Gå til innhold

Benchmark GF 6800GT


Anbefalte innlegg

Har da vel aldri vært tvil om at FarCry er nVidia sitt spill? Nvidiots må også være det dummeste uttrykket jeg har hørt :)

Ifølge diverse tester jeg har lest på Xbitlabs, HardOCP, Firingsquad og Tomshardware så er X800XT bedre i FarCry ved høyere oppløsninger, og ikke vær sur på meg p.g.a "NvIDIOTs", er ikke jeg som har funnet det opp, men synes det beskriver mange av Nvidia fanboys her på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var faktisk ikke min hensikt å gjøre dette til ATI vs nVidia! Så hvis noen andre gjør det, så ikke skyld på meg.

 

Det som irriterer meg er at 6800U og X800XT kortene ikke kommer før ut i Juli! Grrr :mad:

 

Iceraven kom med fler tester av 6800GT kortet ditt da! :dribble:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Oki, kameraten min fikk 8600 med A64 3200+ uklokket. :)

Var dette med Catalyst 4.6? Han burde uansett ha fått mer. Og bare så det er sagt er 9040 med default klokke hastighet. Overklokket til 505/500 får jeg 9700 poeng.

 

Ifølge diverse tester jeg har lest på Xbitlabs, HardOCP, Firingsquad og Tomshardware så er X800XT bedre i FarCry ved høyere oppløsninger, og ikke vær sur på meg p.g.a "NvIDIOTs", er ikke jeg som har funnet det opp, men synes det beskriver mange av Nvidia fanboys her på forumet.

Nå har ytelsen bedret seg en god del i FarCry med FW 61.34.

Lenke til kommentar
Var dette med Catalyst 4.6? Han burde uansett ha fått mer. Og bare så det er sagt er 9040 med default klokke hastighet. Overklokket til 505/500 får jeg 9700 poeng.

 

 

Nå har ytelsen bedret seg en god del i FarCry med FW 61.34.

Det var med Catalyst 4.5 tror jeg.

Ja han burde fått mer, tror det var en liten driverkonflikt siden han hadde nvidia før.

Lenke til kommentar
Var dette med Catalyst 4.6? Han burde uansett ha fått mer. Og bare så det er sagt er 9040 med default klokke hastighet. Overklokket til 505/500 får jeg 9700 poeng.

 

 

Nå har ytelsen bedret seg en god del i FarCry med FW 61.34.

Det var med Catalyst 4.5 tror jeg.

Ja han burde fått mer, tror det var en liten driverkonflikt siden han hadde nvidia før.

Når jeg tenker etter får Catalyst 4.5 final en del dårligere score enn 4.5 beta som de fleste kortene er testet med. Disse optimaliseringene i 4.5 beta kom med i Cat 4.6 final, så 8600 er kanskje ikke så gærent med Cat 4.5 final.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Kan vel regne 11000p som en snittverdi når jeg skrur av alle programmer som kjører i bakgrunn (opera, virus, daemon, etc).

Er Daemon og Opera sånne som ligger og trekker litt CPU kraft hele tiden? I såfall syns jeg du skal ha de av når du bencher ;) Antivirus kan vel bare stå på.

 

PS: Var Harry Potter kul? hehe.. :D

 

En ting til: Syns det er lenge siden vi har sett noen benchmark av DOOM3 på nettet nå...selv om de kanskje ikke kan tas så alvorlig da, siden den demo greia var Alpha...hehe. Virker som om iD-software er litt mer skjerpa rundt doom enn Valve er/var rundt HL2 *host* :p

 

Gleder meg sykt til de to spillene kommer (August nå for tida.??)

Lenke til kommentar
Nå har jeg testet litt bfv og ut2004. Alt av instillinger er satt på maks, 1280x960 oppløsning 100Hz

 

Nei, Harry Potter var en ufattelig kjip film denne gangen, de to første er mye bedre :yes:

Kan du gi resultater med klokket og uklokkket skjermkort? klokk cpu også i tillegg

Lenke til kommentar
3Dmark er nå ikke noe å hoppe i været for (eller grave seg lagt ned ;) ...), men derimot ser jeg fram til spilltestene og hvor mye flyt det blir i disse.

 

Du skal ikke bekymre deg alt for mye over tempen, og glem å sammenligne cpu med gpu temperatur, ati sine kort tåler å komme opp i 100C før det blir dramatisk, husk kortene er testet til å fungerer helt oppe i 50C rom temperatur (etter utalelser fra en av ingeniørene til ati, en eller annen post her på forumet).

Tipper at nvidia greier fint 80-90C uten at du bør bekymre deg alt for mye, men selvsagt sjekk litt om du har fin luftgjennomstrømmning i kabinettet først da.

 

Gratulerer med nytt kort og lykke til med testinga.

Du skal absolutt ikke bekymre deg for tempratur, Nvidia kortene klarer mye høyere temp enn ati kortene, mitt fx5800 klokker seg automatisk ned når det blir for varmt, men dette er først ved 140grader celsius!!! så ta det helt med ro. Normalt ligger mitt på 50-60 og meste jeg har hatt var 74...

Lenke til kommentar

Det jeg syntes er rart er at kortet kjører samme hastighet på 2d modus som ved 3d modus.

 

På mitt gamle GF FX5900U så hadde den 2d: 350/850 3d: 450/850.

 

På 6800GT så er det 2d: 350/1Ghz 3d 350/1Ghz.

 

Trodde nvidia kortene klokket seg ned når jeg var i windows? Er ikke det noe av poenget?

 

Temp er ikke veldig høy, rundt 55grader, men det er fortsatt 10-15 grader mer enn mitt gamle FX5900U som var en god gammel bakerovn..

 

Noe jeg ikke har fått med meg av instillinger på de nye kortene?

 

Det som også er rart er hvis jeg velger manuel overklokking, så setter jeg 2d til 250/1Ghz så går faktisk tempen opp i 60 grader istede :roll:

 

Noe er jo ikke "helt" som det skal her?

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Det med forskjellige klokkefrekvenser i 2D- og 3D-applikasjoner tror jeg var noe som bare er på GeForce FX serien, og som kanskje ikke dukker opp igjen på en stund. Det er nok ikke noe galt med ditt GeForce 6800 GT, har ikke hørt eller lest noe som helst om at det skal være foskjellige klokkefrekvenser. :)

Virker ikke som kortet ditt blir varmt i det hele tatt for min del! :D

Lenke til kommentar
Det jeg syntes er rart er at kortet kjører samme hastighet på 2d modus som ved 3d modus.

 

På mitt gamle GF FX5900U så hadde den 2d: 350/850 3d: 450/850.

 

På 6800GT så er det 2d: 350/1Ghz 3d 350/1Ghz.

 

Trodde nvidia kortene klokket seg ned når jeg var i windows? Er ikke det noe av poenget?

 

Temp er ikke veldig høy, rundt 55grader, men det er fortsatt 10-15 grader mer enn mitt gamle FX5900U som var en god gammel bakerovn..

 

Noe jeg ikke har fått med meg av instillinger på de nye kortene?

 

Det som også er rart er hvis jeg velger manuel overklokking, så setter jeg 2d til 250/1Ghz så går faktisk tempen opp i 60 grader istede :roll:

 

Noe er jo ikke "helt" som det skal her?

Skal sjekke ut dette på mitt kort, etter jeg har hentet det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...