: 79Fps - Gjort med 61.71 driveren

UT2004: Testet med fraps 1280x960 - Min: 56Fps Max: 87Fps Avg: 82Fps

 

Litt rart med driverene på kortet hittil (61.21), kortet har egentlig ganske høy temp uten belastning (57C), noe mitt gf fx5900 ikke hadde (36-38).

 

Det kjører også samme frekvens på 2d som på 3d modus. (350/1Ghz).

 

Laster ned 61.71 driveren nå, men den blir testet ikveld.

Endret av iceraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3Dmark er nå ikke noe å hoppe i været for (eller grave seg lagt ned ;) ...), men derimot ser jeg fram til spilltestene og hvor mye flyt det blir i disse.

 

Du skal ikke bekymre deg alt for mye over tempen, og glem å sammenligne cpu med gpu temperatur, ati sine kort tåler å komme opp i 100C før det blir dramatisk, husk kortene er testet til å fungerer helt oppe i 50C rom temperatur (etter utalelser fra en av ingeniørene til ati, en eller annen post her på forumet).

Tipper at nvidia greier fint 80-90C uten at du bør bekymre deg alt for mye, men selvsagt sjekk litt om du har fin luftgjennomstrømmning i kabinettet først da.

 

Gratulerer med nytt kort og lykke til med testinga.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, ingen av de siste kortene fra ATi elelr nVidia komemr med utroooolig høy score på 3DMark2001(SE). Er kanskje ikke så stor vits i å benchmarke med den lenger..hm.. hvem vet.

3DMark03...er den noe bedre? Vel...én test bruker da PS 2.0...(Mother Nature)

Gleder meg til du benchmarker FarCry jeg :D

De driverne du tester er vel beta... ?

Lenke til kommentar
Hvordan benchmarker man med FRAPS?

Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet  :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Nei du missforstå meg. Jeg er jo enig med deg. Jeg lurer på hvordan men f.eks spiller i 3 min å så får ut gjennomsnitts FPS. Mener på at dette skal gå med FRAPS

 

Edit. Har funnet ut av det :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

komigjen da iceraven. vi venter på resultater. også må du ikke glemme å klokke skjermkortet til det maximale da slik at vi får se hva det duger til. legg også ut benhcmarks med klokke skjermkort. du må også klokke cpu da. legge results av det også. komigjen komigjen vi venter med spenning. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet  :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Nei du missforstå meg. Jeg er jo enig med deg. Jeg lurer på hvordan men f.eks spiller i 3 min å så får ut gjennomsnitts FPS. Mener på at dette skal gå med FRAPS

Under FPS tabben kan du enable Stop benchmark automatically after f.eks 240 sekunder, så får du min., max og avg. framerates. du starter benchmarken med en hotkey som du velger selv.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne se om spillet flyter godt med alt på max, hvis det ikke er et stort problem for deg da, for da må jeg nesten bøye meg i støvet  :thumbup:

 

Man får jo enn viss forståelse hvis man ser hvor ca. mye FPS det kjører i med alt på max?

Nei du missforstå meg. Jeg er jo enig med deg. Jeg lurer på hvordan men f.eks spiller i 3 min å så får ut gjennomsnitts FPS. Mener på at dette skal gå med FRAPS

Under FPS tabben kan du enable Stop benchmark automatically after f.eks 240 sekunder, så får du min., max og avg. framerates. du starter benchmarken med en hotkey som du velger selv.

Kult, testet det nå i PainKiller. Er litt vanskelig å sammenligne med andre da, for alle spiller jo forskjellig. Men man får ihvertfall ett inntrykk om spillet går glatt å fint eller ikke

 

Testet i 3dje brett i Painkiller (60sek) å fikk da:

Min : 145

Max : 317

Avg : 241

 

Må få installert FarCry igjen å teste med det også.

 

Takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...