Gå til innhold

Erfaring med passiv vannkjøling?


Anbefalte innlegg

1995 kr

Mye spenn for et sånt sett, men det ser utrooooolig fett ut!

Hvis jeg kobler denne sammen med raddisen min (fra en VW Polo) skulle jeg klare å skjule raddisen min under benken, kjøre vifteløst, og i tillegg kunne klokke noe voldsomt. I tillegg til at det ville se kult ut.

:hmm:

Mulig. Vi får se hva Fridjof Finansen sier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er min Reserator på plass også. Foreløpig virker det jo bra. Har latt den stå å kjøre noen Lock On replayer et par timer og CPU temp er ca.32/33 celsius. Holder fint for meg. Skal ikke klokke, bare bli kvitt støy. Selve Reserator høres ikke i det hele tatt. Har kjøling på CPU og GPU. Chipset'et har heldigvis ikke noe vifte.

 

Men men, som jeg tenkte... jeg har visst ikke verdens mest stillegående PSU vifte heller da. Hva skal man egentlig med vifte på PSU? Teit spørsmål; hva skjer om man skrur av PSU vifta?

Lenke til kommentar

Det verste som kan skje er at den overoppheter/brenner opp og blir ødelagt. :dontgetit: Det finnes noen psuer som er beregnet for å kjøles passivt, men ikke din.

 

Men du kan jo vannkjøle psuen din ;)

 

By the way, det var meget gode temps synes jeg :yes:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

det var jo knall bra! hva slags cpu har du da? jeg har ikke vært i nærheten av å få tempen så langt ned! min ligger på rett under 50 grader hele tiden den... hehe.. har kanskje litt å gjøre med at det TEITE msi kortet mitt ikke hadde fester til skruer, så måtte surre det fast med fiskesene!! (lol... :whistle: ) men men... ingen som aner noen måter å få den festa på på et slikt kort.. går ikke å borre hull, for å si det sånn... hehe..

 

Sten Andre

Lenke til kommentar
ok, men ha lest litt previews nå, å ser at resultatene på denne her er helt syke.. Kjører tempen under 50 denne.. glatt...:) skal ikke klokke no heller så tror ikke det blir no problem... spørsmålet nå er egentlig bare:

 

Passer den lille blokka på chipsettet?? noen som vet??

 

mvh

Stenkarlsen

Både nei og ja. Den passer ikke helt. Etter som hullene ikke er riktig plassert. Jeg sitter nå med en kjøleblokk som er helt lik bare at det ikke er hull i den, og hvis man kutter litt på de små armene som stikker ut, så kan man få den til å passer ganske så godt. Så kjøper du den kan du få kjøle cpu, chipset og gpu. Og hardisk hvis du kjøper det. Men er det slik at radiatoren er større en pcen, eller er det bare bildet som er litt rarT?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Angående temp... Har latt CPU og GPU stå å jobbe max i hele natt. (Har kjørt Lock On replays). Og tempen har steget til ca 40 grader. Så da havnet det vel på en ganske normal temp til slutt likevel. Da jeg fikk rundt 32 grader hadde jeg makset maskinen i bare 2-3 timer og det er vel kanskje litt kort tid når det gjelder vannkjøling. Uansett er jeg kjempe fornøyd jeg altså! NB. Jeg har kun brukt temp info fra BIOS. Hvor riktig den er aner jeg ikke.

 

CPU: P4 3.2GHz

RAM: TwinMOS 3200

GPU: R9800 PRO

MOBO: Asus P4C800-E DLX

Lenke til kommentar
Men du kan jo vannkjøle psuen din ;)

Ordblind om morran som jeg er, synes jeg det sto "Du kan jo vannkjøle pusen din". Jaha, tenkte jeg da...

 

Anyway, det høres jo fett ut å vannkjøle PSU'en, men har rotet rundt på nettet etter ferdige løsninger uten å finne noe. Er det et Reodor Felgen prosjekt du legger opp til her? :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg trenger ikke å kunne overklokke sier jeg.. kan jeg det, så er det bare en pluss for meg, men da må jeg bytte hk å sånt så gidder ikke det enda....

Eh....hvorfor skal du ha vannkjøling hvis du ikke har tenkt til å overklokke. Det er litt ekstremt å spytte inn 3000 spenn bare for å bli kvitt cpuviften... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...